welke mamafiets bevalt goed.....

Hoihoi,

Ik kwam vorige week op het idee om met het fietsplan mee te doen via het werk en ik kan dus op zoek naar een mamafiets :inlove: …

Nu wil ik er wel eentje kopen die goed is en aan wie kan ik het beter vragen dan aan moeders met kinderen…

Dus wie heeft er een goede mamafiets of wie heeft een mamafiets die juist niet bevalt…

Alle tips waarop ik moet letten met de aankoop zijn welkom :mrgreen:

gr patricia

Ik heb een Sparta Amazone Classic en da’s héél fijn fietsen! In Heemstede is een winkel waar je die fiets met behoorlijk wat korting kunt kopen… heb ik dus ook gedaan :thumbup:

Ik heb een Sparta Amazone Trendy.

7 versnellingen!!

SUPERfiets!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

(ik heb alleen wat roestplekken erop, maar dat blijkt mijn eigen domme schuld te zijn :oops: )

@minniemouse wrote:

7 versnellingen!!

(ik heb alleen wat roestplekken erop, maar dat blijkt mijn eigen domme schuld te zijn :oops: )

hoezo je eigen schuld?? Je mag toch wel door de regen fietsen zeker…

gr patricia

Ik heb een paar weken terug een vrij onbekende gekocht: de Redy Crown moederfiets. Ik heb deze uitgekozen puur vanwege de prijs en hij fietst goed. Ik fiets ook niet zo vaak dus vond een dure fiets voor ons niet nodig.

Voordeel:

• De prijs! Voor een nieuwe fiets vind ik hem niet duur. (199 euro in doos, 230 euro in elkaar gezet en met slot erop gemonteerd).
  • Hij fietst prima en is lekker wendbaar.
  • heeft bijna alle belangrijke kenmerken van een moederfiets: verbrede instap, stevige banden, goede vering.

Nadelen:
  • geen roestvrij staal; kreeg de tip om hem met teflonspray in te spuiten tegen het roesten.
  • standaard is niet stevig genoeg om fiets met kind en al neer te zetten, dus altijd muurtje nodig om fiets tegenaan te zetten als je kind erin wilt zetten of eruit wilt halen, maar dat vind ik niet zo erg.

Tja, ik kan nu nog niet zeggen of het een slimme koop geweest is want ik weet niet hoe mijn fiets er over 2 jaar uitziet, maar tot nu toe ben ik dik tevreden! :smiley:

Succes met het uitkiezen!

@minniemouse wrote:

7 versnellingen!!

Roest? Waar dan?

Ik hb de Sparta Amazone Trendy ook en ik vind het ook super. Waar je alleen op moet letten, en dat moet ik dus niet meer doen :wall: , is een stoep op of af gaan. Door de lage instap (bij alle mamafietsen) zitten de trappers lager, daardoor kan je bij een hoge drempel of stoeprand als je trapper naar beneden staat je trapper geschadigd of je zelfs omvalt.

Ook papa zonder kindje voorop niet de fiets latenm testen en scherp de bochten omgaan, want ook dan raakt de trapper de grond.

Nadeeltje van deze fiets (ik wete niet of de andere fietsen dat ook hebben). Wij hebben een GMG voorzitje en als je een scherpere bocht maakt komt het metaal van de voetsteunen tegen het frame. Wij hebben daar een soort rubber plakband omgedaan zodat de fiets niet beschadigd, maar dit vind ik een fout van beide fabrikanten.

hier een gazelle bloom!! bevalt hier prima!! fietst echt ontzettend heerlijk!

Ik heb ook de Amazone Trendy, maar heb nog geen ervaring met fietsen met een fietsstoeltje. Het is wel wennen om te sturen met zo’n breed stuur, maar verder bevalt ie prima…

ik heb ’ em trouwens ook via internet (maar wel zelf opgehaald) en dan is ie veeeeeeeeeeeel goedkoper dan via een reguliere fietsenboer!!

@babylover wrote:

@minniemouse wrote:

7 versnellingen!!

gr patricia

Hij staat buiten!!!

Onze schuur is te vochtig dus daar kan die niet in staan, dus hij moet buiten.

Ik heb er wel een speciaal fietszeilding omheen, maar helpt dus blijkbaar niet.

Alles schroeven zijn aan het roesten en op de trapper/trapkast en draaischijf van mijn voorwiel zit al roest.

Ik heb de fiets ook een paar maanden in de huiskamer gehad( :oops: ja, echt) maar dat schijnt dus ook niet de oplossing te zijn, omdat er dan teveel verschil in warm en koud zit.

Sorry lang verhaal!!!

Maar verder is de sparta fiets echt super

@minniemouse wrote:

@babylover wrote:
@minniemouse wrote:

7 versnellingen!!

gr patricia

Hij staat buiten!!!

Alles schroeven zijn aan het roesten en op de trapper/trapkast en draaischijf van mijn voorwiel zit al roest.

Ik heb de fiets ook een paar maanden in de huiskamer gehad( :oops: ja, echt) maar dat schijnt dus ook niet de oplossing te zijn, omdat er dan teveel verschil in warm en koud zit.

Sorry lang verhaal!!!

Tja de schroeven, even roestvaststalen inzetten dan. Het frame is aluminium dus kan niet roesten, de velgen zijn van roestvaststaal dacht ik en die roesten dus ook niet. Balen hoor.

hier een gazelle bloom kan ik in een woord zeggen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@mama van anne wrote:

@minniemouse wrote:
@babylover wrote:
@minniemouse wrote:

7 versnellingen!!

gr patricia

Hij staat buiten!!!

Sorry lang verhaal!!!

Tja de schroeven, even roestvaststalen inzetten dan. Het frame is aluminium dus kan niet roesten, de velgen zijn van roestvaststaal dacht ik en die roesten dus ook niet. Balen hoor.

He thanks, daar had ik nog aan gedacht. Kan natuurlijk even die schroeven vervangen.

Ik heb 1 plek waar de lak kapot is en waar roest onder zit.

Daar waar je het mandje op bevestigd. Heel klein uitsteekseltje.

quote]

He thanks, daar had ik nog aan gedacht. Kan natuurlijk even die schroeven vervangen.

Ik heb 1 plek waar de lak kapot is en waar roest onder zit.

Daar waar je het mandje op bevestigd. Heel klein uitsteekseltje.[/quote]

Dat zou ik dan eens na laten kijken, want het frame van de trendy is echt van aluminium en dat roest niet. Ik weet zo niet waar je het mandje op bevestigd want dat heb ik niet. Misschien dat het stuur en de bagagedrager niet van aluminium zijn dat wete ik niet en dat dat dus wel kan roesten.

Denk dat ik idd daar even na laat kijken, is toch zonde. (de lak barst er op dat plekje helemaal af)

Ik heb trouwens geen roest op de bagagedrager, dus die zal ook wel van roestvast materiaal gemaakt zijn.

gazellE Bloom hier… geen klachten Fijn fietsie ! Niet z’n heeeel idioot breed stuur, maar wel breed genoeg ,

Ik heb ook de Gazelle Bloom en ben er harstikke blij mee.

Een pluspunt van de Gazelle Bloom vind ik dat het stuur niet zo enorm breed is als de overige mamafietsen.

:thumbup: fiets