Welke maat schoen heeft een kindje gemiddeld van 6 maanden??

Weten jullie dit?

Volgens mij is de kleinste maat (echte) schoentjes die je kunt krijgen maat 16. Volgens mij is dat veel te groot voor een kindje van 6 maanden. Onze meid is nu 11 maanden en ze heeft ongeveer maat 18-19. Sokjes en slofjes hebben vaak andere maten, dezelfde als de kledingmaten. Als je online wilt bestellen, dan staan er vaak wel maattabellen bij. De maat van de schoen is de lengte van het voetje en er dan een cm bij optellen, ruwweg gezegd.

@Jippie wrote:

De maat van de schoen is de lengte van het voetje en er dan een cm bij optellen, ruwweg gezegd.




:shifty: Ehm, dus een kindje met maat 18 heeft ‘voetjes’ van zo’n pakweg 19 cm? Of begrijp ik het verkeerd?





sorry, kan je verder niet helpen met je vraag maar dit viel me even op 8)

@Drella wrote:

@Jippie wrote:
De maat van de schoen is de lengte van het voetje en er dan een cm bij optellen, ruwweg gezegd.




:shifty: Ehm, dus een kindje met maat 18 heeft ‘voetjes’ van zo’n pakweg 19 cm? Of begrijp ik het verkeerd?





sorry, kan je verder niet helpen met je vraag maar dit viel me even op 8)




nee volgens mij klopt dit niet hoor, ik kan me heriinneren dat mijn kleintje voetjes had van 11 cm en maat 17 had…

Isa is 14 maanden en heeft nu mt 17

voetjes zijn inderdaad ongeveer 10/11 cm



met 6 maanden hebben ze volgens mij alleen slofjes in babymaten, zoals de kledingmaten ook zijn.

Oi. Onze Lissa is 14 maanden en heeft maat 23… is dat dan erg groot voor haar leeftijd?

mijn zoon van 4 heeft maat 33 :mrgreen:



erg groot of niet je kan er weinig aan doen , ook ligt het aan de schoenmaten van de ouders , ikzelf heb maat 43 ( moeilijk schoenen shoppen ) en manlief zit op 47,5 .

Nee, je kan er weinig aan doen, maar ik hou mijn hart vast. Ik heb maat 42, mijn vriend maat 49 en soms 50… Voor 42 kan ik gelukkig redelijk shoppen nu en bepaalde betere schoenenzaken hebben zelfs damesmaten t/m maat 46 zag ik laatst. Nog niet zolang geleden hadden schoenenzaken alleen maar t/m maat 41 voor vrouwen.



Maar goed, ik dwaal af, sorry!

Het staat volgens mij op de site van H&M, als je schoentjes bestelt moet je het voetje meten en er dan 1 cm erbij optellen. Maar dan zal ik wel in de war zijn, dan zal het totale aantal cm’s wel in een tabel bij een bepaalde maat staan. Ik kan me ook niet voorstellen dat onze meid voetjes heeft van bijna 20 cm! :doh: :lol:

onze dochter paste met 3 maanden al in maat 16 met 5 maanden in 17 en zit nu in 18 en gaat al aardig richting maat 19

I,lona is 19 maandeb bijna en heeft schoenmaat 21/22 ligt eraan hoe ze vallen :wink:



Ik heb 39/40 en mijn man 43 :wink: misschien dat dat toch verband houd :think:



Gr melanie

hihi Isa heeft gewoon kleine voetjes 8)

Ik heb zelf ook maar maat 37, dus misschien heeft dat er wel mee te maken.



Ze kan overigens ook nog niet zelfstandig staan en lopen :think:

Ik denk dat maatje 16 bij een kindje van 6 maanden meestal redelijk past, hoor.

Onze dochter is qua schoenmaat altijd vrij gemiddeld, en ik weet dat zij met 10 maanden net naar maat 18 toe ging.

Ik kijk altijd door de zool van de schoen aan de onderkant van het voetje te houden. Als je zorgt dat ze een beetje ruim zitten is het goed. Ik heb schoenen van maat 16, 17 en 18 en mijn mannetje is nu 7,5 maand



Ik heb ook schoenen die meegroeien. Die kan je met klittenband groter maken. Erg makkelijk!!

finley heeft grote voetjes en heeft bijna maatje 18

Ik zou het echt niet weten, ik geloof ook niet dat Lucas al schoenen nodig heeft… :doh:

sophie heeft nou maatje 19-20

maar het is ook zo afhankelijk van de schoen zelf,want had met drie maanden "schoentjes"aan van maatje 16 maar dei vielen erg klein.

Jayden heeft ongeveer maat 20. 19 is iets te klein en 20/21 zit ruim. Loopt heel erg uiteen zie ik

Mijn zoontje had met 6 maanden maatje 21.



nu met 17,5 maand heeft hij maat 25/26,

hij leeft op grote voet maar hij is ook 93,7 cm bij 15,8 kilo zwaar.



Mooi in proportie.