welke maat kleertjes bestellen?

Ik wil nu nog graag profiteren van de uitverkoop, er zijn zoveel leuke merkkleertjes voor weinig geld te koop nu, maar welke maat moet ik toch kopen?

Ons kindje wordt eind augustus geboren… zal ik dan korte mouw of lange mouw kopen en 56 of 62. Het hoeft niet perse voor net na de geboorte te zijn, ook voor de maanden darna, dan kan ik toch beter voor 62 gaan?

ik zou voor een paar dingen maat 56 gaan en misschien nog wat 62.

Het is altijd moeilijk om vooruit te kopen. Je weet immers niet hoe groot/klein je kindje is.

Onze werd 4 weken te vroeg geboren en mijn man moest toen nog echt voor prematuren kleding weg.

Succes.

Annamarie

@Miffy wrote:

Ik wil nu nog graag profiteren van de uitverkoop, er zijn zoveel leuke merkkleertjes voor weinig geld te koop nu, maar welke maat moet ik toch kopen?

Ons kindje wordt eind augustus geboren… zal ik dan korte mouw of lange mouw kopen en 56 of 62. Het hoeft niet perse voor net na de geboorte te zijn, ook voor de maanden darna, dan kan ik toch beter voor 62 gaan?

Eind Augustus, je kindje gaat dus de winter in.

Ik zou dan niet teveel zomerkleding kopen.

Ik heb zelf maatje 50 en 56 voor de eerste 1,5 maand (maar ik heb eind juli uitgerekend/ik word ingeleid)

Jou kindje zal, waarschijnlijk maat 68 de volgende zomer hebben … misschien 74 (merken die klein vallen)

Ik zelf koop niet zover meer vooruit, omdat ik altijd leukere dingen zie :lol:

Ikzelf zou voor kleding met lange mouwtjes gaan en dan maat 62, dan kan je beebje dit mooi aan naar de herfst/winter toe. :wink:

En eventueel enkele dingetjes maat 56, maar zou niet veel met korte mouwen nemen hoor.

Jade is van 21 augustus en ik had drie truitjes korte mouwen en die heeft ze nooit gedregen. :wink:

Hoi,

50 heeft mijn dochtertje niet aangehad en 56 een blauwe maandag, ik zou eerder voor 62/68 gaan :mrgreen:

hoe groot wordt je kindje geschat ?

gr melanie.

Ik heb al een dochter van bijna 3 en zij is 8 weken te vroeg geboren, dus ik kan ook niet goed vergelijken met toen. Ik ben nu al verder zwanger dan de eerste keer dus deze zal allicht groter en zwaarder zijn. Ik heb zwangerschapsdiabetes en een week of 3 geleden lag de groei mooi op schema, maar ik verwacht wel dat het iets voor zal gaan liggen, maar geen mega baby. Ik word ingeleid bij 38 weken in ieder geval, als het niet uit zichzelf eerder komt.

@Miffy wrote:

Ik heb al een dochter van bijna 3 en zij is 8 weken te vroeg geboren, dus ik kan ook niet goed vergelijken met toen. Ik ben nu al verder zwanger dan de eerste keer dus deze zal allicht groter en zwaarder zijn. Ik heb zwangerschapsdiabetes en een week of 3 geleden lag de groei mooi op schema, maar ik verwacht wel dat het iets voor zal gaan liggen, maar geen mega baby. Ik word ingeleid bij 38 weken in ieder geval, als het niet uit zichzelf eerder komt.

O, ja dat was jij, nu weet ik het weer , t, zal de warmte wel zijn :wink:

maar 62 kun je beter nemen, net wat victoria zegt niet te veel zomer nemen :thumbup:

Ik zou ook voor lange mouwtjes gaan hoor meis! Sterre is, zoals je weet :wink: , van 10 augustus, en die heeft maar 1 weekend zomerkleertjes aan gehad, verder alleen lange mouwen. Sterre heeft overigens wel nog lang in maat 56 gezeten hoor :shifty: , terwijl ze toch écht geen kleintje was… Wat super trouwens dat je nu al langer zwanger bent dan bij Imke!!! :dance: Gaat helemaal goedkomen met jullie ukkie! :dance:

ik zou ook lekker maatje 62 nemen met wat langere mouwtjes… die maat 56 lijkt wel of ze daar ectra snel juit knallen en zou zonde wezen als ze het maar 1 keer dragen toch

Net als de meesten hier, zou ik vooral voor maat 62 met lange mouw gaan of eventueel dingen met korte mouw waar een rompertje met lange mouw onder kan. Enkele dingen maat 56 kan natuurlijk best. :slight_smile:

Ik heb gisteren 2 shirts gekocht, 56 en 62. Beeb komt pas in november.

Toen ik het kocht wist ik al dat het niet heel handig was, maar ik was helemaal verliefd op de shirts en had net gehoor wat het geslacht is!

Kan een korte mouw dan ook met een romper met lange mouw eronder?

met langmouwig rompertje eronder kan evt. korte mouwtjes shirt ook wel hoor… alleen is lange mouwtjes wel handiger :wink:

hier ook merkkleertjes geshopt in de sales :mrgreen:

Beeb komt rond 4 sept. Heb mt 56 besteld lange mouw truitjes en twee mt 62. Heb verder nog veel van Y.

Ons eerste zoontje is van 13 sept en woog 8,5 pond bij zijn geboorte.

Maat 50 heeft hij nooit gedragen.

Hij heeft ongeveer 4-5 wkn mt 56 gedragen en daarna over naar 62.

Met 6 mnd zat hij in 68-74 en daar is hij heel lang in blijven steken.

T shirts kun je idd goed combineren met een lange mouw romper :thumbup: