Hallo,
Ik heb online bij H & Mwat leuke kleding gezien voor onze oudste van 2 jaar.
Nou kun je dus kiezen uit maat 86/92 of 98/104. Onze kleine heeft maat 92 op dit moment, dit zit van het ene merk goed en het andere merk in 92 word alweer wat aan de krappe kant.
Nou, valt H & M meestal wel ruim, maar ik twijfel toch welke maat ik moet nemen, aangezien maat 92 een combi is met 86 en maat 98 een combi is met 104. En 104 is wel erg groot, maar 86 is weer wat klein.
Weet iemand waarom sommige kleding 2 maten heeft, dus bijvoorbeeld 86/92 en hoe valt de kleing dan? Als 86 of echt als 92?
Bedankt voor de antwoorden!
Ik zou ook voor de 98/104 gaan! Inderdaad soms heel irritant die dubbele maten. Hier zou een 128/134 nu ideaal zijn, maar overal is het 122/128 (past nog net) of 134/140 (is wel wat erg ruim).
Hier draagt Mies ook 92 van broek en 92/98 van shirt…
Hij past zijn h&m shirts in combimaat 86/92 nog prima. Maar hij is dan ook smal en lang en hm valt lang… niet breed. Dus als jou knul 92 nodig heeft voor de lengte dan kun je 86/92 nemen. Heeft hij het voor de breedte nodig, dan 98/104.
Blousen zou ik zowieso 98/104 nemen, die vallen, ook van hm veelal niet groot genoeg in de eigen maat.
Ik zou het per kledingstuk bekijken. Mijn ervaring is namelijk dat het heel erg per kledingsstuk verschilt hoe het valt.
Hier een knul die ook in maat 92 zit, en omdat truien en shirtjes met lange mouwen maat 92 precies passen, koop ik bij h en m maat 98/104, omdat ik het zonde vind als hij het over een maand of 2 al niet meer past. Liever iets te groot dan zo snel te klein (of net te korte mouwen, dat vind ik echt niet mooi). Hij heeft een jas maat 104, en dat gaat best.
Hier passen de shirtjes 86/92 nog prima…maar mevrouwtje is ook erg smal. 98/104 is echt veeeeeels te groot nog.
Ze draagt nu vooral alles nog in maat 92 (ze is bijna 3 jaar)
Ik heb dus meestal de ervaring ook dat 86/92 krap valt. Nu is Lars ook groot en draagt al een tijdje maat 92. Vanmorgen ben ik bij de WE geweest en heb ik maat 98/104 meegenomen. De 2 vestjes zijn nog ruim, maar met oprollen van de mouwtjes gaat het wel weer extra lang mee en het t-shirt zit gewoon goed. Mijn mannetje is 1,5!
Dus als ik jou was deed ik gewoon 98/104!