welke maat fiets??

Ik zou graag willen weten welke maat fiets ik moet hebben voor m’n dochter. Ze is bijna een meter. Ik heb geen flauw idee van maten en nu zit ik op MP te kijken maar weet niet voor welke maat ik moet gaan. 12 inch? 16 inch? Help!

Broes kreeg een 16 inch toen hij een 105 cm groot was! :thumbup: :-*

Mariano is 107 cm en hij heeft net een 16 inch fietsje maar hij kan niet bij de grond komen.Op de 16 inch zitten zijwielen.Maar hij heeft zijn 12 inch fiets ook en daar zit hij sinds vorige week zonder zijwieltjes op.

T heeft nog een 12inch fietsje,omdat hij zonder zijwieltjes fietst en zo met zijn voetjes aan de grond kan komen,hij fietst ook wel weg op een 16 inch maar ja,te korte beentjes he…dus daar wachten we nog ff mee…

J. heeft nu ook net een 12" fietsje gekregen

hij is 99 cm ongeveer.

Anne heeft al een 16inch fiets toen z enog geen meter was, daarvoor had ze een 12 inch maar die ging stuk. Ze heeft even op zijwielen gefietst en sinds een paar maanden fietst ze zonder zijwielen en gaat ze met gemak 8 km mee met ons fietsen. Ze is nu volgens het CB 104cm, zadel staat op het laagst en ze kan met beide voeten aan de grond tot de bal van de voet (dus iet de hakken)…binnenkort moeten we het zadel hoger zetten want ze zit met dr knienen in dr nek, ik denk lange benen. Als je een kindje hebt met een beetje durf zou ik voor een 16inch gaan. Ik vind het heerlijk dat Anne nu al zo n stuk met ons mee kan fietsen en zelf vind ze het ook geweldig, met een 12 inch doe je dat niet zo gauw ivm de kleine wielen.

Juul is nu 96 cm en heeft een 12" fietsje. Ze past daar perfect op en het zadel kan ook nog hoger! :thumbup: