Welke maat? En waar?

Lieve meiden,



Ik ben stad en land aan het afzoeken.

We hebben voor Vincenzo een kleuterbed gekocht.

Aangezien hij straks met zijn zusje op 1 kamer komt en een 1 persoonsbed net iets te groot is (dan houd hij helemaal geen speelruimte meer over) hebben we besloten om een kleuterbedje te kopen.

Heel leuk, compleet met matrasje, maar waar vind ik (betaalbaar) beddengoed en een dekentje?



Ik vind het bij een babyspeciaalzaak meteen weer zo prijzig, maar dit soort dingen verkopen ze niet bij bijv. de Hema?! Waar ze dan weer wel dekentjes en beddengoed voor wiegjes en ledikantjes verkopen?!



Ook op marktplaats kan ik maar heel weinig vinden.

Wie o wie kan me hiermee helpen?



Groetjes

ikea???

Heb ik net gekeken, maar ook daar kan ik niet echt wat vinden.

Althans geen beddengoed.



Tja als ik had geweten dat het zo moeilijk was dan had ik beter een 1 persoonsbedje kunnen kopen. :roll:

wat zijn de maten???

Tja het bed zelf is geloof ik 70x150.

bij wehkamp hoeslakens 70150 voor 12,99

dekbedovertrek van 100
135 met instopstrook vanaf 19,99 geloof ik

onder het kopje speciaalshops: babywereld, babybedtextiel

hartstikke bedankt! :wink:

Wij hebben voor Niels ook een bedje van 70 bij 1.60 gekocht maar ik heb er een dekbed opgelegd voor een normaal 1 persoonsbed. Gaat prima hoor, heb je lekker de ruimte om in te stoppen aan de zijkant, maar als je het toch een te dikke prop vind worden aan het voeteneind kun je altijd nog aan de bovenkant het dekbedje dubbelslaan en instoppen (zoals je ook met een laken+dekentje doet)

Zelf vind ik de dikte aan het voeteneind reuze meevallen dus ik maak het gewoon op zoals ons bed en als hij straks voor dit bed te groot wordt hoef ik in ieder geval niet al het beddengoed nieuw te kopen, alleen de hoeslakentjes.

Dat heb ik dus ook, net als anja. Gewoon 1 persoonsgoed! Bij de ikea heb ik wel degelijk, onderlakentjes gekocht, bestaat uit 3 delen en is speciaal voor een meegroeibed wat ze verkopen. Ligt bij de kinderbedden aan de zijkant in de schappen. :idea:

Wij hebben vorig jaar een peuterbed van Marktplaats afgeplukt, maar t was toen ook al dun bezaaid! Ik denk vooral gewoon blijven kijken! Samila en Isana slapen ook op 1 kamer. Samila dan in een juniorbed en Isana nog in een ledikantje.

Ze hebben bij hema wel dekbedhoezen die de maat van een kinderdeken hanteren 100 bij 150. Dat is wat royaler dan 100 x 135. Ik heb daar voor Aniek dus een deken in als dekbedje. Zij slaap in een ledikant met peuterbedmaat…ook 70 x150 dus.