:roll: pas geleden een nieuw bed voor Deanne gekocht, met een aparte maat blijkt nu… Komt bij de Ikea vandaan, dus we dachten dat het wel een standaard maat zou zijn…
Bedje is 70x160.
Alle hoeslakentjes die ze daar verkopen, hebben gelukkig wel die maat. Maar dekbedden zijn allemaal overal of ledikantenmaat (60x120) of 100x140 of 140x200…
Wat is nu wijsheid? Vooralsnog slaapt ze in een slaapzak en overdag onder een ledikantendekbedovertrek met daar een dekentje.
Over anderhalve week is ze jarig, en m’n ouders willen graag een Bumba-dekbedovertrek geven. Maar 100x140 is gewoon te kort, terwijl 140x200 echt te lang is…
Aan de ene kant denk ik: beter te groot dan te klein, maaar… :?
Wij hebben hetzelfde matras voor Anne in een zelfgemaakt bed liggen en wij hebben er gewoon een 1 persoons dekbed opliggen, dus 2 meter lang en dat is echt niet te groot, lekker aan het voeteneind instoppen en de zijkanten kan je zo ook makkelijk instoppen en ligt je kindje lekker ‘strak’ en trekken ze de dekens niet heel makkelijk los.
Wij hebben een peuterdekbed van de Hema, maat 120 x 150, dus net tussenin. Ik vind het een ideaal formaat voor op een peuterbed.
Aangezien het een niet zo heel standaard maat is, is er helaas niet al te veel keuze in dekbedovertrekken (de leukste overtrekken zijn toch in 1-persoonsformaat, heb ik gemerkt, maar die vind ik nog zo groot).
Wij hebben overtrekken van de Hema zelf erbij, maar die verkopen maar iets van 6 soorten geloof ik - en geen Bumba of K3 of dat soort dingen. Je kan even kijken op hun website of er iets van je smaak bijzit.
Bij Prenatal schijnen ze ook wel iets te verkopen in peuterformaat, maar daar heb ik zelf nooit gekeken.
Hier ook hetzelfde formaat IKEA bed met een HEMA dekbed. In dat formaat zijn idd niet veel overtrekken te vinden; ik heb gewoon een 1-persoonsovertrek smaller gemaakt (even naadje stikken en klaar). Heb je een fijne lange instopflap en als ze straks in een groot bed met bijbehorend dekbed ligt gaat het naadje er gewoon weer uit.
Denk dat wij inderdaad ook gewoon een 140x200 dekbed nemen…
Die van 120x150 heb ik éven over zitten twijfelen (vooral ook omdat ze bij de Prenatal echt heeele leuke overtreksets hebben in die maat :inlove: --> tipje Mejis?? ), maar weet je: dat wordt straks, nog voor ze naar een 90x200 bed gaat, gewoon te kort ben ik bang. En zodra ze naar een groter bed gaat, verhuist het dekbed gewoon mee.
140x200 kan je inderdaad een heel stuk achter in stoppen, aan de zijkant heeft bij onze draak weinig zin ben ik bang, die woelt te veel van links naar rechts, en gaat dan wakker worden als ze te strak ligt.
Ga dus zo de Bumba-overtrek bestellen :inlove: (vorig jaar riep ik nog: die enge clown komt er hier nÃet in :silenced: maar sinds de zomer vindt ze 'm opeens helemaal te gek, dus vooruit maar 8) )
Dekbed zelf komt na de zomer wel, die heeft ze voorlopig niet nodig nog: haar kamertje ligt op 't zuiden dus 1 en al zon 8)