We zijn eruit, Elise krijgt in november ongeveer haar juniorbedje. nu hebben we hem al in huis, we willen haar nieuwe kamer langzamerhand opknappen en het bedje verfen en dan zullen we haar verhuizen zo in november. De vraag is nu: welk maat dekbedje hebben jullie op het juniorbedje? Ik zag bij de hema 135x100 ( noemen ze ledikantdekbedje ) en 150x120 ( en dit noemen ze juniordekbedje ) Wat is nou verstandig? En wat is een gangbare maat zodat ik bij verschillende winkels overtrekken kan halen? We heben nu 1tje erbij gehad die iemand zelf gemaakt heeft en die is 140x100 ongeveer maar die past toch niet helemaal lekker om de 135x100 dekbedovertrek die we er ook bij hebben gehad… Wel ongeveer hoor, maar niet zo mooi, vandaar dat we toch voor een nieuw dekbed en overtrekken willen gaan.
nou, ben benieuwd naar ideeën.
groetjes,
Louise
wij hebben hier een gewone 1 persoons…
kan lekker lang mee, en er is veel keus in dekbedovertrekken
bovendien is het lekker goed in te stoppen.
Fientje, krijg je dat dan een beetje goed in een juniorbed? Het bed zelf is maar 150 cm ofzo… hoe heb je hem er dan op liggen? gedeeltelijk onder het matras ofzo?
groetjes,
louise
Wij hebben die van de hema van 150 x 120, vind ik een perfecte maat voor op het juniorbed. Kleiner zou ik sowieso niet doen, dat is echt te klein.
De keuze in overtrekken is wel wat beperkter dan als je een standaard eenpersoonsdekbed kiest. Bij de hema en bij prenatal verkopen ze deze maat wel, maar in andere winkels ben ik hem nog niet tegengekomen.
Kes heeft ook een 120x150 cm en overtrekken van de Hema (héle leuke hebben ze daar overigens!)
dan ga ik denk ik op zoek naar een 120x150 dekbedje Ik zag idd bij de hema hele leuke roze
Tot wanneer gebruiken jullie trouwens het juniorbedje? Wanneer gaan de kids ongeveer over in een 90x200 bed?
groetjes,
Louise
@mlk1982 wrote:
Fientje, krijg je dat dan een beetje goed in een juniorbed? Het bed zelf is maar 150 cm ofzo… hoe heb je hem er dan op liggen? gedeeltelijk onder het matras ofzo?
groetjes,
louise
ja, ligt gedeeltelijk onder het matras…
Anna heeft een jaar in haar peuterbedje gelegen (had veel langer gekund hoor, maar ze heeft nu echteen enorme kamer, dus daar kon in gemak een hemelbed in…), en ik ben blij dat ik niet alles nieuw heb hoeven kopen…
Kes is erg klein voor zijn leeftijd dus hij kan er wel in tot hij 6 of 7 is, dus wat normaal is om naar een gewoon bed over te gaan weet ik niet zo goed.
hier ook een gewoon 1 persoonsdekbedje op peuterbed…
gewoon wat verder instoppen :mrgreen:
Dave kan er nog wel een tijdje slapen… denk dat hij erin blijft tot hij 6 of 7 is… verwacht niet dat hij in ene weer een grote groeispurt krijgt… :think: