De vraag zegt al genoeg; welke luieremmer is te aanbevelen?
Vind het moeilijk. Een normale emmer met deksel gaat stinken.
Zijn die geavanceerde emmers met navulcassettes oke?
(en niet achteraf te duur ivm navullingen?)
Ben benieuwd wat jullie allemaal hebben staan en wat jullie de anderen en mij kunnen aanraden.
Enige wat ik wil; is het zoveel vermijden dat het gaat stinken.
de gewone papieren luiers deed ik altijd direct in een afgesloten zakje in een gewone luieremmer , en de katoenen luiers direct in een sopje ik had nooit geen stinkemmers! :thumbup:
wij hebben zelf zon nappywrapper met navulcassettes en ik vind hem erg fijn . de navulcassettes zijn best prijzig maar we doen nu al 10 weken met de eerste cassette dus omgerekend ben je niet zoveel kwijt en je hebt geen vieze luchtjes van de luiers.
groetjes
ik heb zo’n diaper-champ, gewoon een normale vuilniszak erin, gaat prima… Geen gedoe met navullingen etc. Heb ook een nappywrapper gehad, maar djeez zeg wat een onding… wilde niet snijden, klemmetjes vielen er om de haverklap af, heb dat ding na een maand of twee een fikse gooi richting prullenbak gegeven…
Ik raad je een gewone luieremmer aan met deksel en luierzakjes van de etos…
hier de nappy wrapper al 2,5 jaar een prima emmer!
Navullingen vind ik helemaal niet zo duur want je doet er gewoon lang mee! En als er iets is, klemmen bijvoorbeeld die er uitvallen, dan is 1 mail naar de fabrikant voldoende om een compleet nieuwe set te krijgen :thumbup:
succes met je keuze!
gr
muts
Als je echt geen stank wilt, dan zou ik gewoon iedere keer de vieze luier in de container gooien.
Hier gebruiken we diaper champ, echt ideaal.
Wij brengen de luiers weg naar het stort of naar een kinderdag verblijf dus geen gestink, we krijgen elke keer nieuwe vuilniszakken dus verder kost het ons niets.
Groetjes
Hier ook de diaperchamp :thumbup: . Ik zou dan niet de grootste pakken, want als er een stinkluier 2 dagen in ligt, ruik je hem toch. Maar dan alleen vlak nadat je een volgende luier erin hebt gedaan.
En met de middelgrote mòet je gewoon regelmatig de zak verwisselen. Dus krijgt stank gewoon weinig kans.
Maarre…zeker aan te raden dus!
Hier de Sangenic, bevalt goed, alleen de poepluiers gaan erin, plasluiers gewoon in een pedaalemmer en dan doe je best vrij lang met zo’n cassette.
Dank je!
We zijn er zelf nog niet over uit. Dus ik heb besloten om gewoon maar te kijken hoe het is zonder dat geavanceerde emmer, en als dat niet goed bevalt, kopen we alsnog een… Misschien valt het reuze mee, maar dat geloof ik nog niet echt zo. :shock:
Punt is, dat we die Diaper Champ (zonder cassettes) geval wel erg duur vinden voor een prullemand. Maar wie weet…! :thumbup:
Wij hebben ook de nappywrapper, maar het stinkt gewoon hoor :sick: . Beste oplossing is idd gewoon gelijk de poepluier weggooien. Want ik deed ze zelfs nog in zo’n speciaal afvalzakje en dan in de nappy wrapper :think:
Dus eigenlijk zonde van het geld… ik gooi ze nu gelijk in de kliko… :?
Wij hebben een diaper champ, maar de laatste maanden doen we de poepluiers van Jarno toch eerst in een Etos-luierzakje, want het begon toch wel af en toe te stinken :sick: .
hier ook de diaperchamp. Vind het ideaal.
Ik heb geen container voor de deur staan (flat) dus prima oplossing
Plasluiers gaan gewoon in de vuilnisbak en poepluiers in een boterhamzakje (van de aldi) ook gewoon in de vuilnisbak in de keuken. Die wordt toch vaak genoeg verschoond, zodat er geen luchtjes ontstaan!