welke luier?

Probleem hier…

Xander is inmiddels uit de Pampers new born gegroeid…

Heb nu babydry pampers en die eko-luiers van mais die bij etos te koop zijn.

Maar iedere keer als hij poept, kan ik zijn romper verschonen, want dan is de poep eruit gelopen. meestal bij zijn ruggetje…

de maat is 3, 4-9 kilo, hij is nu net de 7 kilo gepasseerd.



welke luiers gebruiken jullie en zijn wel bestand tegen die dunnen BV poep?

Wij gebruiken wel de pampers (baby dry maat 3). Waar we wel goed mee op moeten letten is dat de achterkant van de pamper bij het ruggetje helemaal omhoog zit (snap je hem). Met de romper trek je dat namelijk weer heel snel naar beneden en dan gaat het meestal wel goed. Als we hier last hebben van poep dan is het langs de beentjes.

de kruidvat luiers zijn iets groter, misschien kan je die een keer proberen. En anders naar een grotere maat gaan.

Mijn ervaring; als Tygo bij elke verschoning nat blijkt, dan is hij uit die maat luier gegroeid .

ja ik weet dat we bij Merijn ook altijd snel van maat veranderden omdat ze op de een of andere manier toch te klein waren,… maar hij is net 7 kilo… daarom twijfelde ik daaraan…



ik heb een beetje mijn twijfels over kruidvat. Ik heb ze in het begin gebruikt, maar ik vind dat die altijd zo dik worden bij de beentjes.

hier de eco luiers van de etos. tot nu toe erg tevreden hier ook nummer 3. T gebeurd me ook wel eens dat t tot aan haar rug zit, maar volgens mij gebeurd dat altijd wel een keer, welke luier je ook hebt. Ik ben tot nu toe wel tevreden met deze luiers, ook de moltex luiers vond ik prima.

hier was het dus gisteren en vandaag zo’n beetje bij iedere poepbroek… de machine draaide vandaag overuren…

Ik heb nu een pampers babydry 4 aan gedaan, kijken hoe dat gaat

Ik heb precies hetzelfde, zou willen dat er borstvoedingsluiers waren… Want dat zijn die newborn meer dan de babydry heb ik het idee :think:



(en lev woog 2 weken terug 7184. Dat vroeg je ergens anders maar goed :wink: )

Misschien dan de active fit proberen? :think: Die hebben ook zo’n gaaslaagje net als de newborn. De newborn gingen trouwns toch ook t/m maat 3?

@Elise wrote:

Misschien dan de active fit proberen? :think: Die hebben ook zo’n gaaslaagje net als de newborn. De newborn gingen trouwns toch ook t/m maat 3?




ja, maar lev is nu 7 kg en die luiers willen echt niet meer.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de Huggies luiers altijd vreselijk vond, maar ik had laatst toch een aantal pakken gekocht (omdat ik een gratis simply colors shirtje wilde :lol: 8) ) en toen bleek dat ze vernieuwd waren. Vind ze nu veeel beter, ook dat randje om de beentjes. ze zijn ook veel dunner & soepeler geworden.

Ze zijn momenteel i/d aanbieding bij de etos voor maar 5 euro/pak, dus misschien iets om die ook uit te proberen?

Ja dat is een goed idee… voor 5 euro kan ik ze wel eens proberen weer…



Die newborns gaan maar tot 7 kilo en die zijn Xander nu ook te klein helaas…

Ik had ook active fit voor Emma toen ze uit de Newborn was, ging heel goed.

Hier ook de Pampers Active Fit na de Newborn :thumbup: . Die hebben inderdaad hetzelfde laagje. Alhoewel ik moet zeggen dat Veerle nooit last heeft gehad van ongelukjes. Bij Jarno was dat wel anders.

Ik gebruik katoen en heb nauwelijks last van dat soort problemen gehad.