Ik worstel er al een tijdje mee en dacht ik vraag het eens hier…
Welke luier is nou geschikt voor de nacht?
Ikzelf gebruik de Kruidvat luiers. Ze is nu tegen de 6 kilo dus krijgt maatje 3.
Ons meisje krijgt om 19:00 's avonds een luier om. Ze komt dan nog 1x in de nacht (dat varieert tussen 2:00 en 4:00). Ze krijgt dan de borst en valt vervolgens bij mij lekker in slaap. Alleen dan wil ik haar wel verschonen want ik vind dat ze dan lang genoeg de luier heeft om gehad. Daarbij zie ik ook een dikke prop tussen haar beentjes. En inderdaad is de luier dan vaak behoorlijk zwaar.
Vooraf verschonen is een optie alleen dan schreeuwt ze moord en brand. Want als ze honger heeft, heeft ze honger
Maar goed eigenlijk zou ik haar dan direct weer terug willen leggen in bed.
Wat zijn jullie ervaringen? Of heeft een andere tip voor mij
Vanaf het moment dat de kids geen nachtvoeding meer hebben, ben ik 's nachts Baby Dry van Pampers gaan gebruiken en daar redden ze 10 tot 12 uur mee.
ik zou haar als de luier het niet heel de nacht houdt, toch voor de voeding verschonen (dan maar even schreeuwen, verschonen is zo gebeurd)
hmm ik zou haar dan ook gewoon verschonen hoor!
Dan inderdaad misschien maar even huilen.
Maar is het dan echt nodig?
Yari heeft ook van ongeveer 19.30 uur tot de volgende ochtend in een normale luier, alleen heeft hij dan geen nachtvoeding meer.
heb het ooit gewoon getest… wat als ik niet verschoonde bij de nachtvoeding!?!
En dan was de luier wel zwaar… maar hield het wel tot de volgende ochtend! En wat je zegt… ze slapen zo lekker na de voeding. Vond het veels te sneu om hem dan extra te storen.
Gebruikte voor de nacht wel altijd pampers en niet de eigen merk luiers die we overdag wel gebruikten.
Dank jullie wel voor de tips!
Hier is het niet even snel een luier omwisselen omdat mijn meisje zich heel snel overstrekt, bruggetje maakt tijdens het verschonen (nou ja met bijna alles wel…).
Ik word er gewoon ook zenuwachtig van vanwege de buren :oops:
Ik zou het erg vervelend vinden als ze van haar geschreeuw wakker worden.
Maar goed ik denk dat ik binnenkort dan even een pak pampers haal en het daar weer eens mee probeer. En dan de nieuwste. Active Fit heten die geloof ik.
Active Fit zijn eigenlijk voor overdag. Je kunt voor 's nachts beter Baby Dry gebruiken want die absorberen meer
Zoonlief is niet altijd heel de nacht droog met pampers, dus ik ben ook op zoek naar andere waarmee hij langer droog blijft. Maar ik kan er geen vinden :shifty: En die ik had gevonden daar kreeg hij uitslag van :doh:
Ik zweer bij pampers in alle maten en varianten voor jongens en meisjes.
Alleen was ons meisje (slaapt lang 's nachts) altijd nat 's ochtends. Nu zat er in het Plusmarktbabypakket een pak Bumblies en wonderwel, ze is droog 's nachts. Ik vind het een afschuwelijk ding, plasticachtig en kartonnerig, maar ze is droog. Dus nu Bumblies voor de nacht.
Ik heb het met de Kruidvat getest en op zich ging dat prima hoor.
Alleen besloten om tijdens haar eerste nachtvoeding toch te verschonen want ze drinkt zo kort… maar dan na de voeding en dan weer de borst aanbieden…
Maar op zich ging het prima met de Kruidvatluiers.
Hier 's nachts huggies, sinds kort. Eerst kruidvat, maar onze dochter was ook regelmatig 's morgens nat (is nu 15 maanden). Ze slaapt 's morgens wat langer dus moet ook langer met dezelfde luier doen en dat ging dus niet altijd goed. Ze draagt maat 4, 4+ van kruidvat gaat 's nachts ook goed.
Ze krijgt al heel lang 's nachts geen schone luier meer, volgens mij alleen de eerste maand… Als je kindje geen nachtvoeding meer krijgt ga je ook niet meer verschonen.
@ Liesbeth het klopt inderdaad als je geen nachtvoedingen meer geeft je ook niet meer verschoond. Ik geef op het moment alleen nog steeds 2 nachtvoedingen maar ik laat er nu zo’n 12 uur tussen zitten en dat gaat prima gelukkig
Ik denk dat ik mijn kind gewoon zou verschonen, dan maar even gillen en krijsen, maar beter dan dat ze met een volle luier blijft lopen. Ik denk dat je buren daar best wel begrip voor zullen hebben.
Op het moment is het 's nachts poepen gestopt. Dus ik bepaal per nacht wat ik doe, op dit moment gaat het prima om de verschoning pas vroeg in de ochtend te doen. En idd mijn buren zullen het wel begrijpen hoor