Jayden word van de week 3 jaar en hij wilt elke keer alleen voor buiten spelen met kindjes uit de buurt die zijn rond de 3,5 / 4 en 5 jaar, ook wel nog grotere spelen er mee, maar ik durf het niet zo goed aan m hem alleen te laten er rijden wel auto’s in de zijstraten maar die straat waar hij het meeste speelt daar rijden ze alleen omhoog (eenrichtingsverkeer) dus kijkt hij wel als er auto’s aankomen, dat weet hij wel, maar ik vind het toch best eng, en meestal ga ik zelf buiten zitten,maar zoals nu is het best koud en wil hij toch naar buiten…wij hebben als je buiten komt stoep, dan een grasveld van een meter of 8 en dan parkeerplaatsen en dan pas de “weg”…
Wat vinden jullie? Moet ie het nu al leren en ben ik te “bang” of issie echt nog te klein?
Ik vind het ook nog erg klein hoor
is er een buurtsysteem dat de oudere kinderen op de jongere passen
of om de beurt ouders ?
Ik vind hem nog veel te klein daarvoor…
Anne speelde op die leeftijd ook wel an alleen buiten, MAAR er waren dan kinderen van de straat bij van 8-12 jaar en die brachten haar netjes terug thuis als hun ook naar binnen gingen. Daarnaast ging ook ook om de zoveel minuten kijken. En nog een Maar, er is hier geen straat, achterom komen alleen de auto s van mensen die hier wonen en die zijn ermee bekend dat er kinderen spelen. Voorom ligt een speeltuintje met een grote geluidswal (waar ze niet overheen kunnen) voor een straat, dus de situatie is toch lichtelijk anders.
Ik zou, ondanks de kou er lekker bij gaan zitten.
Ik vind hem te jong.
Overzicht is op die leeftijd nog te veel gevraagd. Als ze aan het spelen zijn, dan vergeten ze de rest om hen heen.
ik zou er ook niet voor kiezen. Hier in de buurt zie ik ook regelmatig dat wat oudere kinderen ( 5/6jaar ) als een soort van oppas dienen voro twee en drie jarigen. Ik vind niet dat je die kinderen dat in de schoenen kan schuiven.
HIer speelt uk wel eens alleen buiten, maar neit met andere kinderen, omdat ik er niet honder procent van op aan kan dat die kinderen in de steeg of straat blijven. Als ze helemaal alleen is, kan ze daar gerust wel spelen omdt ze wel in de buurt blijft van mij.
Ik ga… hoe koud het ook is, gwoon lekker buiten op het bankje!
Onze straat is een soort 8, waar in principe alleen straatbewoners komen. Onze kids zijn net 5 en bijna 7 en toch laat ik ze liever niet alleen buiten. De oudste heeft een aan autisme verwante stoornis en beseft geen gevaar en leeft zich niet in anderen in. Ik ben hem al eens ‘kwijt’ geweest en toen zat meneer gewoon ergens te spelen, waar hij niet snel komt. Mijn dochter vertrouw ik in dat opzicht al meer. Als ik zeg dat ze het moeten melden als ze verder of ergens naar toe gaan, dan doet ze dat braaf, maar de oudste gaat dus gewoon.
Ik ben er meestal dus toch wel bij of ben binnen en controleer ze regelmatig. Ook omdat ze soms dingen in hun hoofd halen die ik liever niet heb. Bijvoorbeeld ze weten dat ze over een uurtje nog weg moeten, dan gaan ze toch nog met water en modder spelen ofzo…
Ik vind hem ook te jong…
Lasse is nu vier en half en die laat ik nu mondjesmaat alleen spelen en dan nog heb ik het raam open en kijk ik om de haverklap.
Maar die weet nu ook precies wat hij wel en niet mag (of hij het doet is een tweede) en komt zich regelmatig even melden.
Met drie had ik hem echt niet alleen buiten gelaten. Voelt gewoon nog veel te klein. Meer categorie in tuin en eventueel het pad erachter ofzo. Of op de galerij.
Ligt denk ik erg aan je kind zelf.
Mariano was ook al vrij snel alleen buiten.
Al voor dat hij 3 jaar was speelde hij weleens alleen achter bij ons op het veld.In het begin zaten we altijd voor onze hek maar na een tijdje had ik wel door dat hij nergens anders heen ging,hij luisterde erg goed.
Nu mag hij ook naar voren toe maar ook nu weet hij dat hij niet de straat over mag.Hij gaat weleens naar de overkant maar vraagt dan eerst of wij mee lopen.En als hij terug wilt loopt 1 van de andere kids mee of buren helpen hem en anders staat hij aan de overkant mama te schreeuwen :mrgreen:
Ligt zeker ook aan het kind, maar deze leeftijd vind ik ze nog wel te jong…
@konijn wrote:
ik zou er ook niet voor kiezen. Hier in de buurt zie ik ook regelmatig dat wat oudere kinderen ( 5/6jaar ) als een soort van oppas dienen voro twee en drie jarigen. Ik vind niet dat je die kinderen dat in de schoenen kan schuiven.
DAT heb ik ook niet gezegd en ik zou dat ook niet vertrouwen, want ook al zijn ze groter, het zijn OOK kinderen en geen oppas !!
Maar het ging erg goed, hij bleef netjes op het gras en als ie naar het andere blok ging stak hij netjes over als er geen auto kwam (heb ook regelmatig gekeken uit het raam en bij de voordeur) en kwam er wel een auto dan bleef hij netjes staan, goed he :mrgreen: ik moet zeggen dat ze hier niet echt scheuren met de auto's hoor en er liggen ook erg veel drempels.
wij hebben bij ons achter om een plek daar is alleen gras en daar komen geen auto;s , en daar voetballen en spelen ook de buurt kinderen , maar dan nog vind ik haar te klein om zonder mij buiten te zijn,
ik vind het niet aan de andere kinderen dat zij op mijn kleine meid moeten passen , of letten , ze zijn zelf kinderen en willen spelen natuurlijk, en er hoeft maar een gek te komen en mijn kind is weg , ik ben zoooooooooo bang stel je voor ik zou het me nooit vergeven,
ik krijg nog een hele kluif hoor strax als ze een leeftijd heeft dat ze wel alleen naar buiten zou moeten kunnen ,
maar als het aan mij lag mocht ze met 18 jaar eens gaan proberen buiten te spelen , maar helaas zal het zo niet gaan ben ik bang :roll: :mrgreen: