welke leeftijd??????????

Ik begon altijd met de zindelijkheidsstimmulatie op het moment dat ze konden lopen. Dat was bij onze kinderen zo rond de 15 maanden. Dan zette ik ze een aantal keren per dag op het potje.

Met 18 maanden liet ik overdag de luier uit en bij de 5 oudste ging het in heel korte tijd erg goed. Eigenlijk waren ze vanaf die tijd overdag droog. Echt zindelijk waren ze met 2 jaar. Dus dat ze zelf aanagaven dat ze moesten en vervolgens nog een tijdje op konden houden tot bij de wc.

De zindelijkheid 's nachts was heel wisselend. De een al met 2 jaar, de ander was al net 3.

De jongste heb ik aanvankelijk op dezelfde manier benaderd. Maar die wilde op een gegeven moment niet op de pot of de wc. Dus dat houd het een beetje op he. Maar nu met het mooie weer toch de luier uitgelaten en het gaat prima. Sinds een paar dagen gaat ze uit zichzelf naar het potje en is ook 's nachts droog. Nog even afwachten of het zo blijft. Maar het lijkt dus heel goed te gaan. Ze is nu 2 jaar en bijna 5 maanden. Ik gebruik bij de jongste wel stickertjes als beloning.

romay plaste af en toe op het potje met 1,5 jaar,toen was het warm en stond het potje buiten…de winter door weer niet,en toen ze 2 jaar en 4 maand was wou ze geen luier meer om,dat is een keer mis gegaan en daarna niet weer…dus hier geen training nodig gehad…

s’nachts was ze een maand later zindelijk,dit door met stickertjes te werken…

Jeetje, wij zijn al heel vroeg begonnen. Niet met het idee dat ze sneller zindelijk zou zijn, maar dat ze in elk geval geen angst krijgt voor de wc/ potje zoals een neefje van mij.

Anne zetten we al af en toe op het potje vanaf dat ze kan zitten. Zeg rond een maand of 6. Natuurlijk deed ze er niks op, maar ze werd telkens wel beloond met onze stem dat ze goed op het potje gezeten had.

Nu zijn we al een aantal weken bezig om haar na haar slaapjes op het potje te zetten. s Ochtends poept en plast ze zeg 4 keer in de week, en dan nog een keer of 4 in de week dat ze op andere tijden een plasje doet. Dit is niet omdat ze controle heeft over haar blaas ofzo, maar ‘geluk’ met optijd op het potje zetten. Wij hebben het idee dat ze er zo aan went en ze uiteindelijk er zelf op gaat.

Mijn dochter is 2 1/2 jaar en overdag en snachts zindelijk. Het is helemaal vanzelf gegaan, ik ben niet van de training, of heel vroeg beginnen, als ze er aan toe zijn, zijn ze er aan toe!

Hallo allemaal!

Wanneer je begint met zindelijkheidstraining is meestal wanneer het kiund zelf interesse gaat tonen in het hele gebeuren. Wel is het zo wanneer een kind voor de 30 maanden zindelijk is, het een grotere kans heeft om terug te vallen en gewoon dus weer een luier om moet. Laat het allemaal gewoon gebeuren, zonder dat het kind het idee heeft te moeten presteren.

Ik werk op een kdv en wij hebben wel meer zindelijke meiden dan jongens op het moment, maar om noui te zeggen dat meisjes per definitie sneller zijn…?