welke leeftijd bowlen?

Hoihoi,



Over ruim 2 maandjes wordt mijn zoon 6 jaar. Nu dacht ik dat bowlen wel leuk is. Maar doordat hij een jaartje extra heeft gekleuterd zijn de kinderen uit zijn klas wel iets jonger dan hij. Voor welke leeftijd is bowlen eigenlijk leuk om te doen?



Groetjes,

Krista

ligt er aan waar je naar toe gaat, bij sommige hebben ze nl een kinderbaan, met hele lichte ballen…

of ze hebben zo’n speciale balk waar eerst de bal overheen moet…





misschien anders kegelen ??

Bowlen is al leuk met een jaar of 4 /5 hoor.

De meeste bowlingbanen hebben wel de mogelijkheid om een kinderbaan te creeeren. Dan leggen ze een soort van stootkussen in de goot zodat de ballen op de baan blijven liggen.

ws hebben ze met het gooien van alle ballen al dikke lol.



Het enige wat ik denk als ik dit lees is… en wat doe je dan volgend jaar… bowlen is best prijzig en dat is me dan al een best verjaarsfeestje voor een 6 jarige…

Mijn dochter heeft vorig jaar, toen ze bijna 4 was, gebowld en ze vond het hartstikke leuk. Ze heeft het er nu nog over Het was op zo’n kinderbaan.

Onze vent heeft voor het eerst gebowld toen hij ruim 3,5 jr was. Een lol dat hij had.

Hij heeft het er nog steeds regelmatig over rn wil heel graag weer.

Hier ook gebowld met mijn neefje toen ie 3 was, nu ie ouder wordt, snapt ie het beter en vind ie het ook leuker ( wordt in nov. 5)

Bedankt voor jullie antwoorden!



Dacht dat het dus meer iets was vanaf 7 jaar, maar kan dus met een wat jongere leeftijd al. Ik ga in elk geval in de vakantie even informeren en kijken en dan eventueel reserveren.



Cell, eerlijk gezegd ben ik dus absoluut niet creatief met bedenken van verjaardagfeestjes en zie dan enorm op tegen de rommel in huis :oops: Ik kijk dus altijd naar feestjes onder de 10 euro per persoon. Vorig jaar had Brent 5 kinderen uitgenodigd wat ik best veel vond, dus dit jaar mag hij er 4 uitnodigen. Met hem en zijn zusje erbij komen we toch al op 6 kids.

Was meer een “bedenking” hoor.



Letterlijk me afvragen wat je dan het jaar erop moet verzinnen.



Van hier op school ben ik wel gekker gewend, daar ben je met bowlen nog “tam” bezig.



10 kinderen uitnodigen op je eerste feestje als je 5 word en dan naar het kabouterbos komt hier veelvuldig voor en ik frons nog steeds elke keer mijn wenkbrauwen :oops:

of Niek, die mocht in mei mee met een meisje uit de klas die 7 kinderen had uitgenodigd en met het hele spul naar Slagharen gingen.

Daar had ik dus wel echt moeite mee he… ik vond het gewoon belachelijk… :oops: Daarnaast zijn we nog nooit in Slagharen geweest en ik vond het oprecht jammer dat wij als ouders niet de “eersten” zijn die onze kinderen laten kennismaken met zo’n park.

Maar je zegt ook niet als enige ouder “nee ze mag niet mee want we vinden het te zot voor woorden”



Je kan ook eens kijken voor doe dingen in musea enzo.

Zo heb je hier in Hattem het bakkersmuseum en dat is echt heel leuk.

Mogen ze ook helemaal hun eigen brood bakken enzo.



Wij gaan met Peet dit jaar vanwege zijn ASS en onvermogen om een feestje echt leuk te vinden, met 2 van zijn beste vriendjes naar het aviodrome.

Kleinschalig, voor hem te behappen enz.

Maar het lijkt me heel moeilijk volgend jaar dan weer iets anders te verzinnen.

Bowlen vind hij leuk, dus wie weet is dat wat voor volgend jaar… :mrgreen:

Slagharen :shock: Meen je dat nou? Dat vind ik dus helemaal belachelijk eerlijk gezegd :o



Voor zo’n jarige jet/job natuurlijk wel leuk en degenen die uitgenodigd zijn, maar ik zou dat als ouder ook moeilijk vinden. Ik vind dat soort uitstapjes te duur en ook meer voor om samen met eigen ouders te doen (zolang ze nog jong zijn) Kinderen zijn op zo’n jonge leeftijd nog snel tevreden, dus begrijp het eerlijk gezegd niet dat er ouders zijn die het zo groots aanpakken. Dat wordt elk jaar alleen maar moeilijker en duurder.



Het idee van de bakkerij vind ik ook leuk, ga er zo eens op googlen. Ook nog een leuk pannenkoekhuis met speeltuin binnen en buiten ontdekt. Dus ga lekker op mijn gemak rondsnuffelen en in de vakantie met zoon overleggen wat we gaan doen.

mischa heeft laatst met de bso gebowld, en heeft nou een uitnodiging liggen voor een kinderfeestje met bowlen.

Die kindjes zijn 4-6 jaar

Anne is vorig jaar (toen was ze net 5) op een feestje geweest waar ze gingen bowlen, vond ze super. Dus het zal voor veel leeftijden wel altijd een dolle boel zijn.



Toen Anne 5 werd hebben we het thuis gehouden en waren er 12 van de 15 genodigde kindjes gekomen. Leek gekken werk, maar was super gezellig zo met veel kindjes van de klas. Lekker oudhollandse spellen gedaan en pannenkoeken eten.



Dit jaar komen er ‘maar’ 3 kindjes, dus zijn we in toaal met 4 kinderen en gaan we een aantal dorpen verderop pony s verzorgen, versieren, rijden, spelletjes met ze doen, hoefijzer versieren, friet eten etc…



Volgend jaar misschien gewoon weer thuis, wie weet.



Maar naar atraktieparken gaan etc vind ik ook wat ver gaan.