welke leeftijd beginnen met wisselen

Modies geen idee in welke rubriek ik deze moet plaatsen.

Mijn dochtertje is 4 jaar en bijna 9 maanden oud en heeft vandaag haar 1e tand eruit (wisselen).

Naar mijn weten is dit erg vroeg.

Mijn zoon was daarentegen weer erg laat met ergens in zijn 7e levensjaar te gaan wisselen.

Wanneer begon jou kind met wisselen???

Teun was 4 jaar en 10 maanden; nummertje 3 kan er nu elk moment uit vallen. Ook vroeg dus… maar goed, veel zal het niet uitmaken; uiteindelijk zal er geen een blijven zitten :wink: .

Hij had ook vroeg al z’n tanden, misschien dat dit er iets mee te maken heeft :think: ?

Ik vraag me trouwens nu al af hoe die grote tanden er allemaal tussen moeten gaan passen… dat tandje wat nu los zit, wordt door 2 grote tanden er zowat tussenuit gedrukt. Daar past toch nooooooit meer een grote tand tussen :shifty: :lol: ?

Groetjes, Anne

Anne was net 5 toen haar eerste tand eruit ging. Nu heeft ze er 6 uit (en deels weer terug) en zitten er weer 2 los, ziet er geweldig uit. De tandarts zegt dat ze nu nog wat weinig plaats heeft voor de tanden, maar dat komt goed. En zo zijn er ook kindjes in haar klas (groep 3) die net pas beginnen met wisselen, dus tja, het vercshilt heel erg per kind.

Niek was bijna 6… Peter bijna 5… Niek had haar eerste tand pas met 13 maanden en Peter met 7 maanden… dus ook daar zit al verschil in… als de leeftijd van tanden krijgen een graadmeter is… dan gaat Mies ook net voor zijn 5e wisselen en kan Suus net zo vroeg zijn als jouw meisje want die had haar eerste tand op 3 maanden al… :mrgreen:

Anique had haar eerste tandje er een week na haar 4e verjaardag uit. Ze wordt in juli 6 en tandje nr 8 zit los.

Heel vroeg dus, haar eerste tandje had ze ook al met 9 weken.

Tandarts zegt dat het normaal is dat ze gaan wisselen als de achterste kiezen door zijn. Meestal is dit rond de 6 jaar.

Maar het kan dus ook anders, bij Anique zijn die nog niet door :wink:

Met ‘sessss’ :mrgreen:

De oudste was bijna 6,5 en de 2e net 6 (ze hebben allebei een bijzondere datum uitgekozen voor die 1e tand, dus dat onhou ik wel :lol: ).

@Melanie wrote:

Met ‘sessss’ :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zo praat mijn dochter op dit moment ook met 2 missende voortanden :mrgreen:

Nathalie begon net na haar vijfde verjaardag en nu net voor haar zesde verjaardag heeft ze er 6 tanden uit.

Bijna 5.

Mijn zoon had met 7 maanden wel al tanden, maar is nu bijna 7 jaar en heeft 2 maanden terug 2 tanden gewisseld, maar de rest zit nog muurvast.

Melissa word in augustus 7 en alles zit nog muurvast… vind ze zelf helemaal niet leuk dat bijna de hele klas al aan hetwisselen is en zij niet… :shifty:

Mijn dochter vraagt ook steeds wanneer haar tanden los gaan zitten. Ze word in juli 6, een paar vriendinnetjes die een paar maanden jonger zijn, hebben er al 1 of 2 tanden uit.

Maar de tandarts zei in januari wel dat haar tanden niet meer zo vast zitten als eerst, bij 1 ondertandje kan ik nu ook voelen dat het wat losser zit, maar voor hetzelfde duurt het nog een aantal maanden voor het ook echt eruit komt. Ze was een maand of 9 toen ze haar eerste tand had en de jongste 11 maanden.

Zelf was ik ook vrij laat met tanden krijgen en wisselen.

Lasse had met vier maanden zijn eerste tand door en was dus behoorlijk vroeg. Ik heb vervolgens ook iets gehoord over wanneer die laatste kiezen door zijn. Volgens mij waren zijn eerste tanden eruit in vorige zomervakantie terwijl hij dan in november 6 moest worden.

Een nichtje van hem had heel laat tanden en heeft nu nog niets gewisseld en wordt in aug 7.

Hier wordt ook nog niet gewisseld (hij wil wel heeeel graag)

5 1/2 jaar.

Hij heeft inmiddels twee ‘’ grote mensentanden ‘’ onderin. De derde is er uit met gat. Zijn twee bovenste snijtanden zitten erg los.

Ik heb het weekend de eerste tand eruit “getrokken” …

met 5 jaar en 4 maand was haar eerste tand eruit.

En nu met bijna 6 jaar heeft ze al 4 tanden eruit, en zitten er ook weer een aantal snijtanden los.

ik heb nog steeds melk tanden…dus na bijna 29 jaar wel een beetje laat :wink:

maar dochter was hier ook eind 4!

ze was net 4 toen door een ongeluk haar voortanden moest missen maar haar ondertanden waren toen ze eind 4 was!

Oudste was bijna 6 toen de eerste 2 tanden eruit gingen, al wel 3 maanden daarvoor waren de eerste tanden doorgekomen. Achtr haar melktanden, wel te verstaan. Tand nr 3 is inmiddels ook gewisseld, maar verder staat er nu niks te wiebelen.

De jongste (4 jr en 10 mnd) heeft nog niks gewisseld. ze wil wel graag, want tja…zuslief aan de wissel, dan wil je ook natuurlijk!

Onze jongste had een maand of 2 terug, dus net 4, zijn eerste 2 ondertanden eruit. De grote tanden daar zijn nu bijna op de helft.