Als ik het goed bekijk hebben jullie 1 kindje… Dan zou ik zoveel ruimte niet in een auto nodig hebben en dus ook niet willen… (van de 2 auto’s die op je lijstje staan…)
Met 1 kind heb je niet de ruimte nodig van een gezin met 3 kinderen…
Persoonlijk zou ik dan een kleinere auto kiezen… Je rijdt er vaak alleen in…dan heb je de ruimte ook niet nodig…
Ik zou voor een Seat Altea kijken… Toch ruim…Zeker ruim genoeg voor een gezin met 1 of 2 kinderen… Lekker sportief… Lekker hoog… En als je dan toch een maatje groter wilt…neem je de xl…
Misschien komen er nog meer kinderen Miekske? :think:
Bovendien lease je een auto voor een langere periode. Intussen kan er heel wat veranderen in een gezin.
Ik heb jaren de ford focus wagon als leaseauto gehad qua ruimte en prijs/opties is dit inderdaad een goed keuze!
…en natuurlijk ruim genoeg om met 1 kindje te rijden. 8)
Maar omdat Ivan erg gauw misselijk in een auto wordt en ook wij wat meer comfort voor de lange afstanden wilden ben ik aan het kijken naar MPV die dus wat hoger zitten. Omdat ik Ford rij heb ik uiteraard ook naar de c-max gekeken, maar deze heeft geen vlake laadvloer en is daarom afgevallen.
Ik vind de hier ergens beschreven term “zwabberbak” voor een Zafira echt opvallend.
Wij hebben sinds kort een zafira en we willen niet meer anders. We hebben niet eerder zo soepel en lekker gereden. Zeker nu we er ook mee op vakantie zijn geweest (Oostenrijk, midden in de bergen) en dat allemaal zeer prettig verliep, komt er hier voorlopig niets anders meer in.
Tja dit keer kijk ik toch iets anders naar de auto dan de vorige keren i.v.m. Ivan.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken dus vandaar deze poll.
Hoi Anbo,
Ik snap wel dat je anders kijk maar wat vind je belangrijk dan?
Alles heeft voor en nadelen.
Ik blijf persoonlijke voorkeur houden voor een sedan met ruime kofferbak waar de kinderwagen en campingbedje in kunnen.
ligt het beste op de weg en fijner qua (rij)geluid en temparatuur (blijft zo zielig 's winters die blauwe lipjes van de kinderen als de klep van de stationcar te lang open blijft staan.
meeste leaseauto’s worden de kilometers alleen mee gereden dus hoeveel concessie wil je doen voor de weekenden met de kids?
Voor de vakantie denk ik persoonlijk dat je hem niet moet aanpassen, voor die 1 a 2 keer per jaar kan je ook een dakkoffer huren en het gaat toch altijd “net” :mrgreen: mee.
Kijk eerst wat je echt belangrijk vind en waarom je wat wil, maakt de keuze al iets makkelijker.
Al blijft het een vervelend luxe-probleem :think: een leaseauto uitzoeken
Ik heb jaren de ford focus wagon als leaseauto gehad qua ruimte en prijs/opties is dit inderdaad een goed keuze!
…en natuurlijk ruim genoeg om met 1 kindje te rijden. 8)
Maar omdat Ivan erg gauw misselijk in een auto wordt en ook wij wat meer comfort voor de lange afstanden wilden ben ik aan het kijken naar MPV die dus wat hoger zitten. Omdat ik Ford rij heb ik uiteraard ook naar de c-max gekeken, maar deze heeft geen vlake laadvloer en is daarom afgevallen.
De beide families wonen op 1,5 a 2,5 uur rijden weg, dus het komt regelmatig voor dat we een weekend met volgestouwde auto naar de familie gaan. (Als we naar het schoonmonster gaan nemen we vaak ook nog eten/drinken mee.)
Vlakke laadvloer is toch wel erg prettig. Das mijn ervaring na een station wagon. Uit reacties blijkt toch wel dat iedereen dat weer anders ziet. (Das ook wel zo leuk want anders zou je alleen dezelfde auto’s op de weg zien :lol: )
Wegligging, tja… das ook weer heel persoonlijk. We vonden de Zafira directer sturen en minder “zwabberig” dan de Scenic. Tja en een MPV ligt niet zo als een sedan/station op de weg… das nu eenmaal een feit. (Heb trouwens ook test gereden in de peugeot 308 SW die ik bijzonder lekker rijden vond op de weg, helaas is deze 1400kg en alleen voor benzine in 1.6 versie beschikbaar)
Tja en ik vind het erg belangrijk dat Ivan goed van zich af kan kijken omdat hij gauw misselijk wordt in de auto
Zoals ik al eerder zei… ik besef heel goed dat het een luxe probleem is 8) maar ja… dit Forum stuk gaat over wat je bezig houd dus…
VW touran ligt ook vrij duur in de lease(Althans bij ons :? ) En VW is vrij kaal… tenminste dat vond ik destijds toen ik keuze had tussen VW & Ford.
Vrienden van ons hebben Touran en hebben na aankoop van de auto wat onaangename reparaties gehad…(was wel een tweedehands) :?
Trouwens die 308 SW heeft ook nog eens zón mooi glazen dak.
Zijn er trouwens ook mensen die van de zonnewering in de deuren hebben? (Ford & Renault hebben dat) Een collega van me heeft dit er destijds als optie bij zijn Ford bijbesteld en is heel tevreden erover … alleen moeten zijn dochters wel vertellen als ze de zonnewering naar beneden doen… vanweg het kabaal. Hij is zich de eerste keer rot geschrokken! :lol:
Wij hebben sinds kort de zafira. Echt fatastisch. Rijd heerlijk, ligt lekker op de weg, lekker “hoog” waardoor veel overzicht en de kids kunnen heerlijk naar buiten kijken. Meestal gebruiken we de 2 achterstoelen niet. maar wanneer we dat wel doen kunnen we er toch noch veel in kwijt…
Ik heb een ouder model Renault scenic en ik ben er super tevreden mee. Ik rij er nu 3 jaar in en ( afkloppen) heb in die tijd een keer een akkefietje gehad, wat gelukkig nog in de garantieperiode viel.
Hiervoor had ik een ford en die stond inderdaad meer in de garage dan dat ik er mee reed. Voor mij iig nooit meer een ford!
Ohja wagenziek, dat is onze dochter ook regelmatig en dan ben ik blij met ons picknickkleed welke wij omgekeerd over de gehele achterbank hebben gelegd. (onderkant is van sky leder)
Ook een idee, kun je weer een andere optie kiezen in de lease