Welke kwalen heb jullie aan het eind van je zwangerschap?

hallo ladies,



Ben erg benieuwd wat voor kwalen jullie hebben zo aan het einde van de zwangerschap. Kan helemaal niet beoordelen of ik soms last heb van voorweeen of iets dergelijks of dat het er gewoon bij zal horen. Had gister zo’n last van mijn stuit kon nauwelijks lopen en de beeb zit zo laag voor mijn gevoel, maar beweegt als een kleine freefighter :wink:



Ik hoor het wel.



Gr. Llaan

MAAAAAAAAAAAAAGZUUR!! Verschrikkelijk!



Verder gewoon lamlendig omdat ik bijna niet meer normaal kan zitten op de bank :lol: Dus dan hang ik wat onderuit met kussen onder m’n rug of ik lig op de bank waardoor ik niet meer overeind kan komen enz. Zit op zwangerschapsgym en tot 2 weken terug had ik echt nergens last van maar al die vrouwen daar klaagden als een weet ik veel wat. Nu zegt m’n vriend dat ik het van ze over heb genomen hahahaha :lol: Waar je mee omgaat…

Vocht vasthouden, maagzuur, niet kunnen slapen, rugpijn, beurse buiken en carpale tunnel syndroom. :? Ik kijk echt weer uit naar die laatste weken. :liar:

Op nummer één op dit moment: maagzuur :sick:

's Avonds neem ik er een tabletje voor, zodat ik 's nachts in ieder geval niet wakker word van terugstromend maagzuur… Dan met stip op nummer twee: 's nachts vaak plassen :eh:

Maar dat zal ook wel te maken hebben met het vocht dat ik nu vasthoud (vooral de voeten, van die mooie kussens erop :wink:) en dat wordt natuurlijk grotendeels 's nachts weer afgevoerd…

En waar ik kriebelig van word is dat ik nu weer merk hoe vaak ik eigenlijk moet bukken op een dag (en alsof het zo moet zijn, laat ik nu ook nog vaker dingen vallen, kan ik dat weer ‘lekker’ oprapen :?).



Maar goed, ik vind nog steeds dat ik mijn handjes mag dichtknijpen, het gaat verder allemaal zo voorspoedig! Zeker als ik mijn zwangerschappen vergelijk met enkele moeders uit mijn directe omgeving die echt negen maanden lang ronduit misselijk/beroerd zijn geweest. Dus we gaan er nog even voor, die laatste loodjes :slight_smile:

Maagzuur, veel harde buiken en steken onderin mijn buik en “down-under” Veel plassen en lage rugpijn

Vochtvasthouden, vooral in mijn benen voeten en gezicht

maagzuur, voornamelijk 'savonds en midden in de nacht.

gloeiend hete voeten, zelfs met blote voeten op de bank voelt niet prettig aan.

lage rugpijn, waardoor ik niet weet hoe ik moet lopen zitten staan of liggen

harde buik, voelt als een bowlingbal zo hard, bijna de hele dag door.

en ook ik vind het bukken zwaar

Al anderhalve week venijnige hoofdpijn, dat niet weggaat met een paracetamolletje

Maar het vervelendst vind ik nu de pijn in mijn schaambot. Ik kan niet van de bank opstaan, in bed omdraaien of een stukje lopen zonder pijn :frowning:



Maar met de baby gaat alles goed :inlove:

Nog eventjes en dan zijn alle kwaaltjes weer voorbij :wink:

Slecht slapen, ongeduld, maagzuur en me geen houding weten vinden…

@Yvonne Z. wrote:

Op nummer één op dit moment: maagzuur :sick:

's Avonds neem ik er een tabletje voor, zodat ik 's nachts in ieder geval niet wakker word van terugstromend maagzuur…




Hoi Yvonne,



Ik heb nu al vrij veel last van maagzuur. Welk tabletje neem je daarvoor? Gaviscon gaat er bij mij net zo snel uit op de manier waarop het erin kwam, dus dat is geen oplossing. En in de bijsluiter van de Rennies staat dat dat niet mag in de zwangerschap. :frowning:



Ik probeer nu maar wat met warme melk voordat ik naar bed ga…

@blue_fairy wrote:

Hoi Yvonne,



Ik heb nu al vrij veel last van maagzuur. Welk tabletje neem je daarvoor? Gaviscon gaat er bij mij net zo snel uit op de manier waarop het erin kwam, dus dat is geen oplossing. En in de bijsluiter van de Rennies staat dat dat niet mag in de zwangerschap. :frowning:



Ik probeer nu maar wat met warme melk voordat ik naar bed ga…


Jakkie, wat akelig dat je daar nu al zo’n last van hebt joh :frowning:



In overleg met de apotheek heb ik Maalox kauwtabletten meegenomen (apotheek.nl-Maalox en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben; ik merk dat het direct werkt :thumbup:

Nou moet ik erbij zeggen dat ik zelf niet zo van de medicijnen ben, dus ik stem het gebruik ervan wel af op de nood zeg maar, wat inhoudt dat ik het overdag wel goed volhoud zonder en 's avonds wel eentje neem. Maar dat is dan puur mijn eigen invulling ervan heh :wink:



De Rennies hadden ze bij onze apotheek nog wel in de schappen staan, maar als ik het helemaal goed heb begrepen van de assistente helpt dat even om vervolgens toch weer meer maagzuur op te leveren :? Daar hebben we dus verder niet eens serieus naar gekeken.

@blue_fairy wrote:

[Ik heb nu al vrij veel last van maagzuur. Welk tabletje neem je daarvoor? Gaviscon gaat er bij mij net zo snel uit op de manier waarop het erin kwam, dus dat is geen oplossing. En in de bijsluiter van de Rennies staat dat dat niet mag in de zwangerschap. :frowning:





Vreemd :think:

Hier staat op het pakje rennies dat je het wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap, maar niet meer dan 16 per 24 uur.

Het zijn de kauwtabletten met mintsmaak.

leuk hé zwanger zijn :mrgreen:



ik had veel last van BI, vocht, rugpijn, veel plassen, voorweeen, nieuwschierigheid :angel:

Bij Lana op het eind:

Maagzuur

Niet slapen, Lana hield mij wakker

Onwijs veel pijn in bekken

Psychisch labiel (de reden voor de inleiding)

Enorm veel vocht vasthouden



Bij deze kleine:

Psychisch labiel

Harde buiken/weeen



Een enorm verschil dus met de vorige keer. Heb wel onwijs veel last gehad deze zwangerschap van mijn bekken, maar sinds de kleine is ingedaald is die pijn enorm afgenomen. Vocht vasthouden doe ik ook niet gelukkig. En slapen gaat eigenlijk prima.

@Kee wrote:

Slecht slapen, ongeduld, maagzuur en me geen houding weten vinden…




En dat nu al! :o

@myrella wrote:

@blue_fairy wrote:
[Ik heb nu al vrij veel last van maagzuur. Welk tabletje neem je daarvoor? Gaviscon gaat er bij mij net zo snel uit op de manier waarop het erin kwam, dus dat is geen oplossing. En in de bijsluiter van de Rennies staat dat dat niet mag in de zwangerschap. :frowning:





Vreemd :think:

Hier staat op het pakje rennies dat je het wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap, maar niet meer dan 16 per 24 uur.

Het zijn de kauwtabletten met mintsmaak.




Ik heb wekenlang geleefd op Rennies, en bij mij in de bijsluiter staat precies hetzelfde als bij die van Myrella.

Bedankt voor al jullie reacties. Herken echt alle klachten wel zo’n beetje. Vooral dat ranzige maagzuur. Ik heb ook zo’n drankje gehad van de apotheek maar zoveel mogelijk laten staan ben ook niet zo van de middeltjes.



Die pijn in het schaambot herken ik ook en vooral s avonds. Hebben jullie ook zoveel meer last in de avond??? Dat je bijna niet meer van de bank kunt komen???



Sterkte meiden met de laatste loodjes voor diegene die het nodig hebben :hug:

maagzuur, veel vocht vasthouden, harde buiken, steken ivm indaling, pijn in mijn onderrug en erg moe.



Vee;l succes met de laatste loodjes



gr Leonie

Ik ben deze week eigenlijk allover juist energieker dan voorheen :think: