welke kolf?

ik heb een oude medela handkolf (vorige keer overgenomen en die is zeker 10 jaar oud).

En nu ben ik me even aan het orienteren voor een eventuele andere.

De vorige keer wilde het kolven heel slecht.

Heb van die spray gebruikt voor de toeschietreflex maar kolfde erg weinig.

Ben met 6 maanden gestopt met kolven en alleen nog live gaan voeden (met dus ongeveer 1 flesje per dag erbij denk ik).

Als dat kolven niet zo moeilijk zou gaan dan zou ik dat gewoon een jaar vol willen houden.

Maar moest ongeveer 3 keer kolven voor 1 voeding.

Heb ik met een andere kolf meer kans dat dat slaagt?

Ik heb er best wat geld voor over als het maar werkt.

Misschien eerst één huren dan?

Ik denk dat je met een elektrische wel iets meer kans maakt op een grotere opbrengst maar garanties krijg je niet.

Dus als je opziet tegen de aanschaf, zou ik het niet doen en eerst gaan huren. Je hebt dan wel een paar uitgaven oa ook onderdelen die alleen voor jou persoonlijk gebruikt mogen worden. Maar in ieder geval minder dan het aanschaffen van een kolf.

Hier met een handkolf nooit kunnen kolven, kreeg er niet meer als een enkele druppel mee.

Ik heb zowel met de medela swing goede ervaringen, maar vond de pump in style advanced helemaal top.

Ik denk dat je bij aanschaf vooral ook moet kijken hoevaak je moet gaan kolven per dag/week en of je dan rustig aan kan doen en /of 1 kant genoeg is (swing 1 kant tegelijk) of pump in style van medela (of vergelijkbaar van ander merk) en dan kun je 2 kanten tegelijk kolven en dus sneller klaar.

Groetjes Amaya.

Wat al gezegd is; eerst huren en proberen en dan pas als je dat bevalt aanschaffen (al kun je ook blijven huren natuurlijk).

Ik heb zelf een handkolf maar ik merkte het grootste verschil in de borstschilden! Niet eens zozeer het stukje techniek dus maar het stukje ‘hardware’. Zo’n schild moet echt goed passen wil je een goeie opbrengst krijgen dus wie weet is dat ook nog de moeite waard en hoef je niet eens een nieuwe kolf aan te schaffen maar enkel een goed passend schild?

Heel erg tevreden met de medela freestyle! Wel prijzig, maar via marktplaats goed 2e hands aan te schaffen.

Rhiannon dat is ook wel een goede tip!

En ik heb zelf ook het idee dat ik waarschijnlijk voor electrisc moet gaan.

De vk verkoop ook en verhuurd misschien :think: zal eens informeren.

Heb nu nog niks nieus gekocht bij dat oude ding en kan misschien dan ook maar beter investeren in onderdelen voor een huurkolf eerst.

Wil er wel een kopen ((kraamcadeau hoop ik :wink: ) want ben wel van plan hem dan een jaar te gebruiiken dus dat kan dan denk ik wel uit.

Ik zie dat er allemaal letters missen sorry :wink: hoop dat het nog leesbaar is…

Ik kolf ook maar incidenteel dan werkt een handkolf prima. Al zijn er ook vrouwen die sowieso ook bij langdurig kolven zweren bij hand omdat je dan zelf wat meer controle hebt voor bv het opwekken van de TSR. Het is allemaal zo persoonlijk en je weet het pas als je het probeert. Als je VK niet verhuurd is dat meestal wel een optie bij een zorgwinkel in het ziekenhuis dus dat komt vast goed. :thumbup: