Welke kolf?

Over iets meer dan 12 weekjes moet ik weer gaan werken en ik ben dus van plan om te gaan kolven. Nu heb ik een kortingssticker van de prenatal met 20% korting op een kolf en dus zat ik vast te kijken met wat ik wil. Behalve dat ik dus géén idee heb wat voor kolf handig is.



1 borst of 2 tegelijk? handmatig of electrisch? en dan ook nog eens verschillende merken en dus verschillende prijzen.



Oftewel, kunnen jullie me een beetje op weg helpen met jullie ervaringen? Welke kolf heb je zelf en waarom? Hopelijk kom ik er dan een beetje uit binnenkort :slight_smile:

Zie dit oude topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96864&sid=8beb46e77fe691d217d13ae939bd453b

Ik ging er al vanuit dat er wel een topic over moest zijn maar kon hem met de zoekfunctie niet vinden. Blijkbaar heb ik niet goed gezocht :doh:



Dankje! :slight_smile:

Ik heb zelf de Medela Swing en ben daar best tevreden over, maar als ik een nieuwe zou kopen, zou ik ook goed kijken naar die van Difrax- lekker je handen vrij!

Mijn dochter is meestal veel te onrustig om bij me te drinken dus voor een groot deel kolf ik de melk ook.



Ik heb tot afgelopen week altijd de elektrische enkele kolf gehad van Avent. Op zich beviel die prima maar omdat het een enkele kolf is koste het me iedere keer zoveel tijd en wilde ik heel graag een dubbele.

Daarom heb ik mezelf afgelopen week blij gemaakt met de Medela FreeStyle (http://www.medela.com/BX/nl/breastfeeding/products/pumping/freestyle.html).

Een dubbele elektrische kolf met 2fase-systeem wat ik heel erg prettig vind, en voor mij super werkt. Ik ben nu binnen 7-10 minuten klaar met kolven wat een boel tijd scheelt tov een enkele kolf. Ook erg prettig is dat hij een accu heeft waardoor je niet per sé bij een stopcontact hoeft te zitten en dus overal kunt kolven.



Ik ben hier dus erg enthousiast over :).

Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel je wilt/kunt besteden, hoe vaak en hoe lang je ongeveer moet/wilt kolven etc.

Succes met kiezen en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

hier gewoon een simpele versie van avent, ofterwijl een handkolf van avent…gaat me prima af…je moet het wel leren hoor en je moet je gedachte uit kunnen schakelen om relaxed te kolven…gaat mij op zich prima af…maar goed ik gebruik hem dan ook alleen maar op het werk en meer niet, als ik 4 dagen in de week zou moeten werken zou ik denk ik een elektrische aanschaffen…maar goed dat is bij mij niet het geval…vond het ook zonde om zoveel geld uit te geven als het ook met een simpele versie kan

ik vind de electrische kolf van avent erg fijn, had ik al veel eerder moeten kopen. deze neemt je eiegen kolf ritme over :thumbup: ik kolf nu het dubbele van wat ik eerder kolfde met de handkolf.

Ik kolfde met een medela swing. had hem gekocht tijdens de kraamperiode en op dat moment dacht ik niet dat ik nog BV zou geven op het moment dat ik weer ging werken, dus een enkele kolf gekozen.

Uiteindelijk heb ik tot 10 mnd gekolfd op het werk, dus had beter een dubbele kolf kunnen kopen :roll: . Ik zou nu een Medela Pump in style dubbele kolf kopen.

hier een medela mini elektric, een wat ouder model :wink: ( gekocht bij Elise al ) en een avent handkolf. Beiden veel gebruikt, de medela gaat sneller voor mijn gevoel, maar de avent voelt beter. Ik denk dat een Avent elektrische geweldig zou zijn, maar ga nu geen nieuwe kolven meer kopen. En anders de medela Swing, die ziet er ook wel goed uit!

Ik gebruik de Ameda Lactaline Personal en ben er ontzettend blij mee. Maakt weinig lawaai, is compact en ben binnen een kwartier klaar met kolven.