Welke kolf?

Hoi allemaal!

Over een paar weekjes moet ik weer aan het werk, ik wil dan graag gaan kolven om toch bv te blijven geven.

Nu vraag ik mij af welke kolf ik het beste kan gebruiken. Ik wil graag een dubbele electrische, dat schiet tenminste een beetje op en dan ben ik niet te lang weg van mijn werkplek (hoop ik dan).

Mijn oog is gevallen op de M*dela Pump in Style, is dat wat?

Je kunt op de site van m*dela kijken welke kolf het beste bij je past **************

Ik heb de pump in style en ben er zeer tevreden over. Hij is snel en stil en heel compleet ( acuuset, handset, koeltasje met koelelement, ed )Deze kolf had ik ook wel nodig, omdat ik 3 maanden fulltime gekolf heb en nu nog steeds veel kolf.

Ik heb in het begin ook eventjes de mini electric plus gehad, ik kreeg er net zo veel melk mee uit als de pisa, vond hem alleen veel lawaai maken.

EDIT: Commerciele links zijn ook in spoilers niet toegestaan en dus verwijderd

ik heb de avent elektische kolf van philips, ben in 10 min klaar en heb dan ongeveer 200cc gekolfd…

vond het vooral heel makkelijk ook dat er een mooie koeltas met koelelementen bijzit en allerlei extra accesoires, en een mooie prijs… :thumbup:

Ik heb de HANDkolf van Avent. Echt waar een superding! Ben heel blij dat ik deze aan heb geschaft. Zelfs met de hand ben ik met een kwartiertje klaar, neemt weinig ruimte in beslag en ideaal met schoonmaken. En dan is de prijs ook nog eens een heel stuk beter (€ 50,00)

:thumbup:

Ik heb vanaf de eerste week gekolfd (en doe het nog steeds!). Eerst de Medela Symphony gehuurd en uiteindelijk zelf eentje aangeschaft die wat prettiger is qua prijs (Ameda, dubbel elektrisch).

Maar toen ik met mijn stomme hoofd iets te wild had schoongemaakt en dus het ventieltje had gesloopt, had ik dus een probleem. Vervangend ventieltje besteld, maar zou pas twee dagen later komen…

Toen heb ik een handkolf van Avent gekocht en sindsdien gebruik ik niets liever dan die! Wat een genot. In 15 minuten heb ik zo’n 200 cc gekolfd. Het is voor mij echt DE uitvinding (terwijl ik dacht dat zo’n dubbele elektrische veel handiger zou zijn). Bij mij werkt die handkolf zo goed omdat íe gebruikt maakt van de toeschietreflex. Ik pomp een paar keer, waarna de melk begint te stromen en hoef bijna niet bij te pompen!

Ik vind het moeilijk om je advies te geven, maar ik ben dus heel blij met de Avent.

hier alweer een tijdje geleden, maar de avent handkolf werkte toen inderdaad prima. had wel last van het ventieltje die de druk niet aankon, maar heb een nieuwe gekregen van Avent en daarna ging ie perfect! het leek alsof hij vacuum zoog echt en daarna hoefde ik inderdaad nauwelijks nog te pompen… melk bleef stromen :slight_smile:

Hier ook de Handpomp van Avent, maar geen electrische geprobeerd, want ik ben zo klaar met kolven! Heerlijk geluidloos, kan kolven waar ik wil (ook onderweg of in een ruimte als ik extern vergadering heb) en voor een veel betere prijs dan een electrische kolf :wink:

Heb de pump in style advanced vanavond voor het eerst gebruikt en ben er helemaal :inlove: mee.

Je zou bijna voor de fun kolfen 8)

Ben namelijk de mini electric plus gewend en dat ding maakt lawaai :shock:

Mijn toeschietreflex bleef uit angst weg 8)

Als je veel moet kolfen op je werk is deze heel erg geschikt!

De mini elctric heb ik nu voor de 2e x intensief gebruikt en hij kan er dus echt niet tegen.

Hij is wel duur, maar ben er erg blij mee!

Ook hier de handpomp van Avent. Heb in 10 minuten 240 cc. Met pakken, schoonmaken en opruimen dus een kwartiertje werk onderbreking.

En net als eerdere reacties: als de melk eenmaal stroomt hoef je amper meer te pompen, één keer is het ventieltje losgeschoten ( te veel melk in de kolf…).

Hier nu ook de medela pump in style advanced werkt super.

Is ff een investering maar ben er helemaal happy mee, zo klaar.

Bij mijn eerste, eerst gekolft met de avent hand kolf maar ja dat was maar af en toe kolven.

Maar toen ik echt aan het werk ben gegaan en mijn zoon ook thuis de borst soms weigerde toch maar de Medela swing aan geshaft.

Deze werkt voor mijn toen prima omdat we toen al flink voedingen mindere ivm met bijvoeden. Ook was hij niet een tiet lief hebber :cry:

Ik heb de m*dela swing. Werkt prima, niet veel lawaai!