Welke kolf?

Omdat ik weer fulltime wil gaan kolven (elektrisch), ben ik op zoek naar een kolf die ik kan kopen.

Tijdens Chris heb ik een half jaar een kolf gehuurd maar gezien ik het nu ws toch langer vol wil houden, is huren niet meer rendabel.



Welke kolf raden jullie aan en waarom?

Ik zou je dan zeker de ‘rugzak’ van medela aanraden. Hij heet pump in style, afschuwelijke naam, maar verder is hij perfect. Dubbelzijdig elektrisch, motor heeft honderden draaiuren, stil, met een koeltasje, accu en ‘accessoires’ geïntegreerd in een handige rugzak. Enige nadeel is de prijs: 300 euro… Niet zo duur als kunstvoeding, maat toch…

Ik heb er 8 maanden fulltime mee gekolfd voor Lara en gebruik hem nu voor Tessa.



Wanneer moet je bevallen eigenlijk? Weet je nu al dat je fulltime moet kolven? (zit effe te peilen of ik je de mijne kan verkopen, hi hi).

Hahahaha, meteen al iemand die haar eigen kolf probeert te slijten :wink:

Nou qua budget zijn we heel erg beperkt gezien we in de WSNP zitten :? maar misschien dat er met vakantiegeld oid een iets breder budget vrijgemaakt kan worden :pray:



Verder hoeven er geen koeltastje of andere accessoires oid bij te zitten enhij hoeft ook niet draagbaar te zijn want het is puur voor thuisgebruik.

Ik werk niet dus hij is puur voor thuis op het nachtkastje :wink:



Ik moet, als alles goed gaat, eind Oktober bevallen en ik kies voor fulltime kolven omdat live voeden bij mij niet de gevoelens oproept die het zou moeten doen :cry:

Voor mij voelt het raar genoeg heel onnatuurlijk :? , geen prettig gevoel waarmee ik een warme band met mijn kind op kan bouwen.

Bij Chris stond het me zó tegen dat ik na een paar dagen fulltime ben gaan kolven en dat beviel prima.

Ik ben me bewust van de voordelen van borstvoeding dus heeft fulltime in elk geval zeker de voorkeur op kunstvoeding.

Daarnaast is me opgevallen dat baby’s die gekolfde melk met een fles krijgen sneller doorslapen 's nachts, wat voor mij een hoop energie scheelt.



Nou ja, nu dus nog op zoek naar een fijne kolf voor niet al te veel geld :oops:

medela mini electric plus heb ik.



dubbele electrische kolf. Ik heb hem niet gebruikt voor fulltime kolfen. Ze adviseren hem daar ook niet voor, maar alleen de hele duren. Maar goed, weet niet of het verkopers praatjes zijn of niet natuurlijk. (ik verdenk ze er wel van nl hihi)



kosten: zie hem op internet staan voor 135 euro. Ik weet niet meer wat ik er voor betaald had, maar zal wel rond die prijs zitten.

Ik heb begrepen dat de Ameda Lactaline de enige electrische kolf is waar de melk niet in de motor zelf terecht komt en zo dus de meest hygiënische kolf is die je 2e hands kunt kopen.

Klopt dat?

En wat zijn de ervaringen met dit merk??

@marijke79 wrote:

medela mini electric plus heb ik.



dubbele electrische kolf. Ik heb hem niet gebruikt voor fulltime kolfen. Ze adviseren hem daar ook niet voor, maar alleen de hele duren. Maar goed, weet niet of het verkopers praatjes zijn of niet natuurlijk. (ik verdenk ze er wel van nl hihi)



kosten: zie hem op internet staan voor 135 euro. Ik weet niet meer wat ik er voor betaald had, maar zal wel rond die prijs zitten.




Die hele kleine, waar zo’n opzetmotortje op zit, lijken me ook niet geschikt om dit fulltime te doen, ze draaien dan wel overuren als je om de 1,5 á 2 uur zit te kolven :wink:



De huurkolf die ik tijdens Chris had, was echt met zo’n balg die door een motortje op en neer bewogen werd, was een apparaat waarmee heel het nachtkastje vol stond, echt een bakbeest :shock:

Als ik de dan kolfmachines zie die te koop zijn dan zijn dat maar kleine apparaatjes en ik vraag me af of die het op langere termijn ook vol blijven houden.

dat klopt rivella, de lactina is wat dat betreft de beste om tweedehands te kopen. Waar je wel op moet letten is het aantal draaiuren. Als hij 100 draaiuren heeft en iemand heeft hem al voor 2 kids gebruikt, dan ga je dat niet redden om fulltime te kolven.



Knap trouwens dat je dat doet. De meeste moeders die live voeden niet zien zitten, zeggen gewoon dat ze ‘geen bv-moeder’ zijn en gaan aan de fles.

@Rivella wrote:

Ik heb begrepen dat de Ameda Lactaline de enige electrische kolf is waar de melk niet in de motor zelf terecht komt en zo dus de meest hygiënische kolf is die je 2e hands kunt kopen.

Klopt dat?

En wat zijn de ervaringen met dit merk??




Ik kreeg in een ander topic de vlgd link, had er zelf erg veel aan

http://www.ouders.nl/mpro2004-borstkolven.htm

Wauw bedankt, daar heb ik veel aan :thumbup:

Dat klopt idd van de ameda lactaline!



Super trouwens dat je het zo wilt proberen ipv het gewoon maa rniet te proberen!! :clap:

Ik heb een Ameda Lactaline, tweedehands van een vriendin, hij is al veel gebruikt en ik ben er erg tevreden over. Enige wat er ooit stuk is gegaan is een plastic houder, motor doet t nog prima. Je kunt hem op sommige plekken ook huren en als hij bevalt kopen met aftrek van de huur die je al betaald hebt. Ik meen bij Vos Medisch in Amsterdam, en ook bij De Baker in Amsterdam.