Welke kolf is het best?

Ik kolf momenteel met een ardo calypso. Die kun je als enkele en dubble kolf gebruiken en is heel gunstig geprijsd!!

Je hebt ook nog eens garantie tot 200 kolfuren (maar wle altijd 2 jaar).

Het is echt een super kolf, is op veel verschillende standen in te stellen en is erg stil. Hij is alleen wat groter dan een medela freestyle, maar als je dat geen probleem vindt…

Oja, en er passen dezelfde flessen op als bij de medela, dus medela flesjes, ardo flesjes maar ook gewoon flesjes van KV of Etos ed.



Ik heb bij mn eerste zoon een Medela swing gebruikt, en alhoewel hij prima kolfde is hij binnen 14 maanden 3 keer kapot gegaan. Eerste keer een nieuwe stekker gekregen, de tweede keer een nieuwe kolf en nu valt hij weer continue uit. Ik hoef hem maar iets aan te raken tijdens het kolven en bam hij valt uit. Zit nu geen garantie meer op dus ik kan er niet meer mee terug.



Persoonlijk zou ik nooit voor een difrax kolf kiezen, in mijn ogen kan je die gewoon niet goed schoonkrijgen met de melk die door de slangetjes loopt…

marie30: dat heb ik de laatste tijd dus ook met mijn swing: hij valt vaak uit als hij maar een klein tikje krijgt, ff pielen met de stroomaansluiting en hij doet het weer. Het lijkt wel of hij rottig contact maakt (hmmm toch es met op batterijen proberen of het echt daar aan ligt) erg irritant, terwijl het verder wel een prima kolf is (en geen garantie meer, bij m’n oudste gekocht, maar zo vreselijk intensief is hij toch ook weer niet gebruikt)