Welke kolf? Ervaringen gezocht

He meiden,

Ik moet kleine Tim toch langzaam eens uit een flesje leren drinken voor wanneer ik weer aan t werk moet. Maar kan maar geen besluit nemen over welke kolf ik t beste kanaanschaffen. Dus ik zoek ervaringen en tips voor verschillende kolfen, handmatig of elektrisch? Hoelang duurt t kolfen met die kolf ongeveer? Hoeveel flesjes voor t bewaren van. Voeding voor t kdv?

Ik ga 24 uur werken verdeeld over 3 dagen.

Alvast bedankt :-*

Bij de oudste had ik een handkolf van avent. Deze gebruikte ik alleen om de eerste voeding af te kolven. Ik gaf nog maar gedeeltelijk bv toen ik weer moest werken.

Die paar weken dat ik die kolf heb gebruikt vond ik het niks. Kreeg snel last van kloven.

Om die reden heb ik dit keer een medela swing aangeschaft. Ben er erg tevreden over. Ik ben ongeveer 15 a 20 minuten bezig (2 borsten). Nog nooit last van kloven gehad.

Welke kolf je fijn vindt is erg persoonlijk. Kan je er anders misschien wat verschillende uitproberen via vriendinnen?

Je kunt bij de thuiszorg winkel volgens mij ook huren…

Ik vond de avent handkolf altijd erg fijn. Was in een kwartiertje klaar met kolven bij alle drie volgens mij.

Ik heb de Ardo Calypso en daar ben ik erg tevreden mee! Vacuum en Cyclus zijn instelbaar en hij is makkelijk uitbreidbaar naar een dubbele kolf. Ook heb ik een hendeltje waarmee je met de schelp van de elektrische ook een handkolf kan maken. Hij is relatief goedkoop (145 euro enkele, 165 dubbele, handgreep 19 euro) en de schelp is ook te combineren met een Ameda kolf (die huurde ik in de eerste periode omdat ik moest kolven om de productie op peil te krijgen). Bovendien garandeert Ardo een minimaal aantal kolfuren. :thumbup:

Ik heb bij Arielle de Medela Swing gehad. Op zich een handig dingetje, maar ik ga voor deze keer een stap hoger naar een 2-zijdige kolf. Ik vond het zo lang duren; eerst de ene borst en dan de andere nog…

Ik ga weer voor Medela trouwens. Daar passen alle flesjes van de oude op. Ik denk dat ik de Lacto huppeldepup kies… hoe heet ie ook alweer

Ik heb een avent enkele elektrische kolf.

Was ongeveer tien minuten per borst bezig, dus in totaal 20 minuten. Met heen en weer lopen en installeren was ik in totaal een half uur kwijt

(en dat twee keer per dag, 4 dagen in de week maakte wel dat ik het na een half jaar wel zat was :oops: toen begon ze ook nog te bijten en waren we er helemaal klaar mee maar dat terzijde).

Enkelzijdig ben je inderdaad wel langer bezig, maar ik at en dronk ook wat en dan had ik in ieder geval een hand vrij.

Een collega kolfde ook en die had een medela en die vond ik wel een stuk stiller. Nooit uitgeprobeerd hoe dat ding voelt :smiley: maar qua geluid kan ik de avent niet aanbevelen. Voor de rest wel, zelf instellen hoe snel / hard, prettige schelp, klein en mooi tasje erbij, kan ook worden omgebouwd naar handkolf etc.

En ik had een prachtige kolfkamer dus van dat geluid had ik geen last.

Succes!

Ik heb de Medela Swing.

Heb het apparaat op MP gekocht en de flesjes en startersset heb ik nieuw gekocht.

Ik heb dit keer een medela pump in style dubbele electrische borstkolf gekocht. Echt een TOP ding. heb er 3 maanden bijna full time mee gekolfd.

(toen moest ik medicijnen gebruiken wat niet samenging met de bv).

Bij de meiden heb ik de handkolf van Avent gebruikt, vond het een onding, kolven lukte niet echt goed en ik haalde er nooit voldoende voeding mee uit mijn borsten.

Met een electr. dubbele ben je ongeveer 10 min. kwijt.

De motor is heel sterk waardoor je hem via mp kan kopen en een startersset los kan kopen i.v.m hygiëne.

Ik heb de kolf ook gekocht op advies van de kraamverzorgster.