welke koffiemachine?

We hebben al een aantal jaar een Senseo, maar raken er een beetje op uitgekeken… Willen iets nieuws, waarmee je lekkere espresso kan maken, en cappuchino, latte machiato (?)…



Wie heeft welk apparaat en hoe bevalt deze? Wat kan je er allemaal mee? Is het met bonen, of speciale cups?



Ik ben benieuwd!!

Geen ervaring maar ik wil ook wat anders.

Ik lees even mee…

Wij zijn helemaal fan vd nespresso…heerlijk! We hebben ook een bonenmachine vd jura…4 x zo duur maar eigenlijk lang niet zo lekker…

We hebben een Jura (duur volautomatisch espresso-apparaat) en een nespresso en ik geef de voorkeur aan de Jura. De nespresso cupjes geven lekkere koffie, veel beter dan senseo, maar het haalt het niet bij een espresso gemaakt van goede espressobonen.

Voor de Jura hadden we een krups orchestro en die maakte ook lekkere koffie. Na 7 jaar trouwe dienst ging hij echter kapot

Met de Jura kan je trouwens heerlijke cappuchino maken, net zo goed en soms wel beter dan de cappuchino die je in een cafe of restaurant krijgt. Zelfde geldt trouwens ook voor de koffie.

Misschien een hele domme vraag :oops: : komptie





heb je met Nespresso ook een cappuccino mogelijkheid? :shifty:

Ik lees ook even mee, wij willen er ook een.

Kunnen jullie types (nummers) noemen misschien :lol:? Er zijn zoveel verschillende Jura’s alleen al toch?

Met Nespresso heb je dan een extra Aerocinno nodig, een Dolce Gusto kan wel instant Cappucino maken en ook heerlijke Latte’s! Jam!

Jura impressa 6000. En hij bevalt heel goed.

De cappucinoschuim maken we met een speciaal kannetje van Nespresso. Kan ook met de jura maar met het kannetje vinden we lekkerder.

kannetje is aerocino dus :mrgreen:

Mijn ouders hebben deze koffiemachine: Siemens EQ7 TE703201RW

Koffie, Latte Macchiato, Espresso, Capuccino, hij kan alles/veel. Hoewel ik niet echt een koffiedrinker ben vind ik koffie uit deze machine wel erg lekker.

Ik lees ff mee want wij willen ook wat anders dan de senseo.



We gaan misschien voor diegene die mijn schoonzus ook heeft[die heerlijke koffie maakt]



Delonghi EN680 Lattissima

wij hebben een Saeco Primea Cappuccino geeft lekkere koffie maar ook cap, latte en nog vele meer soorten koffie te maken.

sterktes via touch in te stellen en hij is vol automatische

Senseokoffie is geen koffie.



We hebben een nespresso gehad maar vonden de koffie in vergelijking met onze nu Bosch Benvenuto classic piano niet heel veel beter.



We genieten elke dag van een versgemalen kopje (bio)koffie… :wink:



We hebben wel een aerocino erbij, die het leven allemaal nog leuker maken.



Ooit, ooit kopen we een Jura :inlove:





(of wil jij hem kwijt Melizza??? :mrgreen: )

@El73 wrote:

Ik lees ff mee want wij willen ook wat anders dan de senseo.



We gaan misschien voor diegene die mijn schoonzus ook heeft[die heerlijke koffie maakt]



Delonghi EN680 Lattissima





Deze hebben wij nu ruim een jaartje, en wij zijn fan van Nepresso…veel mogelijkheden en heerlijke koffie

Wij hebben de Siemens TK73201RW en zijn zeer tevreden. We waren eerst van plan om een Nespresso te nemen maar toen we gingen uitrekenen wat dat aan koffie zou kosten kwamen we tot de conclusie dat we dan beter konden investeren in een duurder apparaat waar losse bonen in konden.

Ja daar moet je ook aan denken. De cupjes zijn best wel duur, 0,30 per cup. Bij Simon Levelt kan je voor 3 euro 250 gram lekker koffiebonen kopen waar je zeker meer dan 10 kopjes uit haalt.

Wij hebben een Jura impressa J5

Haha nee we willen hem (nog) niet kwijt…hij staat nu op de zolder en we wisselen dus soms van machine…al moet ik eerlijk zeggen dat de nespresso mij nu wel beter bevalt :oops: …wij vinden de koffie vd Jura iets te slap…heb inmiddels al verschillende bonen geprobeerd maar hij blijft slap :?

Absoluut Jura! (hier de Impressa S95 :thumbup:)



Melizza, als je de koffie te slap vindt pas je toch gewoon de maling / waterhoeveelheid aan?



Nespresso ben ik echt niet kapot van.

Hier vandaag de nespresso citiz&Milk binnen gekregen :dance: