Over 4 weken krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning.
Op de benedenverdieping liggen lichte plavuizen vloeren. Een beetje van dat standaard licht wit/grijs/bruinig. (hopelijk lukt het me een foto bij te plaatsen.
De plavuizen zijn verder nog goed, en aangezien we genoeg kosten hebben in de rest van het huis, willen de plavuizen laten liggen.
Maar…nu zijn wij altijd houtkleurige vloeren gewend, en ik kan echt nÃet bedenken wat we nu moeten met kleuren op de muren en kozijnen.
Ik ben zo bang dat het allemaal nét niet kleurt ofzo, en dat het dus zo’n viezig of grauw geheel wordt.
Wie o wie heeft een tip?
Of heeft iemand hier een lichte vloer en wil je voor mij een foto plaatsen?
De foto’s…
Overigens niet onze meubels
Ik zou de muren en kozijnen gewoon lekker wit of grijs/creme kleurig houden!!
Proficiat met jullie nieuwe woning trouwens! :mrgreen:
Ik zou wel de plinten en die planfondlijsten in de zelfde kleur als de muur of gewoon wit schilderen, je zou misschien dan 1 kleine muur grijs kunnen maken.
Heb je evt. nog reservetegels over kunnen nemen, anders zou je daarmee naar een bouwmarkt kunnen gaan en er de kleur muurverf op afstemmen.
Mag ik een tip geven en er toch laminaat oid over heen gooien.
Ik heb zo’n spijt dat wij 4 jaar geleden de tegels hebben laten liggen.
Wit met donkergrijze naden en echt alles zie je erop. Daarbij vind ik het sowieso zooooo lelijk…
Wij gaan binnenkort heerlijk laminaat leggen, veel te laat naar mijn smaak.
@Madre wrote:
Mag ik een tip geven en er toch laminaat oid over heen gooien.
Ik heb zo’n spijt dat wij 4 jaar geleden de tegels hebben laten liggen.
Wit met donkergrijze naden en echt alles zie je erop. Daarbij vind ik het sowieso zooooo lelijk…
Wij gaan binnenkort heerlijk laminaat leggen, veel te laat naar mijn smaak.
maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze

@Tamma wrote:
Over 4 weken krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning.
Op de benedenverdieping liggen lichte plavuizen vloeren. Een beetje van dat standaard licht wit/grijs/bruinig. (hopelijk lukt het me een foto bij te plaatsen.
De plavuizen zijn verder nog goed, en aangezien we genoeg kosten hebben in de rest van het huis, willen de plavuizen laten liggen.
Maar…nu zijn wij altijd houtkleurige vloeren gewend, en ik kan echt nÃet bedenken wat we nu moeten met kleuren op de muren en kozijnen.
Ik ben zo bang dat het allemaal nét niet kleurt ofzo, en dat het dus zo’n viezig of grauw geheel wordt.
Wie o wie heeft een tip?
Of heeft iemand hier een lichte vloer en wil je voor mij een foto plaatsen?
de kleur van je meubilair is ook wel belangrijk,…wat voor kleur bank heb je.wat voor stijl…
als je bijvoorbeeld een rood bankstel hebt zou ik zeker niet te veel kleur meer erin gooien…
bij een zwart bankstel zou ik een grijze muur wel overwegen denk ik…
licht maakt groter…( ondervinding omdat we dus in de afgelopen weken zelf nogal een metamorfose hebben gedaan in de woonkamer die nu prachtig licht is)
en gordijnen zijn ook belangrijk…je zoekt een balans tussen vloer, gordijnen meubilair en wanden…
We hebben dus een donkerbruine bank, een koloniaalkleur salontafel/kist en een bruinige tv kast.
Deze bank:
Deze kleur tv-kast:
Wij hebben dus juist erg vervelende ervaringen met laminaat, dus dat komt er bij ons niet meer in.
We hebben nu erg duur vinyl op de vloer liggen en dat bevalt heel erg goed. Maar om dat er eventueel overheen te leggen (als dat zowieso al zou kunnen) wordt echt veel te duur.
ik zou voor een zandkleur op de muur kijken, wit lijkt me zo steriel.
vooral deze kleur staat mooi bij een donker bank, en dan kun je nog altijd je huis opfleuren met acc. erbij.
bv rood…
lever of zandkleur zou ik doen denk ik,…wordt t wat warmer van en combineert goed bij die meubels
Ik zou ook voor een zandkleur gaan en dan lekker veel warm rood/oranje spulletjes (of gewoon een muur helemaal die kleur).
En een kleed op de grond? oogt misschien toch wat gezelliger?
Ik zou dan echt wel een felle kleur op de muren doen
Rood kleurt mooi bij je meubels en appeltjes groen ook. De langste wand (zonder ramen) een felle kleur geven en de rest dan neutraal. Evt. nog gordijnen met een kleurtje.
Taupe kleurige muren, en dan niet 1, maar minimaal 2 of 3. En dan niet al te licht. Anders wordt het met tegels al snel kil, vind ik. Maar als je een donkerder warme kleur op meerdere muren smeert, heb je al snel een warme kamer. En dan eventueel een leuke kleur erbij in de accessiores.
ik houd ook van een kleur op 1 muur maar je moet dan wel een mooie lichte/ruime kamer hebben. het maakt wel kleiner en donkerder
Bedankt allemaal voor de enorm goede tips :thumbup: .
Eén felgekleurde muur, ik weet niet of ik dat zou durven. Wij zijn wel van het veilige, haha. Maar met assecoires durf ik wel .
Maar ik ga me eens oriënteren op de verschillende tinten in zand en taupe. Ik wil inderdaad een warme sfeer creeëren, en wit op de muren lijkt me ook erg kil worden.
Sowieso ga ik een staaltje halen passend bij de kleur vloer, om mee te nemen naar de winkel. Ik zal aan de huidige eigenaren eens vragen of ze nog ergens een tegel hebben liggen, ook wel een slimme tip.
Ik zou bv. achter de tv kast of bank een baan iets breder als de kast of bank in een mooie kleur doen. lime of donkerrood of taupe en de rest gewoon gebroken wit. En dan kussentjes e.d. in dezelfde accent kleur.
Wij hebben eenzelfde soort vloer (ietsjes zandkleuriger) en dezelfde kleur meubelen (donker dus). Ik ben ook van ‘veilig’, haha! De muren zijn hier net off white (iets creme/zandkleurig) en het plafond is wit. De assecoires zijn in de kleuren creme wit, geel, oranje, rood, beige en bruin. Beetje afhankelijk van het seizoen welke kleur het meeste overheerst. Aan de muur 1 groot schilderij, ook in deze kleuren en kussentjes op de bank ook… MEubeltjes van de kids zijn of bruin of wit hierbij (ikea, dan weet je het wel, haha!)
En die vloer is ideaal hoor! Vorige winter vroor het zo hard en werd er veel gestrooid. Ik me steeds verontschuldigen dat ik maar niet gedweild had en anderen kijken van: waar hèb je het over?! Je ziet er bij mij bijna niks op (ja ik natuurlijk wel want ik ken ondertussen ieder bultje en streepje :roll: )
Veel plezier in je nieuwe huis! :thumbup:
Als je een fel gekleurde muur niet aan durft, kun je ook een mooie rol behang kopen met een felle print. Dan een grote (of twee kleinere) stuk hardboard voorzien van dit behang en op een neutrale muur hangen. Zo kun je ook makkelijk wisselen van kleur. Je kunt ook een mooie print op een canvas doel laten afdrukken.