het klinkt misschien vreemd, maar mijn man en ik willen graag meer aan lichamelijke beweging doen ( joggen ofzo ) maar daarvoor zullen we ook een aangepaste kinderwagen moeten hebben om onze ukkepuk mee te nemen…
welke raden jullie ons aan ??
of welke echt niet ??
Heb een quinny buzz en dacht daar ook wat mee te joggen ofzo… nu staat er in de handleiding dat deze buggy niet bedoeld is om mee te sporten, bv lopen… is dit om hun product te beschermen? … dus deze buggy zou zogezegd niet geschikt zijn… :think:
Tja, in de VS word er wat afgejogged met een bugaboo… maar zelf ervaar ik zwenkwielen helemaal niet als prettig. Door de ruwe bewegingen van je lijf gaat de wagen dan behoorlijk te keer. Zeeziekte verschijnselen bij de kleine lijken me niet ondenkbaar.
Wij hebben zelf voor dit doel 2 oude mountain terrain joggers gekocht op mp… de 1 was 25 en de ander 35 euro ofzo. Heeeeeel sterk, echt weinig beweegbare delen dus het rijd als een tierelier en is stevig als een tank.
Ook bij het joggen geeft het nog wat steun zonder dat ik bang hoef te zijn dat de duwer het begeeft.
Bochten zijn wat lastiger omdat je dus geen zwenkwiel hebt, maar daar leer je snel handig in te zijn. Wij joggen veel in bos en op verharde outdoor paden en die hebben veel lange stukken. Doordat de karretje all-terrain zijn, raggen we ze overal doorheen :thumbup:
Scheelt dat je er dan ook voor weinig aan kan komen en wel heeeeel degelijk :dance: zoek maar eens op mountain terrain
hee dank je wel voor de tip, ik meteen eens effe googlen… :-*
ooo we hebben hem idd 2de hands aangeschaft,
wat een heerlijke wagen zeg !!!
super !
nogmaals dankjewel voor de tip :inlove:
t rijd wel he :mrgreen:
Zou hier ook niet meer zonder willen hoor :thumbup: Nog even op zoek naar een reiswieg en dan ben ik ook klaar voor een 3e kindje.
Wilde maar dat ik het eerder had gedaan… heb ze nu bijna een jaar denk ik, maar wat een gemis als je eenmaal doorhebt hoe fijn dat rijd…
nou succes met wandelen enzo he :thumbup:
Wij hebben de urban jungle; de nieuwe versie na de mountain terain. Daar zit wel een zwenkwiel op maar die kun je ook vastzetten. Zo kan je per ritje beslissen wat het handigst is.
Ik vind die oude echtje joggers die jullie bedoelen alleen wel hun charme hebben hoor :inlove: .
Bij de urban jungle vind ik de rem irritant.
Die klappert heel erg. Dus als je er een reiswieg op hebt en je wil hem met een slapend kindje op de rem zetten moet je met je handen dat ding naar beneden doen als je niet wil dat het zo klappert; zelfde bij eraf halen :? .
Ik weet niet of dat bij de oude versie ook zo is.
ik heb de urban geprobeert maar vond het niks. Het vastzetten is toch niet helemaal, er zit dan nog een minimale zwenk in van 1cm naar links en rechts en voor wat wij ermee doen is dat echt irri. En hij is veel schuiner wat zithoek aangaat, mijn kids zitten graag rechtop dus dat was ook geen succes.
De mountain terrain is trouwens niet de voorloper hoor, gewoon een ander model net als dat quinny meerdere modellen heeft. Hij is nog steeds te koop bij de betere babyspeciaalzaken al staat ie zelden in de showroom.
Ik heb derhalve 1 hele oude en 1 vrij nieuwe met gebogen duwer van 2 jaar oud.
Vind ze top. De 1 heeft een rem die je per wiel erop kan zetten, gaat zwaar en klappert dus niet en de ander een kunststof rembeugel die je met je voet omhoog duwt in een vergrendeling zodat je kan rijden en je moet hem dus weer met enige kracht naar beneden duwen door de vergrendeling heen om hem op de rem te zetten.
Ik mis alleen wel met winkelen de wendbaarheid, maar dan mis ik ook een flinke opslag mand onder, dus voor dat doel ligt er permanent een oude bebe confort buggy in mijn auto.
Alllll het overige doen we met de MT :dance: