welke kinderwagen ?? Nieuwe vraag

Wij hebben voor de eerste een stokke xplory gehad, maar deze toen verkocht ivm nummer 2 die kwam .

Nu moet ik dus weer een nieuwe ( 2ehandse ) kinderwagen aanschaffen voor nummer 3

Welke kinderwagen hebben jullie en waarom ?

Ik ben op zoek naar een kinderwagen met wat eisen .

Hopelijk kunnen jullie me helpen :

• het moet er 1 zijn waar ze als baby in kunnen maar ook als ze wat groter zijn ( dat ze rechtop zitten bv net als de stokke xplory)

• er moet een kiddyboard achter kunnen

• makkelijk en klein op te vouwen

• en met zwenkwielen en het liefst GEEN luchtbanden !!

een heel eisen pakketje dus :mrgreen:

wie o wie kan me helpen

gewoon weer de stokke ?

Er komt een nieuwe versie aan, misschien is ie er inmiddels al wel. En daar kan dus wel een kiddyboard achter.

Maja weet natuurlijk niet of ze 2de hands op korte termijn te koop zullen zijn.

Verder geen Tips, want ben helemaal fan van de Stokke :inlove:

@romata wrote:

Verder geen Tips, want ben helemaal fan van de Stokke :inlove:

Idem…

Hier 5 jr geleden al een stokke gekocht…

Daarna voor nr 2 nog 1…

Ik zou voor een 3e… weer een stokke kopen… :inlove:

Ik heb de Mutsy single spoke (is te verkrijgen met luchtbanden of foambanden) en het gebruiksgemak is super!

Hij is erg wendbaar (met 1 vinger de bocht om of rondjes draaien)

Erg stevig, in erg leuke kleuren verkrijgbaar en kiddy-board past erachter.

Enige nadeel vind ik dat het boodschappenmandje onderin iets aan de kleine kant is, maar dat is geen onoverkomelijk probleem.

Heel makkelijk inklapbaar en verstelbaar :thumbup:

Ik zou ook voor de Mutsy Single Spoke gaan als ik jou eisen zie…

Gebruik voor R. nog de Buzz maar volgens mij kan daar geen kiddyboard aan :think:

Als je de stokke gewend bent zou ik niet voor de mutsy gaan :silenced: Het met 1 vinger de bocht om is alsnog een wereld van verschil tussen de mutsy en de stokke :wink:

Hier ook super fan van de stokke, en waarom ga je niet ff naar een babywinkel rondjes lopen over zo’n leuk gemaakt paadje. Dan kun je daarna thuis achter de computer een gebruikte opzoeken :wink: Of ga al je vriendinnen of familie langs. Of vraag op het kdv of creche of je even met iemands wagen mag lopen. Denk dat je toch zelf moet ‘voelen’ of het de wagen voor jou is.

Hier helemaal gek van de Bugaboo.

Ik vond hem altijd afzichtelijk, maar ben helemaal om. Wat een top-kar.

En zeker als je nog een kindje er naast hebt lopen. Je kunt hem met één hand bedienen.

Jeetje ik vind het echt zo moeilijk !

Ik wil echt geen stokke meer.

En die mutsy spoke is lelijk ! ( :oops: sorry voor degene die hem wel hebben )

Mijn man is trouwens bijna 2 meter en die moet er ook normaal achter kunnen lopen , dus een verstelbare stang is ook belangrijk.

Nog meer mensen tips ?

ervaringen misschien met de Quinny Freerider ??

@Pé wrote:

Hier helemaal gek van de Bugaboo.

Ik vond hem altijd afzichtelijk, maar ben helemaal om. Wat een top-kar.

En zeker als je nog een kindje er naast hebt lopen. Je kunt hem met één hand bedienen.

I :inlove: my Bug :wink:

Ik wil echt niet meer zonder!

De nieuwe word geleverd met schuimbanden ipv lucht. Dus dat probleem is ook verholpen :wink:

Bug.

geen luchtbanden.

Makkelijk te besturen.

Makkelijk in te klappen en uit te klappen.

Kindje kan zitten.

kan een board achter.

Hij is overal te gebruiken.

en je laat een man van 2 meter er achter lopen en het lijkt wel een poppenwagen :oops:

sorry maar dat vind ik echt geen gezicht :oops: Mijn zus was er helemaal uit, ze wilde een bug. Prima, ik vind ze ook echt heerlijk rijden, maar vind ze gewoon te laag, vooral met de wagenbak…

tot ze een proefritje gingen maken. Tis toch een mutsy geworden, welke weet ik niet precies, maar die waren gewoon lekker hoog en dat zag er een stuk beter uit met een man van ruim 2 meter :wink:

als ik geen stokke zou hebben zou de bugaboo zeker op nr 2 staan… :inlove:

Wij hebben de Phil&Teds! Enorm fijn voor ons.

Ik zou ook gewoon een babywinkel binnen gaan en daar even proefrijden. Ik was er van overtuigd dat ik een driewieler wilde, maar eenmaal in de winkel was ik zo om. En omdat mijn man een stuk langer is dan ik en er maar weinig wagens waren waar hij niet tegen de onderkant aan liep te trappen en we 1000 euro voor een kinderwagen uitgeven onzin vonden, bleven er niet zo heel veel over. :wink: Gelukkig zijn we nog steeds erg tevreden met de wagen die we hebben uitgezocht. :slight_smile:

Een bugaboo lijkt me zeker als je wat langer bent niet praktisch; je moet zo wat op je knieën gaan zitten om je kind er in te leggen, heb ik het idee…

@Emma wrote:

en je laat een man van 2 meter er achter lopen en het lijkt wel een poppenwagen :oops:

sorry maar dat vind ik echt geen gezicht :oops: Mijn zus was er helemaal uit, ze wilde een bug. Prima, ik vind ze ook echt heerlijk rijden, maar vind ze gewoon te laag, vooral met de wagenbak…

tot ze een proefritje gingen maken. Tis toch een mutsy geworden, welke weet ik niet precies, maar die waren gewoon lekker hoog en dat zag er een stuk beter uit met een man van ruim 2 meter :wink:

Tja ik vind dat dus een beetje overdreven…

Mijn vriendin heeft ook een man van 2 meter en echt het misstaat niet! Het rijd wel 10 keer beter en past ook nog beter in de kofferbak. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind de Stokke net een rollator voor ouderen, ik zou hem nooit kopen. Maar ik ken genoeg mensen die hem mooi en ideaal vinden… De Mutsy is echt een beetje een standaard kinderwagen, als je niet weet wat je moet kiezen neem je die :silenced:

Zo mijn mening is wel weer duidelijk denk ik, en mijn humeur ook :mrgreen:

Wij hebben ook een Mutsy en raad hem ook iedereen aan.

De bugaboo vind ik een poppenwagentje, en de stokke vind ik niet mooi.

De Mutsy heeft veel mogelijkheden: keuze uit luchtbanden en kunstof banden, de wandelwagen inzet kan naar je toe en van je af, er kan een grote boodschappenmand onder, een meerijplankje, een duoseat kan erop… Hij stuurt goed, ook in het bos en op het strand (uiteraard het erge losse zand vermijden)…

een mutsy dus, en welke dan ? heb je daar ook nog verschil in?

Ik zou gaan voor de Mutsy 4 rider, in jouw geval de light weight. omdat je aangaf geen lucht banden te willen.

Er bestaat ook nog de slider, maar de stang kan minder hoog…

Wij hebben ook een Mutsy 4 Rider, ik vond het echt een ideaal ding. Kan een grote boodschappenmand onder ook tegenwoordig :wink: .

Ik vond het wel een enorm nadeel dat de 2 achterste banden zo breed staan. Dus klein en compact opvouwen is er niet bij vind ik. Hij pas in kleinere auto’s ook niet in de kofferbak plat.

Ik vond het niet een heel groot probleem, maar als je klein opvouwbaar wilt, dan is dit het niet hoor :wink: .

hier ook een mutsy fan… heb zelf meerdere uitvoeringen…

mutsy urban onderstel en een 4-rider onderstel

een duoseat, en enkel zitting… en heb eigenlijk alles wat betreft kinderwagens… dus vraag maar raak zou ik zeggen… :wink:

maar ik vind persoonlijk de 4-rider fijner (wel met luchtbanden :wink: ) maar rijdt super, met 1 vinger te besturen, makkelijk wisselen van zitting of mc (gewoon met adapters) en paste zelfs in mijn suzuki swift van 1989 en nu heb ik een peugeot 206 en pas ook goed.

Maar moet wel zeggen de bak neemt veel ruimte in, maar ja dat is tijdelijk en met de zitting kun je m er zo inleggen.

en je moet een kinderwagen eigenlijk altijd op zijn zij zetten (behalve in stationswagons :mrgreen: )

maar echt een ideale kinderwagen

misschien dat je voor de afmetingen kunt kijken op de site van mutsy… (zie je ook de modelen enzo) en via mp zijn ze ook voor een mooie prijs te krijgen (babypark of dump heeft ook mooie aanbiedingen (babypark gisteren nog gezien)