Welke kinderbijbel voor niet gelovige?

Ik heb geen haast maar ik zou graag wat tips voor goede kinderbijbels willen hebben voor nietgelovigen.

Ik had er laatst een paar in mijn handen die het allemaal hadden over de almachtige God.

DAT wil ik dus niet… :angel:

Ik wil gewoon de verhalen uit het oude en nieuwe testament op een kinderlijke manier beschreven zien.

God en Jez.us horen daar natuurlijk bij, maar ik ben niet op zoek naar kinderbijbels die God en Jezus overduidelijk vereren.

Wie weet een paar titels/schrijvers?

Volgens mij die van Annemarie van Haeringen. Ik ga even op de studeerkamer kijken voor je.

Over engelen, goden en helden (vd Molen). Geen bijbel maar verhalen uit de wereldreligies, echt een musthave vind ik.

@Lune wrote:

Over engelen, goden en helden (vd Molen). Geen bijbel maar verhalen uit de wereldreligies, echt een musthave vind ik.

oeeeh alle vliegen in een klap. Helemaal mooi natuurlijk.

Wacht ook nog ff op de titel van Lydia, maar deze staat nu ook op de verlanglijst. :oops:

Bijbel voor kinderen (zowel het OT als NT)

Van Marianne Busser en Ron Schroder

Anders moet je even op hun site kijken, erg mooi!

:thumbup:

Groetjes, Marieke

@marieke_dm wrote:

Groetjes, Marieke

Absoluut!!

En de klassieker Woord voor woord, erg jaren zeventig dus toen al behoorlijk modern. Wijkt een beetje af van het traditionele.

Een ark vol verhalen, ook leuk.

Simpel

Maar met erg mooie platen van 's de Kort: kijkbijbel.

Google en vergelijk :wink:

Marijke ten cate; prentenbijbel

meest verkocht bij de chr. winkel in onze stad. Is echt een leuke bijbel met duidelijke plaatjes en de verhalen gaan over het oude en nieuwe testament. En wat ook belangrijk is dat de verhalen niet te lang worden…

Wij lezen het nu al regelmatig voor aan ons meissie (nog veels te klein…16 maanden, maar toch :slight_smile: )

@lydia wrote:

@marieke_dm wrote:

Groetjes, Marieke

Absoluut!!

En de klassieker Woord voor woord, erg jaren zeventig dus toen al behoorlijk modern. Wijkt een beetje af van het traditionele.

Een ark vol verhalen, ook leuk.

Simpel

Maar met erg mooie platen van 's de Kort: kijkbijbel.

Google en vergelijk :wink:

Dank voor alle tips…

Tja ik google dit dus niet omdat ik er bij de Slegte al 3 in mijn handen had die ik absoluut niet wilde hebben.

Op google kan je vaak niet zien hoe ze het verhaal brengen en aangezien ik toch echt geen miskoop wil doen vraag ik het aan mensen die al een kkinderbijbel hebben.

Ik ga iig de titels die jullie hebben genoemd googelen. 8)

Je moet googlen voor een indruk :wink: qua uiterlijk van het boek. Niet vanwege wel of niet leuk want deze zijn al oké denken “wij” :angel:

Een leuke site voor je is misschien kinderbijbels (.nl), daar worden verschillende versies besproken.

Wij hebben zelf “mijn eerste bijbel” van uitgeverij Parragon (wit boek met gouden randje). Natuurlijk gaat het wel over god als schepper van de aarde, enzovoort. Maar ik vind hem persoonlijk niet te overdreven religieus (ik ben zelf niet gelovig), het leest gewoon lekker weg (niet te zwaar of ouderwets), het zijn mooie spannende verhalen en het is echt een tijdje Laura’s favoriete voorleesboek geweest.

En natuurlijk ben je er dan zelf ook bij om toelichting te geven, dat het niet perse de waarheid is wat er in het boek staat. Sommige mensen geloven dat god dat allemaal kan, en dat alles wat in de bijbel staat echt gebeurd is, en andere mensen geloven dat het alleen maar mooie verhalen zijn, maar niemand weet het zeker. Dat is in elk geval de boodschap die ik aan Laura mee wil geven daarbij.

ik vind de kijkbijbel ook leuk!~

hier een ouder gevlovig, en een niet!

illustraties zijn mooi, verhalen niet te lang…

@Mejis wrote:

En natuurlijk ben je er dan zelf ook bij om toelichting te geven, dat het niet perse de waarheid is wat er in het boek staat. Sommige mensen geloven dat god dat allemaal kan, en dat alles wat in de bijbel staat echt gebeurd is, en andere mensen geloven dat het alleen maar mooie verhalen zijn, maar niemand weet het zeker. Dat is in elk geval de boodschap die ik aan Laura mee wil geven daarbij.

dat doen wij hier ook…

De jongens krijgen dus op school het 1 en ander mee, soms is het wat uitgebreider als anders (hangt ook van het thema af waar ze rond werken). Aangezien wij beide niet gelovig zijn zijn het veel dingen die wij niet geloven.

Dan geven wij dus ook best wel aan dat er idd veel mensen zijn die geloven dat God dat allemaal gedaan heeft en het zo is gebeurt is als in de bijbel. Maar geef er dus bij aan dat papa en mama dit niet geloven. Onze oudste merk ik echt die denkt nu afentoe er over na… wat lijkt me waar en wat niet… de middelste zit in groep 1 en hij vindt het mooie verhalen :thumbup: (maar dat vind hij ook van Jip&Janneke, de mooiste vis van de zee etc etc).

@Mejis wrote:

Een leuke site voor je is misschien kinderbijbels (.nl), daar worden verschillende versies besproken.

Wij hebben zelf “mijn eerste bijbel” van uitgeverij Parragon (wit boek met gouden randje). Natuurlijk gaat het wel over god als schepper van de aarde, enzovoort. Maar ik vind hem persoonlijk niet te overdreven religieus (ik ben zelf niet gelovig), het leest gewoon lekker weg (niet te zwaar of ouderwets), het zijn mooie spannende verhalen en het is echt een tijdje Laura’s favoriete voorleesboek geweest.

Deze hebben wij ook (zelf niet gelovig).

Idd niet al te opdringerig, maar wel gewoon alle verhalen duidelijk zonder dat het heel iets anders word. Sommige woorden zijn wat moeilijk, die pas ik aan.

Ze pakken hem ook vaak zelf om de plaatjes te bekijken.

Ik vind de kijkbijbel wel erg mooi, inderdaad mooi korte verhalen en wel geschikt voor de leeftijd van je kids nu (maar niet echt voor grotere kids).

Zelf heb ik de bijbel voor jou, maar dat is denk ik niet wat jij zoekt.

Voor hele jonge kinderen/kleuters is de kijkbijbel ook heel geschikt, ze zijn ook allemaal wel in de bieb te vinden vaak, is misschien een tip, dan kun je een exemplaar een paar weken uitproberen zonder dat je direct hoeft te kopen.

Van de kijkbijbel zijn ook alle verhalen als losse boekjes te krijgen…

Ik ben fan van de kijkbijbel!!