Welke ketel?

Mijn dag begon goed vanmorgen, niet heus:

ik had vanmorgen de jaarlijkse controle van de ketel en toen bleek dat het expansievat lekte. Er is een nieuw vat geplaatst, alles weer bijgevuld en toen bleek dat de pomp en nog iets het niet meer deed. Ik zat er al een tijdje op te wachten…

Het is hier nu IJSKOUD en we zitten met dikke vesten te wachten op de servicemonteur die de pomp en dat andere moet repareren.

Er werd al geopperd, als de kosten te hoog worden, dat we misschien beter een nieuwe (deze is 12 jaar oud en was de verkeerde serie van Vaillant) ketel kunnen aanschaffen.

Maar wat voor ketel?

Heeft een van jullie toevallig ervaring met de ketels van Nefit?

ja heb zelf een nefit maar niet alle thermostaten passen daarop geloof ik.

zat al in mijn huis toen we hier kwamen wonen en ik wilde perse een klokthermostaat. Mijn vader heeft een handelsonderneming in cv materialen en de meest verkochte is volgens mij de remeha. weet niet waar je woont maar het kan de moeite lonen om hem via hem aan te schaffen…

wij hebben een maand geleden een nefit laten plaatsen, omdat we ook in de kou zaten net als jij nu (sterkte trouwens!) en ik ben er heel dik tevreden over, het is sneller warm nu in huis, maar ik weet natuurlijk nog niet hoe zuinig hij is, maar dat zal ongetwijfeld een hoop schelen.

maar het is nogal een kostenpost, pffff.

Hoi, bedankt voor je antwoord.

Remeha, daar had mijn collega het ook over, is ze zeer tevreden over.

Heb je de gegevens van je vader, ik kan altijd informeren.

@Barbara wrote:

wij hebben een maand geleden een nefit laten plaatsen, omdat we ook in de kou zaten net als jij nu (sterkte trouwens!) en ik ben er heel dik tevreden over, het is sneller warm nu in huis, maar ik weet natuurlijk nog niet hoe zuinig hij is, maar dat zal ongetwijfeld een hoop schelen.

Hoi, ik denk ook (als het nodig is) dat het een Nefit wordt.

Hebben jullie toevallig de Proline gekozen?

Zeker een kostenpost, daar zaten we niet op te wachten haha.

Wij hadden ook zo’n verkeerde van Vaillant en hebben hem laten vervangen door een Remeha, omdat het maar een klein dingetje is niet groter dan een tv, zou zo in een aanrechtkastje kunnen! Lekker makkelijk qua ruimte! Voorheen een grote ketel en een grote boiler.

@Sandra(chapati) wrote:

@Barbara wrote:

nee, wij ook niet… leve het potje ‘onvoorzien’ . maar wij hebben de proline (is combiketel), omdat we nog een huurgeiser hadden en die hebben we er ook maar meteen uitgekieperd.

weet je al of de oude ketel nog gerepareerd kan worden?

@Barbara wrote:

@Sandra(chapati) wrote:
@Barbara wrote:

nee, wij ook niet… leve het potje ‘onvoorzien’ . maar wij hebben de proline (is combiketel), omdat we nog een huurgeiser hadden en die hebben we er ook maar meteen uitgekieperd.

weet je al of de oude ketel nog gerepareerd kan worden?

Ik had toevallig ook de Proline gekozen, ook omdat hij stil is.

We zitten nog steeds te wachten op monteur. Hopelijk komt ie voor 3-en (moet namelijk mijn neefje uit school halen).

Monteur is nu bezig, het is niet zo’n spraakzame.

Vroeg wel aan mij wat er stuk was :shock: ??? Neem toch aan dat er overleg gepleegd is nadat zijn collega hier was vanmorgen.

Hij is nu alles weer aan het leegpompen en dan komt er een nieuwe pomp op. Ik ben blij dat ie gemaakt kan worden.

Ons onvoorziene potje wordt de aankomende maanden nog eens extra gevuld want dat er nieuwe ketel komt dat staat vast.