Want ik zit nu weer eens te kokken achter de pc. Die staat in de hal en de kattebak ook. Bah bah bah. Heb laatst iets in de aanbieding gekocht bij het tuincentrum maar bevalt niet. Ben er nog niet helemaal achter welke wel dus welke is goed???
kokken achter kok :mrgreen:
Ik gebruik altijd Catsan. Wel wat duurder, maar werkt hier goed :thumbup:
Wij gebruiken al jaren klontvormend grint van AH.
ZIt in een kartonnen doos a 4 euro ofzo. De plasjes worden hard en je schept ze er zo uit. Wij hebben eigenlijk nooit last van geurtjes :thumbup:
Het zal ongetwijfeld iets duurder zijn dan gewoon grint maar wij zijn destijds gelijk hiervoor gegaan en zijn erg tevreden. Eerst gebruikten we het wel van een duurder merk a 9 euro per doos. Tot we een keer uit nood die van AH kochten omdat tuincentrum dicht was en dat bleek net zo goed te zijn
de tuin van de buren :mrgreen: :oops: :silenced:
Als het om Hajo gaat… die vind ik best lief hoor.
Maar die 4 kerels hoef ik er niet bij, dan slaat de balans wel heel erg door.
Kom ik wel bij jou wonen (maar mag je niet al je kerstversieringen meer neerzetten )
weet je wat ik trouwens gevonden heb?
nagelschaartje voor de cavia’s!
Gaat t voornamelijk om de plas geur dan zeg ik… houtkorrels van de witte molen. Die gebruiken wij voornamelijk, een grote zak kost ongeveer 8 euro meen ik.
Of uhmm hoe heet t spul ook alweer de extreme classic, met een babypoeder geur, ligt er wel aan vind ik hoeveel katten je hebt.
Kost meen ik 15 euro zo iets.
Wij hebben em in het begin ook gebruikt, maar met 5 katten is de geur van babypoeder al snel weg :mrgreen: Daarom ben ik over gestapt op de houtkorrels, goedkoper en t rook naar hout :mrgreen:
hier zit de kat niet op de kattebak, bah vindt het maar ranzig… mag hij lekker buiten doen…
Catsan Ultra of zoiets. Is best duur, blijft aan de pootjes van de kat plakken en ligt dus door het hele huis…maar je ruikt het niet :mrgreen:
De groene zak van Biokat; daar zt een heerlijk geurtje aan. Is wel duur 11,50 voor zak van 20 kg
Idd Bio cats! Wel kostbaar, maar je kan gewoon de klontjes eruit scheppen en weer bijvullen. Als je dit elke dag doet valt het reuze mee, kan je best lang met zo’n zak vooruit!
Wat gebruik je nu??
biokat fresh, indd de groen, sibi en indy zweren erbij! en ik trouwens ook want de computer staat in dezelfde ruimte.
Catsan, zweert manlief bij (hij doet altijd de kattenbak verschonen… :inlove: :thumbup: )
Biokat heb ik in het verleden ook gebruikt, vond ik ook super! :thumbup:
Alle andere merken zijn hier de keuring niet doorgekomen!
Houtkorrels, hele grote zak voor 7.50, tekoop bij tuincentra en dierenwinkel. Nu van Linda hout dan weer een keer een ander merk, maar komt op het zelfde keer.
Absorbeert goed en maakt geen rotzooi.
Extreme classic met babypoeder-geur is inderdaad goed, maar dan moet je hem wel heel regelmatig verschonen, want de babypoeder-geur vervliegt best snel. Maar de eerste twee keer ruikt je kat wel heerlijk …
Nu gebruiken we ook Catsan. Het voordeel is ook dat het niet van die vieze-natte-klei-achtige-klonten vormt, die onderaan de bak vastplakken :roll:
De poepjes schep je er erg makkelijk uit! 8)
De houtkorrels vond ik zelf ook wel wat, meneer echter niet. En dat hebben we geweten…
die van de AH gebruiken wij en dan die met ‘3 voudige werking’ (er zit blauw op de doos… :shifty: )
Catsan, ideaaL.
GR Leonie
hebben al heel lang geen katten meer, maar hier altijd houtkorrels… het ruikt gewoon naar hout en grote voordeel is dat het dan in de groenbak kan…
tada, 2 vliegen in 1 klap
Rooie biocat of als je in de buurt van duitsland woont iets vergelijkbaars in dezelfde prijsklasse (daar is het trouwens goedkoper dan hier) zit in doorzichtige plastic tassen, het verschilt een beetje per zaak hoe het heet, maar het is hetzelfde fijne lichtgrijze grit alleen is het nog beter dan die rode biokat, klontert sneller en beter en blijft langer ‘goed’
Het lijkt erg duur, 14 kilo voor (in duitsland) iets van 12 euro maar je doet er ontzettend lang mee, gewoon uitscheppen en bijvullen. Wij maken maar zelden de kattenbakken helemaal leeg (al is het op een gegeven moment wel ‘op’ en moet er echt helemaal nieuw in, dan worden de bakken gelijk ook helemaal uitgeschrobt)
Wij hebben 11 katten dus als het bij ons goed werkt… :mrgreen: