welke jeans

@Tinkerbell wrote:

@Noekie wrote:
Nou, bedankt hè… Dan heb ik dus maatje olifant in jouw ogen. In de meeste winkels is 46 of 48 XL. Bij de C&A is 48-50 XL. Maat 42 vind ik persoonlijk alles behalve XL, dat is een heel normale maat.

Ik kan me vaak behoorlijk ergeren aan mensen die zichzelf dik of breed vinden terwijl ze maatje 40 hebben. Maar dat is mijn eigen zwakte dat ik die visie heb.

Geloof niet dat Kloos bedoelde te zeggen dat jij maatje olifant hebt :think: . Het is nu eenmaal zo dat (bijna) alle merken de maatvoering S/36 M/38 L/40 XL/42 XXL/44 aanhouden. Xl is ook geen waardeoordeel maar gewoon een maataanduiding…

TS: Al op broekenjacht geweest? :wink:

oef…sorry dat ik een gevoelige snaar raakte, maar bedoelde er niks bijzonders mee hoor…net als tinkerbell zeg…zo zag ik het ook, dus voor mij was dat heel normaal, vandaar dat ik jou eerste reactie op mij niet snapte…maar nu dus wel… :-*

25 kilo kwijt. :clap:

Net als Noekie koop ik nooit broeken met een bepaald merk, in ieder geval geen vast merk. Ik koop mijn broeken meestal bij Miss Etam, M&S of Vögele. Ik wil er juist wel stretch in hebben. :wink: Ik vind Esprit een fijn merk, maar heb er nog nooit een passende, lekker zittende spijkerbroek gevonden. :think:

@Madre wrote:

@Mariiyelle wrote:
@Noekie wrote:
Nou, bedankt hè… Dan heb ik dus maatje olifant in jouw ogen. In de meeste winkels is 46 of 48 XL. Bij de C&A is 48-50 XL. Maat 42 vind ik persoonlijk alles behalve XL, dat is een heel normale maat.

Ik kan me vaak behoorlijk ergeren aan mensen die zichzelf dik of breed vinden terwijl ze maatje 40 hebben. Maar dat is mijn eigen zwakte dat ik die visie heb.

Ik vind 42 geen normale maat :think: … Ik heb maat 30! En ik ben ook niet de slangste maar kan me wel voorstellen dat diegene die zeggen dat ze zichzelf dik of breed vinden.

42 als in confectiemaat, niet jeansmaat :wink:

Ik vind 44 XL.

46-48 vind ik echt geen XL, 48-50 al helemaal niet, dat is echt een ruime maat hoor.

Volgens mij is in Nederland de gemiddelde maat 40…

Zo handig al die verschillende maten :wink:

Waarom kunnen ze niet gewoon alles aanduiden in s/m/l/xl…

Als ik kijk naar mijn broeken, heb ik maat 28 (in overzeas), koop ik bv een broek bij c&a heb ik 38/40… Zou veel makkelijker zijn als alle broeken europees/niet europees, dezelfde maten hanteerden… (dan hoefde ik niet meer te passen, maar kan je zo een leuke broek uit het rek trekken)

ik ben nog niet op jacht geweest, maar wil over 2 week als de kids weer naar school zijn even in mijn uppie naar bijv lakeside, veel keus veel merken en geen kids om me heen die na 30 min geen zin meer hebben en elkaar gaan klieren, je moet het natuurlijk niet moeilijker maken dan het is.

ik dub nog of ik nu eerst 1 a 2 goedkopere broeken erbij haal, omdat ik nog steeds aan het afvallen ben, of omdat het niet heel snel meer gaat, toch alvast 1 iets duurder, en dan zo strak mogelijk zodat die niet gelijk te groot is…

ik weet ook niet zo goed welke maat ik nu heb… toch maar gewoon gaan passen in de winkel, niet mijn hobby.

wel allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie antwoorden, ik heb merken en winkels langs zien komen waar ik zeker even ga kijken.

volgens mij houdt espit de franse maatvoering aan, en franse vrouwen zijn gemiddeld gezien kleiner en slanker dan de nederlandse dames, vandaar dat xl voor esprit al maat 42 is, terwijl 40/42 het nederlandse gemiddelde is.

voor het bepalen of je wel of niet te dik bent moet je niet maar je kleding kijken maar naar je BMI (body mass index) ik ben niet lang, heb te grote kleding in (dames)maat 40, (jeans)maat 33 is te groot, maar toch zit ik nog net in het oranje gebied met mijn BMI, 25,45.

dus op naar het groen…

gr L

ja fijn, al die maten, en dan valt het soms per merk of zelfs per kledingstuk nog weer anders uit… (en dan ook nog met lengtematen, denk je eindelijk een goeie broek te hebben blijkt de lengtemaat te lang uit te vallen)

maar goed ben allang blij dat ik niet zelf mijn kleding moet maken (zoals onze (over)oma’s), maar gewoon in de winkel iets uit kan zoeken.

ik shop liever voor de kids…

@ikke_w wrote:

(dan hoefde ik niet meer te passen, maar kan je zo een leuke broek uit het rek trekken)

Ik denk dat je dan alsnog moet passen, want niet alle broeken hebben hetzelfde model en niet alle merken vallen hetzelfde…ook zo handig…

@Nienke123 wrote:

@ikke_w wrote:
(dan hoefde ik niet meer te passen, maar kan je zo een leuke broek uit het rek trekken)

Ik denk dat je dan alsnog moet passen, want niet alle broeken hebben hetzelfde model en niet alle merken vallen hetzelfde…ook zo handig…

Nee, maar als je gewoon de standaard broeken hebt, dan wordt het toch al makkelijker… Zo weet ik dat ik bij de c&a met de boyfriendlegs maat 40 heb, met overzeas, welk model ook, maat 28

@lowietje wrote:

volgens mij houdt espit de franse maatvoering aan, en franse vrouwen zijn gemiddeld gezien kleiner en slanker dan de nederlandse dames, vandaar dat xl voor esprit al maat 42 is, terwijl 40/42 het nederlandse gemiddelde is.

Wat inside information: Esprit hanteert Duits/Nederlandse maatvoering. De franse en italiaanse maten staan er wel in, maar die zijn niet het uitgangspunt.

Het is wel zo dat bij Esprit de Casual lijn groot valt, terwijl Esprit Collection weer wat klein valt.

En Esprit gaat geloof ik maar tot 42 of 44, dat ben ik kwijt. Dus dan verdeel je de s/m/l/xl/en xxl over de maten die je hebt.

Tja, je kunt je afvragen of er uberhaupt een juiste manier is.

Bij een grote matenwinkel is maat 42 weer S. Wat ik dus absoluut weer geen s vind. En in Spanje heb je met maat 40 weer xl.

Ik zou dus zeggen, laat die s,m,l, xl etc los, want dat wekt meer verwarring dan gewoon 36,38,40 etc. En in zuid-europese landen tel je daar gewoon een maat bij op. Heb je dus normaal 38, dan heb je in spanje maat 40 (of zelfs 42)

@ikke_w wrote:

Nee, maar als je gewoon de standaard broeken hebt, dan wordt het toch al makkelijker… Zo weet ik dat ik bij de c&a met de boyfriendlegs maat 40 heb, met overzeas, welk model ook, maat 28

Ik heb geen idee, bij mij verschilt het altijd en ik heb over het algemeen ook gewoon standaard broeken. :slight_smile:

net als bij de kids de lengte als maat nemen :mrgreen:

uiteraard met een toevoeging van je omtrek op diverse delen van je lichaam

alhoewel ik ook kinderkleding tegen kom met een leeftijdsaanduiding als maat…

mag ik dan maat 31 tot mijn volgende verjaardag? of een 167 met een breedtemaat m/l?

eigenlijk ben ik allang blij dat ik weer in een normale confectie-maat pas, en niet meer in de plussize modellen hoef te shoppen, dat beperkt de keus behoorlijk, en vaak zijn die modellen voor veel langere dames bedoeld, en dan zijn mouwen en broekspijpen veel te lang voor mij.

maarre welke winkel heeft nu het leukste assortiment? ik zoek ook vooral hardere kleuren (blaauw, rood, paars, zwart=altijd goed), dingen met bijv een gele/beige ondertoon (bijv oud rose of zand, etc) staan me niet.

op dit moment draag ik een LTB broek, (ruim1 maat te groot, zonder riem niet te doen) met een zwarte oversized coltrui, met 3/4 mouwen, ideaal met mijn korte armpjes…

Donkere heldere kleuren zijn uit geloof ik.

Overal in de winkels ligt nu dat zachte pastellige roze en bruinige tinten, dat staat mij ook voor geen meter. Als wintertype (qua kleur) heb je nu een probleem.

Maar wit, grijs en zwart is er wel, en donkerblauw, doet het ook goed bij wintertypes.

Ik hoop niet dat blauw, rood, paars voor een broek bedoelt was overig :shifty: Dat zou ik afraden. Behalve jeans in blauw natuurlijk :wink:

nee, een jeans moet (donker)blauw of zwart zijn. maar daar moet meer kleding bij anders is 't zo bloot, hihi.

maar inderdaad, ik ben een wintertype, de zachte kleuren die ik laatst bij oa H&M tegenkwam staan me totaal niet, flets wordt ik daar van.

dan wordt het dus vooral weer zwart als ik iets nieuws koop… ach zwart is altijd goed.

@Mariiyelle wrote:

@Noekie wrote:

Ik vind 42 geen normale maat :think: … Ik heb maat 30! En ik ben ook niet de slangste maar kan me wel voorstellen dat diegene die zeggen dat ze zichzelf dik of breed vinden.

Mee eens ik heb maat 28 als 42 een normale maat is, dan houd het in dat ik met maat 28 vel over been lees anorexia achtig zou zijn :shock:

Wat gelukkig niet het geval is :mrgreen:

Indian rose, ow my god, replay en Il dolce zijn mijin favo jeans.

Die kan ik gewoon meenemen zonder te passen en zitten altijd top :thumbup:

Ik pas ze daarom niet eens meer, ik kijk naar het model en reken af :slight_smile:

Goed je betaald er wat voor, maar de jeans blijven goed en je doet er jaren mee

Il dolce valt trouwens nog wel mee qua prijs.

L. veel (slankere) vriendinnen van mij zweren bij jeans van de WE… Echt een behoorlijk aantal!

Deze is ook niet verschrikkelijk duur!

@dragon wrote:

@Mariiyelle wrote:
@Noekie wrote:

Mee eens ik heb maat 28 als 42 een normale maat is, dan houd het in dat ik met maat 28 vel over been lees anorexia achtig zou zijn :shock:

Indian rose, ow my god, replay en Il dolce zijn mijin favo jeans.

Die kan ik gewoon meenemen zonder te passen en zitten altijd top :thumbup:

Ik pas ze daarom niet eens meer, ik kijk naar het model en reken af :slight_smile:

Goed je betaald er wat voor, maar de jeans blijven goed en je doet er jaren mee

Il dolce valt trouwens nog wel mee qua prijs.

:mrgreen:

wbt maat 28 en 30, zoals ik eerder al schreef kan je niet op basis van je kledingmaat bepalen of iemand te dik of te dun is, alleen door middel van je BMI uitrekenen kun je dat redelijk bepalen (topsporters en BMI zijn niet altijd een goede combi)

een vriendin van mij heeft ondergewicht en is behoorlijk lang voor een vrouw, maar heeft wel een behoorlijk breed bekken, zij draagt dus maat 30 jeans.

de WE dat is ook een goeie mogelijkheid :thumbup:

en ik zag dat il dolce bij de wehkamp onder de 60,- bleef…

maar sinds vandaag hebben we een andere auto, dus even wachten tot mijn loon weer binnen is 8)

@dragon wrote:

@Mariiyelle wrote:
@Noekie wrote:

Er is al uitgelegd dat men maat 28 in jeans bedoelde en maat 42 in confectiemaat. :)

Ik ben de laatste tijd erg gecharmeerd van Geisha en Gestuz. Beide wel duur, helaas. Maar ik wacht dan tot de uitverkoop en dan betaal je 40 of 50 euro voor een broek. Voor een goede spijkerbroek heb ik dat wel over. Ik sla dan meteen goed in en dan kan ik er weer even tegen.

ik heb geshopt… in eigen kast :mrgreen:

hub is iets zwaarder en iets kleiner dan ik, (2kilo/2cm) en hij had nog een broek liggen, die hij niet wil dragen (te gesleten volgens hub) en die we destijds niet terug hebben gebracht naar de winkel (te lui), ik kan dus met recht spreken van een boyfriend-fit…

zit erg lekker, en is prima voor doordeweeks, nu binnenkort nog shoppen voor netjes en mooi.

gr L