Lieve meiden,
Wij gaan waarschijnlijk beginnen met IVF, daarom ben ik een beetje aan het kijken op het net welke kliniek goed is en voor informatie.
Nu wil ik aan jullie vragen, waar jullie de IVF hebben gedaan en of het jullie beviel.
Liefs Miranda
UMC Utrecht is erg goed en ons zeer goed bevallen. :thumbup:
Daar ben ik nu voor de 4ex zwanger geraakt dmv ivf/cryo.
Veel succes!
Persoonlijk vind ik een redelijke reisafstand ook van belang. Er zijn maar een paar ziekenhuizen die IVF mogen doen van de staat. En dan nog een paar die als ‘transportkliniek’ opereren en dus alles tot en met de punctie mogen doen waarna een erkende kliniek het laboratoriumwerk doet.
Wij hebben als transportkliniek Apeldoorn en Nijmegen voor het labwerk. En dat bevalt ons prima. Persoonlijke aanpak, luisteren ook echt naar je eigen inbreng en leggen alles keurig uit.
Zelf denk ik dat bij bijna ieder ziekenhuis wel op en aanmerkingen te vinden zijn zowel positief als negatief. Een stukje zelf assertief zijn, als het met een bepaalde arts echt niet klikt bv vragen om een andere helpt vaak ook veel. :thumbup:
Heb je al een voorgeschiedenis bij een ‘gewoon’ ziekenhuis? En kunnen zij je wellicht een ander ziekenhuis aanraden? Vaak ligt een wachtlijst dan wat korter omdat ze je voortraject gezamelijk kunnen inzien waardoor je minder tijd kwijt bent aan overhevelen van alle informatie.
De gemiddelde wachttijd bij een ziekenhuis voor IVF varieert tussen een maand of 4 tot een maand of 8.
@Maxim wrote:
UMC Utrecht is erg goed en ons zeer goed bevallen. :thumbup:
Daar ben ik nu voor de 4ex zwanger geraakt dmv ivf/cryo.
Veel succes!
Oke, dank je wel voor het antwoorden! Ja voor de 4e keer zwanger en hoe? Een drieling! :inlove: :inlove: Prachtig! Gefeliciteerd!
@Rhiannon wrote:
Persoonlijk vind ik een redelijke reisafstand ook van belang. Er zijn maar een paar ziekenhuizen die IVF mogen doen van de staat. En dan nog een paar die als ‘transportkliniek’ opereren en dus alles tot en met de punctie mogen doen waarna een erkende kliniek het laboratoriumwerk doet.
Wij hebben als transportkliniek Apeldoorn en Nijmegen voor het labwerk. En dat bevalt ons prima. Persoonlijke aanpak, luisteren ook echt naar je eigen inbreng en leggen alles keurig uit.
Zelf denk ik dat bij bijna ieder ziekenhuis wel op en aanmerkingen te vinden zijn zowel positief als negatief. Een stukje zelf assertief zijn, als het met een bepaalde arts echt niet klikt bv vragen om een andere helpt vaak ook veel. :thumbup:
Heb je al een voorgeschiedenis bij een ‘gewoon’ ziekenhuis? En kunnen zij je wellicht een ander ziekenhuis aanraden? Vaak ligt een wachtlijst dan wat korter omdat ze je voortraject gezamelijk kunnen inzien waardoor je minder tijd kwijt bent aan overhevelen van alle informatie.
De gemiddelde wachttijd bij een ziekenhuis voor IVF varieert tussen een maand of 4 tot een maand of 8.
De reisafstand is idd zeker van belang, een vrouw heeft mij een IVF kliniek in Dusseldorff aanbevolen maar dat is toch zo’n 3 uur rijden, is niet te doen, ik heb er geen verstand van maar ik denk toch dat je een aantal keer per cyclus daar moet zijn!
Wij hebben IUI gehad, 5 behandelingen wat niet heeft geholpen, ik heb Endometeriose en het schijnt zo te zijn dat de kans heel klein is om via IUI zwanger te krijgen als je dat hebt. Maar goed ik heb het geprobeerd want ja je weet maar nooit natuurlijk. Helaas zonder resultaat. Ik heb 3 december bij mijn ziekenhuis een afspraak om te bespreken hoe nu verder maar ik dacht even aan de meiden hier vragen naar hun ervaringen en of het hun bevallen is in de ziekenhuizen/klinieken waar ze onder behandeling hebben gelopen.
Ik vind het wel heel spannend om met IVF te beginnen, ik heb altijd gedacht om dat nooit te doen, dat ging mij een beetje te ver, want ja ik hoor dat het toch wel heel heftig allemaal is maar de kinderwens is toch te sterk! :inlove:
In welk ziekenhuis zit jij nu dan of ben je behandeld?
Ik ben in Leiden geholpen bij de Stichting SMC, veel kleinschaliger en heel persoonlijk. Inmiddels zitten ze nu in Leiderdorp.
Ik ben daar heel goed geholpen, moest wel 3 kwartier rijden, ik woon zelf in een plaats boven amsterdam, dus N-H.
Ik ben trouwens van de 3e IVF mama geworden :dance: :dance:
Veel succes!
Liefs,
Moon
Hoi hoi
Ja reisafstand is mega belangrijk! Ook hier UMC Utrecht, lekker om de hoek en ook een hele goede en fijne!
Succes!
@spooky wrote:
In welk ziekenhuis zit jij nu dan of ben je behandeld?
Ik ben in Leiden geholpen bij de Stichting SMC, veel kleinschaliger en heel persoonlijk. Inmiddels zitten ze nu in Leiderdorp.
Ik ben daar heel goed geholpen, moest wel 3 kwartier rijden, ik woon zelf in een plaats boven amsterdam, dus N-H.
Ik ben trouwens van de 3e IVF mama geworden :dance: :dance:
Veel succes!
Liefs,
Moon
Ik zit nu in het Ijsselland Ziekenhuis in Rotterdam, dat is 5 minuten met de auto, om de hoek dus. Ik vind het een fijn ziekenhuis, vind het zo jammer dat ze daar geen IVF doen! Leidendorp zou ook ongeveer 3 kwartier rijden voor ons zijn, dat is te doen vind ik.
Wat fijn dat het bij jou gelukt is! Dank je wel voor het succes wensen!
@Gabby wrote:
Hoi hoi
Ja reisafstand is mega belangrijk! Ook hier UMC Utrecht, lekker om de hoek en ook een hele goede en fijne!
Succes!
Hai,
Ik hoor inderdaad veel goeds over het UMC Utrecht, dat is eigenlijk ook wel te doen voor ons! Ik ga even goed op het net surfen en kijken wat nog meer mensen zeggen. Ook natuurlijk ga ik horen wat mijn Gynaecoloog te zeggen heeft en wat zij mij adviseert.
Ik lees in je onderschrift dat je voor de tweede IVF gaat? Ik hoop dat je snel zwanger raakt! Succes!
Hoi hoi,
Wij gaan in januari starten bij medisch centrum kinderwens in leiderdorp. Is goed bereikbaar vanaf de snelweg.
Vind het daar nu al heel erg prettig (hebben er al heen gemoeten voor semenonderzoek). Mensen zijn erg vriendelijk en toont allemaal erg gezellig en gewoon (geen ziekenhuisgevoel als je binnenkomt!). Ze komen ook erg goed uit het tevredenheidsonderzoeken (staat op hun website vermeld)
Succes met je keuze maken voor een kliniek!
@Babygirl25 wrote:
Hoi hoi,
Wij gaan in januari starten bij medisch centrum kinderwens in leiderdorp. Is goed bereikbaar vanaf de snelweg.
Vind het daar nu al heel erg prettig (hebben er al heen gemoeten voor semenonderzoek). Mensen zijn erg vriendelijk en toont allemaal erg gezellig en gewoon (geen ziekenhuisgevoel als je binnenkomt!). Ze komen ook erg goed uit het tevredenheidsonderzoeken (staat op hun website vermeld)
Nou, hier ben ik dus geweest, eerst zaten ze in Leiden!
Heel vriendelijk en persoonlijk, ze wisten na 1 keer meteen je naam!
Dat zegt toch heel wat over hun manier van benadering!
Succes met de behandeling!
Liefs,
Monique
@Babygirl25 wrote:
Hoi hoi,
Dank je wel voor het antwoorden! :-*