Onze grote knul wordt in december alweer 5 jaar.
de houten treinbaan is een succes maar daar heeft hij al veel van (en een kleine uitbreiding krijgt hij 1 week eerder al van de sint )
dus ik zit te denken aan een houten knikkerbaan als verjaardagscadeau.
maar welke?
kapla, haba, een andere? :think:
zitten er grote verschillen tussen? blijft het wel een beetje stevig staan? en kun je met een basisdoos al goed aan de slag of heb je meteen een uitbreiding nodig om een leuke baan te kunnen bouwen?
waar zitten de experts op dit forum? :mrgreen:
Heb je al kapla?
Wij hebben kapla (veeeel) en de bblocks knikkerbaan (alleen basis) erbij, echt heel leuk!
nee nog niet!
ik dacht eerst aan kapla voor z’n verjaardag maar dat bouwen lijkt me nog best lastig. kapla geven is ook nog leuk als hij 6 of 7 wordt, dacht ik.
en een knikkerbaan echt voor nu.
maar het kan dus allebei nu al en ook gecombineerd?
ik zweer ook bij de knikkerbaan van bblocks (en dan ook meteen de bijbehorende latjes van bblocks, stuk goedkoper dan kapla). Wij hebben eerst een jaar via de speel-o-theek heel wat houten knikkerbanen uitgeprobeerd, idd onder andere haba en consorten. Uiteindelijk heeft hij toen voor zijn verjaardag bblocks in combinatie met de knikkerbanen gekregen (jaar daarna de knikkerblokken), en heel eerlijk: ik was bij het open doen van de doos een beetje teleurgesteld: het zijn enkel gootjes, geen variatie zoals bij haba. Maar ooooh, dat werkt zó goed. Want juist omdat het zo minimialistisch is, wordt de fantasie enorm geprikkeld, en is er juist eindeloos veel mogelijk. Sinds n dit speelgoed in huis heeft, is eigenlijk al het andere speelgoed overbodig geworden.
Bouwen kan ook echt al prima met vijf jaar hoor.
(oh, ik zie dat hier in de voorgrond een paar dingetjes zitten van een basis knikkerbaantje van de lidl, rest is bblocks)
@fiep klophout wrote:
ik zweer ook bij de knikkerbaan van bblocks (en dan ook meteen de bijbehorende latjes van bblocks, stuk goedkoper dan kapla). Wij hebben eerst een jaar via de speel-o-theek heel wat houten knikkerbanen uitgeprobeerd, idd onder andere haba en consorten. Uiteindelijk heeft hij toen voor zijn verjaardag bblocks in combinatie met de knikkerbanen gekregen (jaar daarna de knikkerblokken), en heel eerlijk: ik was bij het open doen van de doos een beetje teleurgesteld: het zijn enkel gootjes, geen variatie zoals bij haba. Maar ooooh, dat werkt zó goed. Want juist omdat het zo minimialistisch is, wordt de fantasie enorm geprikkeld, en is er juist eindeloos veel mogelijk. Sinds n dit speelgoed in huis heeft, is eigenlijk al het andere speelgoed overbodig geworden.
Bouwen kan ook echt al prima met vijf jaar hoor.
(oh, ik zie dat hier in de voorgrond een paar dingetjes zitten van een basis knikkerbaantje van de lidl, rest is bblocks)
O! dat ziet er leuk uit zeg. Misschien ook wel een tip voor L. Ik wilde Kapla kopen, maar zo’n combinatie vindt hij vast erg leuk.
bedankt voor de reacties
die baan ziet er stoer uit zeg!
mag ik vragen waarom de HABA baan niet favoriet was?
die vind ik stiekem zelf wel erg mooi :shifty:
en iemand ervaring met de quadrilla?