hoe ik kan voorkómen dat m’n zelfgebakken cake aan de bovenkant openbarst?
Gebeurt mijn namelijk altijd en ben benieuwd of er een oplossing voor is.
Helaas ik ben geen goede huisvrouw :lol:
dat gebeurd bij mij vaak ook, weet ook niet of er wel wat aan te doen is?!
maar ik vind het ook niet erg, vind het er wel leuk uit zien eigenlijk en de cake smaakt er niet minder om.
Het rekje met de cake een stand lager zetten, en de cake iets langer in de oven laten :mrgreen:
Vochtige theedoek eroverheen leggen…
Google… :mrgreen:
Langer in de over op een iets lagere temperatuur helpt ook vaak. En die theedoek, dat is ook een goede.
halverwege het bakken zelf met een mes een snee van een cm diep maken!! Dan krijg je een rechte lijn.
Maar waarom mag hij niet openbarsten?
Hij ‘mag’ natuurlijk best openbarsten, maar had het idee dat het niet nodig zou moeten zijn, bij de bakker koop je toch ook geen gebarsten cake? :mrgreen: Moet iets met warmteverdeling te maken hebben, en dat blijkt ook wel uit de tips.
Ga bij m’n volgende cake (kan even duren, volgende verjaardag pas in april) zéker de tips uitproberen. Dank jullie wel!
@niki10605 wrote:
Hij ‘mag’ natuurlijk best openbarsten, maar had het idee dat het niet nodig zou moeten zijn, bij de bakker koop je toch ook geen gebarsten cake? :mrgreen: Moet iets met warmteverdeling te maken hebben, en dat blijkt ook wel uit de tips.
Bij de bakker barsten de cakes ook wel eens open hoor. Die worden dan gewoon niet gebruikt. Ja, als kruimels voor de appeltaartbodem :angel:
een scheutje meer melk toevoegen, zodat de cake wat "natter"blijft :thumbup:
volgens mij is de oven dan te heet…
maar zeker weten doe ik het niet… ik heb er eigenlijk nooit last van…
als het deeg goed geklopt is kun je in het midden een deuk maken met de spatel voor hij de oven in gaat (tip van mijn oma) en dat doe ik dus altijd. cake komt wel omhoog dus mooi rond maar barst niet dus je doet het zeg maar hol in de vorm