Welke gezins auto?

Wat een keuze aan auto’s! Maar welke is nou de juiste keuze? Welke auto hebben jullie bijvoorbeeld? Wat zijn jullie adviezen? Wat is handig om op te letten?

Wij hebben 1 kind van 2 jaar fulltime en 1tje van 4 jaar en 1 tje van 8 jaar hebben we parttime (om het even simpel te zeggen)

We hebben nu een Renault Scenic die ons uitstekend bevalt maar van ellende wel uit elkaar valt. Maar het is niet echt een toffe auto maar valt meer onder de catogorie gezins wagen. Wij willen wat stoerder! Maar we hebben wel een lekker burgelijke vouwwagen die er achter moet.

HELP! Welke auto is:

niet al te duur;

beetje hip;

geschikt voor lange benen voorin én achterin?

Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!

niet hip, maar oh zo praktisch met een zee van ruimte… de renault kangoo.

Echt zo jammer dat we er niet met 4 kids meer inpasten, want oh wat was dat heerlijk die ruimte!

Hoog, dus met van die vliegtuigkastjes, op de zitrij 3 volwaardige zitplaatsen, dus ook voor 3 volwassenen. Beenruimte uitstekend, ook voor de middelste plek, want de vloer is helemaal vlak (dus niet zo’n bobbeltje waardoor alles ouder dan 8 jaar niet meer fijn op de middelste plek past).

In diezelfde categorie heb je ook de peugeot partner, ook in 7 zits versie te krijgen (Teepee) en de Citroen Berlingo (ook in 7 zits te krijgen meende ik).

De Kangoo komt of is net ook in een 7 zits variant te krijgen.

Wij hebben een ford focus station… Heerlijk veel ruimte, praktisch, niet zo heel hip, maar wel functioneel

Wij hebben juist voor de beenruimte een Seat altea gekocht. Is er ook in de XL variant. Zit alles op en aan!

Wij hebben sinds kort een espace uit 2004 en willen echt niet meer anders!

Wij hebben een ford c-max. Ik vind hem ideaal.

Wij hebben ook een Ford C-max. Volgens mij uit 2004 (vorig jaar gekocht)

Wat een heerlijke wagen. Zit redelijk hoog, veel ruimte in de auto. We zijn er helemaal happy mee. Wanneer we aan een andere toe zijn, wordt het weer een c-max.

(mocht je hiervoor gaan kijken, google even vooraf. Er is een bouwjaar bekend met roestproblemen onderaan portieren. Wij hebben er door deze tip extra goed op gelet)

Een Espace vind ik veeelste groot. Wel een super mooie wagen.

De C Max, dat ik daar nog niet aan gedacht heb!

Een Kangoo, Berlingo… Nehh dat is ook niet echt representatief voor mijn man zijn werk. Zijn wel super handig maar ik krijg mijn man daar niet in.

We moeten ook letten op de bijtelling en geloof dat de C max 20% heeft? Dat zou net teveel zijn. Maar kleine auto’s zijn weer te klein voor met zijn 5en. Maar zo vaak zijn we niet met zijn 5en. Pfff… Het is geen pakje boter wat je aan schaft matuurlijk.

Helaas ook hier iemand die helemaal gelukkig is met haar burgerlijke renault scenic (o die stoelen die apart kunnen schuiven en er uit kunnen, of niet, echt fantastische auto). Vouwwagentje er achter en heerlijk naar frankrijk :wink:

Maar de scenic heeft volgens mij ook een off road modelletje. Nu weet ik alleen niet of dat alleen in het oude model (voor 2005) is of dat ze dat ook in het nieuwe model hebben gedaan.

Verder ben ik ook een ford fan (voorruitverwarming, dat geen een ander merk daar aan doet) dus een C-max zou idd ook een goede keuze zijn, maar vind je die niet net zo truttig als de scenic???

En als je een 7 zitter wil (voor als je met zn 5-en bent en nog een vriendje mee wil nemen) mischien een zafira, of in goedkopere prijsklasse de lodgy, al hoewel die ook niet echt hip zijn.

Wij zijn ook aan het kijken naar een nieuwe auto, maar zitten dus met hetzelfde probleem. Baby 3 is onderweg en zo moeten we dus 3 stoelen naast elkaar op de achterbank zien te krijgen. De scenic lijkt tot nu toe de handigste optie omdat je de stoelen iets naar voren kan zetten en ze dus niet met rugleunign allemaal op een rijtje hebt, maar wij zijn er ook nog niet uit. Ik blijf je topic ff volgen.

@LovelyMirrie wrote:

Een Espace vind ik veeelste groot. Wel een super mooie wagen.

De C Max, dat ik daar nog niet aan gedacht heb!

Een Kangoo, Berlingo… Nehh dat is ook niet echt representatief voor mijn man zijn werk. Zijn wel super handig maar ik krijg mijn man daar niet in.

We moeten ook letten op de bijtelling en geloof dat de C max 20% heeft? Dat zou net teveel zijn. Maar kleine auto’s zijn weer te klein voor met zijn 5en. Maar zo vaak zijn we niet met zijn 5en. Pfff… Het is geen pakje boter wat je aan schaft matuurlijk.

Mijn man reed er ook voor zijn werk in hoor… en dan staat dat ding gewoon ergens tussen al die andere stukken blik op een parkeerplaats… heeft hij geen last van… gelukkig!

Veilig en praktisch waren voor ons het belangrijkste, daarna betaalbaar…en dan kwamen we toch op dergelijke auto’s.

Wij hebben nu voor een jaartje een Ford Fiesta en zowaar… daar passen 3 kinderen op de achterbank!

Tenminste… als je niet 2 volgstoelen + maxi cosi hoeft te vervoeren

De leaselijst zit dicht en de kangoo moest weg… dus dan gekozen voor iets betaalbaars wat ook nog eens fijn rijdt. En hij rijdt heerlijk.

Maar een focus is nog net weer iets ruimer bijv. Die hebben wij ooit als station variant gehad, ook erg fijne auto. Ook te krijgen als sedan.

Wij hebben ook de Ford C-Max.

We zijn 1.93 en 1.82 cm lang en het past geweldig.

Ook het hoger zitten bevalt me erg prettig!

Wij hebben de Peugeot 5008. Geweldig auto, lekker groot, ruime kofferbak. Ik wil geen andere meer (helaas moet dat over 2 jaar wel, want tis een lease) :wink:

hier een ford focus.

je wilt niet te duur… maar wat is de max?

en als je de andere kinderen niet vaak hebt… zou ik niet extra een grote auto gaan kopen… bedoel dat een station.

jullie jongste is op de leeftijd dat je eigenlijk al niet meer zoveel mee hoeft te nemen, dus dan gewoon voor een gewoon model gaan ipv station of nog groter…

wij hebben onze station al 5 jaar, maar als deze eruit gaat komt er geen station meer terug…

Wij hebben een skoda combi superb…meer beenruimte achterin vind je nergens anders!

Voor ons een hele fijne auto!

Peugot 307 sw…die hebben wij als lease gehad. Is niet mega groot maar groot genoeg voor een gezin, wij zaten er ook altijd met zijn 5-en in 2 volwassenen 2 tieners en een kind.

Hier een Renault Megane Eco2 (goedkoop met Lease, 14)

Wij hebben normaal NIETS met franse auto’s, maar hij bevalt prima! Rijd lekker en is ruim!

Hier een tevreden volkswagen Sharan 7 zitter bezitter.

Topauto, lekker ruim en genoeg plek voor kids en bagage.

Wij hebben een Hyundai Trajet!

Hele ruime 7 zitter en ook met alle 7 stoelen erin nog bagageruimte!

Hij is momenteel erg geliefd want we zijn al 3 x gebeld of hij te koop is… :?

De Scenic hebben wij nu ook maar die gaan we weg doen. Hij is echt op en dor de keuring komt hij zeker weten niet.

We hebben helaas nu geen keuze en het wordt een Seat Ibiza Station. Of ik daar nou blij mee moet zijn :shifty: (ondankbaar kreng…beter iets dan niets!!!) Dus 5 maanden is het deze auto en daarna wordt het (als het goed is) de Renault Megane St. Die is ‘maar’ 14% bijtelling.

Ik vind het toch wel leuk om te lezen welke auto’s jullie allemaal rijden!

Ik had toen mijn 107 kapot was van de Schadewinkel een Renault Megane Estate meegekregen. WAT EEN HEERLIJKE AUTO!! Alleen om die te kunnen leasen zou ik mijn studie al versneld afmaken. Ongelofelijk. Ik ben er helemaal verliefd op!