welke frituurpan

We willen graag een nieuwe frituurpan. De oude is niet meer schoon te krijgen :mrgreen:



Eisen van hub zijn: aftapkraantje voor de olie en een uitlek stand waar je het mandje even boven de olie laat hangen zodat niet alles vreselijk vet is.



Verder maakt het me niet zoveel uit, hij moet niet te duur worden.

Heb er een paar gezien.



Delonghi F 34512CZ voor 74 euro

TEFAL FR4044 (heeft alleen geen aftapkraantje volgens mij) voor 70 euro.



Dat is dan ook wel de max wat ik eraan uit wil geven, liever wat minder…



Welke hebben jullie en hoe bevalt die?

Kan je niet helpen. Wij hebben er een gehad met zo’n aftapkraantje maar in de praktijk vonden wij het helemaal niet handig. Er bleef altijd nog olie en andere resten (paneermeel) achter in de pan.



Wij kopen tegenwoordig de goedkoopste die we kunnen vinden en dan om de 2 jaar ofzo een nieuwe.

Ik krijg als het goed is vandaag mijn nieuwe binnen: een tefal FR1015 voor 47.95euro (internetwinkelen doet wonderen).



Zonder kraantje maar dat lijkt me ook niet makkelijk, wel een uitneembare binnenpan en vaatwasmachiene bestendig. Hopenlijk gaat ie net zo goed bevallen als onze oude tefal pan :thumbup:

Wij hebben ook 1 zonder aftapkraantje, op zich bevalt het prima. Wanneer deze overleden is wil ik graag zo’n actifry

Wij hebben er een gehad met aftapkraantje, maar na 1 keer schoonmalen was dat ding zo lek als een mandje. dus hier komt ook een gewone goedkope frituurpan voor terug

Mijn man heeft de onze uitgezocht, ik wilde gewoon goedkoop en simpel, hij wilde perse eentje met 2 mandjes. Dat is lekkerder, aldus hem. En hij heeft wel gelijk :wink:

We hebben dus een dubbele, met 1 mandje voor snacks en 1 voor patat. Dan blijft het veel langer schoon. Hij is ook helemaal uit elkaar te halen, dus zo’n beetje alles kan in de vaatwasser. We hebben geen aftapkraantje, daar heb ik nog nooit van gehoord :smiley:

Wij hadden voorheen altijd een pannetje voor op het vuur. De patat en snacks hieruit vonden we heerlijk! Maar nu hebben wij geen afzuigkap meer en dan gaat het hele huis ernaar stinken.



Wij frituren nu weer in een ‘normale’ frituurpan. Maar die is idd wel onhandig schoon te maken! Dat pannetje voor op het vuur was altijd zo weer schoon.



Ik lees dus even mee, want het zal nog wel 2-3 jaar duren eer we een nieuwe keuken krijgen.

de princes die helemaal uit elkaar is te halen. Vet met een trechter in een oude bus laten lopen, spul uitelkaar, evt in de vaatwasser of grote emmer heet sop buiten, binnen paar tel klaar. ZO kraantje lijkt mij niks.



dus aan mij heb je ook niks!! :wink:

na een hele hoop pannen te hebben versleten die allemaal niet schoon te krijgen waren. dus hier weer een gewone frituurpan op vuur. ideaal en nog lekkerder ook

hmm misschien moeten we dan toch een normale nemen, iig een stuk goedkoper :mrgreen:

@Jeremy wrote:

na een hele hoop pannen te hebben versleten die allemaal niet schoon te krijgen waren. dus hier weer een gewone frituurpan op vuur. ideaal en nog lekkerder ook




Ja echt he :drool: Is alleen onhandig dat je de graden niet weet. Maar dat leer je vanzelf. Spijt me nog steeds dat we die pan nu even op hebben moeten bergen.