welke flesvoeding

hoii

ik sta heel erg in twijfel welke flesvoeding ik wil als de kleine er is.

nutricia ==> geeft harde ontlasting

friso==> middelmatig

similac==> dun en schepjes vanaf 60 ipv 30 zoals normaal

zeggen ze tenminste

bij me eerste heb ik vanwege spugen etc voeding op recept gehad

wat zouden jullie doen

groetjesz

Wie is ze?

Hoe een kindje op een bepaalde flesvoeding reageert is verschillend per kind.

Je kan dus niet zeggen dat ieder kind van Nutricia harde ontlasting geeft.

Ook kan Friso geen middelmatige voeding zijn, aangezien iedere flesvoeding aandezelfde eisen moet voldoen.

Ieder kind reageert er anders op.

Wat bij het ene kind een groot drama is, is voor het andere kindje prima.

Ik zou eerst 1 merk kiezen als ik jou was en daar dan bij kiezen welke het beste bij je kindje past.

Kruidvat heeft trouwens ook flesvoeding, mischien dat dat wat voor je is?

hoii

ze is het kraamburo

over het algeem zijn dit dus de richtlijnen friso geeft middelmatige ontlasting is hun ervaring.

verder heb ik jet idee met de kruitvat… dat de prijskwaliteit verhouding mischien anders is dan bij bijv nutricia… kan mijn gevoel wezen het gata me er ook nie om hoe duur zo een pak is

maar was benieuwd na de ervaringen

omdat bij mijn dochter er totaal niks in bleef en met 6 maanden ze dus ook geen flesvoeding meer had.

Ik heb zelf goede ervaringen met Friso.

Thijmen had van de normale wel harde keutels, maar met de comfort was dit zo voorbij.

Ik heb hele goede ervaring met Nutrilon. Geen harde ontlasting

gehad hoor.

En als ze dat zo nu en dan wel had dan deden wij er standaard 10cc

extra water bij in de fles :thumbup:

mijn ervaring:

nutricia normaal=matig spugen DUNNE ontlasting

friso nrmaal=zeer weinig spugen perfecte ontlasting…

wij gaan straks voor de friso puur omdat ze dat vanuit het ziekenhuis ook adviseren en daar ook gebruiken. heb zelf op de kraam/verlos afdeling gewerkt en we gebruikte daar ook friso. en qua prijs zit hij mooi midden in.

Nutrilon beviel ons prima. Ontlasting was ook goed en spugen deed hij eigenlijk nooit.

De kans is groot dat we dat straks weer gaan geven.

Groetjes,

Heleen

Ik ben gestart met Similac, omdat de prijs goedkoper is dan die andere merken. Mijn zoontje kreeg te harde ontlasting en zijn wij over gegegaan naar de friso comfort. Ik vond het wel makkellijk dat de Similac grotere schepjes had, want ik knoei nog al.

pak je wel hypo-allergeen uit voorzorg?

omdat je eerste dus al op recept was…

borstvoeding is geen optie :think:

nog niet over na gedacht of ik hypo zou pakken omdat er nooit idd een duidelijke oorzaak is gevonden.

de kraam vertelde me dat je inprenciepe dus met gewoon kan beginnen.

maar het is idd wel iets om over na te denken puur idd uit voor zorg

thx voor de tip hihi

Zoals al gezegd is ieder kindje anders.

Mijn dochter:

1. BV --> veeeeeeeeeeeeel spugen en huilen
  2. Nutril*n Omneo (advies cb)–> veeeeeeeeeeeel spugen, minder drinken, nog steeds veel huilen (bleek achteraf een fout advies te zijn geweest :roll: )
  3. Nutril*n AR --> nauwelijks meer spugen, tevreden baby
  4. Fris* comfort --> nauwelijks spugen, tevreden baby.

Mijn zoontje:
  5. BV --> Veeeeeeeeeeeeeel spugen, constant huilen
  6. Fris* comfort --> fles weigeren, matig spugen, minder huilen
  7. nutril*n AR–> nauwelijks spugen, veeeeeeeeeel honger (niet voldoende aan 1L KV)
  8. Nutriln normaal + jbpm + 10cc extra water (tegen harde ontlasting) --> weinig spugen, ‘normalere’ eetlust, tevreden baby.

Zo zie je hier ook de verschillen tussen 2 kindjes. Mijn dochter ging zonder problemen van BV naar Fris
    . Dus dacht ik dat zoonlief dat ook wel zou doen… niet dus. Daarentegen deed mijn dochter het prima op de AR voeding, maar voor zoonlief was het te licht verteerbaar en bleef hij dus hongerig (het is ook wel een flink ventje)

Maak een keus en kijk hoe je kindje reageert.

Tsja ik denk dat het heel afhankelijk van je de reactie van je kind is.

Ik denk dat je een keuze moet maken voor een merk en dan zien hoe je kindje reageerd.

Merel heeft hier Nutriln gehad eerst gewoon, daarna Omneo, vanwege krampjes en daarna betere poep.

Nu zal ik ook weer moeten uitzoeken wat ik ga doen, misschien wel weer BV proberen en anders ga ikwel weer Nutril
n halen, vond het een fijn merk :wink:

Succes

Mateo en Micah hebben het goed op Friso gedaan…

Ik heb voor mijn meisje NAN hypoallergeen gebruik van Nestlé ook een prima flesvoeding.

Bij mij van alle voeding krampjes. BEHALVE van de Similac. Dus hier komt er (buiten de BV waar we mee gaan beginnen) niets anders in huis dan Similac.