welke flesspeen?

Ik geef borstvoeding en heb dus helemaal geen verstand van flesjes enzo.

Dus ik vraag hier maar wat advies over de maat speen.



Toen ik ging werken heb ik de s-fles gekocht en sindsdien drinkt Fedde daaruit en uit de daarbij behorende speen maat s.



De leidster van het kdv vroeg vorige week of hij een grotere speen kon krijgen want hij moest teveel moeite doen om te drinken volgens haar.

Ik heb geen idee of hij moeite heeft met drinken uit een fles, want ik geef zelf nooit een fles.

Ik heb het ook mijn moeder gevraagd, maar bij haar heeft hij er geen moeite mee.



Mijn vraag is nu, uit welke maat speen hoort een kindje van een half jaar te drinken?

De leidster van het kdv vroeg om een speen met 2 of zelfs 3 gaatjes

maar dat lijkt mij wel een grote overgang :shock:

Of kan hij dat makkelijk aan?

Ik heb nu maat m gekocht en zal die op de fles zetten, maar eigenlijk heb ik het idee dat ze gewoon snel klaar willen zijn met die fles.



Nou ja, advies gevraagd dus over welke speen er op de fles moet/ kan.



Groetjes Myrella

Ooh lastig! Als maat M werkt, zou ik dat doen. Maar ik ken nog wel kindjes van een maand of 10 die ook uit een S speen drinken.

Het is ook best wel kind afhankelijk denk ik.



Wij zijn met 1 van mijn zoontjes echt weken aan het zoeken geweest voor de juist speen en fles.

Neem aan dat je de S fles van Difrax bedoelt? Je hebt ook de 123 speen, die kun je draaien in verschillende standen, is dus aanpasbaar. Onze J is nog niet eens 2 weken, hij drinkt met de 123 speen op stand 1. Met de kersenspeen maat s hoor ik hem vreselijk lurken (ademhaling draait overuren lijkt het) en valt hij heel snel in slaap. Met de 123 speen valt hij nog wel eens halverwege half in slaap, maar kost hem minder moeite en krijgt hij toch meer binnen.

Maar als je het gevoel hebt dat ze sneller klaar willen zijn zou ik dat proberen bespreekbaar te maken. Hoe lang doet hij volgens hen over zijn flesje met de S speen? Als dat erg afwijkt van hoe lang hij er bij je moeder over doet?

Ik denk dat je het het beste zelf kan testen. Kijk hoelang hij over de fles doet en hoe hij drinkt. Je kindje mag 10-30 minuten over een fles doen.

Valt hij erg snel in slaap, zonder dat de fles al leeg is, dan zou je een andere speen kunnen overwegen. Hij moet zich natuurlijk niet gaan verslikken, dan zou ik het gewoon bij de speen met één gaatje houden.



Het is niet de bedoeling dat de fles in 10 minuten leeg is, omdat het KDV dat zo wilt :snooty:

Hier zitten we gewoon op speen 2 al vanaf 3 maanden.

En voor een papfles speen 3

Dank je wel voor jullie antwoorden.

Fedde moet het dus wel aan kunnen om uit een grotere speen te drinken.

Dan ga ik van de week de maat m speen op de fles zetten en dan vraag ik mijn moeder en het dagverblijf wel hoe het gaat met drinken.

We gaan gaan gewoon uitproberen welke speen het beste voor hem is.



Ik weet eigenlijk niet hoelang hij over een fles doet.

Hij valt niet in slaap tijdens het drinken, dus dat is het probleem niet.

vandaar dat ik denk dat ze op het kdv snel klaar willen zijn, maar misschien doet hij er ook wel echt te lang over. Ik snap ook wel dat ze niet alleen maar bezig kunnen zijn om hem een fles te geven.

maar aan de andere kant, mijn moeder heeft nog nooit gezegd dat hij er lang over doet, of dat hij teveel moeite moet doen.

We gaan het dus gewoon maar uitproberen.



groetjes Myrella

Sven drinkt nog steeds uit de eerste speen van zijn difrax fles.

Dan bedoel ik de speen die er standaard bij zit. Dat is geloof ik

een s-speen? Gaat prima hoor !



Als ik er een beetje pap doordoe (door zn FV) dan neem ik een 3

standen speen en zet hem op standje 2 of 3 maar ik denk als je

gewoon melk geeft zonder iets erdoor dat je dan geen grotere speen

hoeft hoor. Tenminste dat is hier mijn ervaring…

Mijn moeder heeft vanmiddag de m-speen geprobeerd.

Volgens haar gaat het te snel, hij verslikt zich niet, maar zijn mondje loopt zo vol dat hij de melk eruit laat lopen.

Dus ik laat gewoon de s-speen erop, die is hij gewend.



Bedankt alemaal voor jullie antwoorden.



groetjes Myrella

@myrella wrote:

Mijn moeder heeft vanmiddag de m-speen geprobeerd.

Volgens haar gaat het te snel, hij verslikt zich niet, maar zijn mondje loopt zo vol dat hij de melk eruit laat lopen.

Dus ik laat gewoon de s-speen erop, die is hij gewend.



Bedankt alemaal voor jullie antwoorden.



groetjes Myrella




Ik denk dat het ook puur wennen is hoor, hij is natuurlijk gewend om hard te moeten zuigen om er melk uit te kunnen krijgen.

En dat doet ie nu ook bij speen M.

Als je dit doorzet na een aantal x 4 a 5 x ofzo weet ie echt wel duidelijk dat ie niet meer zo hard moet zuigen.





suc6

Wij hebben bij beide meiden nooit anders gebruikt dan de s-speen… Altijd prima gegaan, dus ik zie geen reden om er iets aan te veranderen. Pap kan ik niet over meepraten, hebben we nooit in de fles gedaan.



Zou er niks aan doen dus! Zeker niet als je het idee hebt dat het alleen om opschieten gaat…

Bedenk me trouwens net dat we wel eens een 1-2-3 speen hebben geprobeerd toen ik die per ongeluk had gekocht :doh:. Wat een onding vonden we dat :thumbdown:. Echt, wij konden er helemaal niks mee!

ik zweer bij de 123 standenspeen…de S speen is toch alleen voor hele kleine beebjes? hier kon floris met 2 maand hier al niets meer uit krijgen.

hier zitten we nu op standje 3 van de standenspeen.



ik kan me de reactie van de kdv leidster wel voorstellen.

@merel33 wrote:

ik zweer bij de 123 standenspeen…de S speen is toch alleen voor hele kleine beebjes? hier kon floris met 2 maand hier al niets meer uit krijgen.

hier zitten we nu op standje 3 van de standenspeen.



ik kan me de reactie van de kdv leidster wel voorstellen.




Maar als je kindje er prima uit drinkt is er toch niets aan de hand? Ik zou bijvoorbeeld echt niet weten waarom ik iets zou veranderen.

We hebben nu toch de m speen erop gezet.

Hij drinkt bij mij sneller dan uit de fles. Bij mijn moeder is hij soms ruim een half uur bezig. Dus ik snap wel dat ze op het kdv hebben gevaagd of hij niet een grotere speen kan krijgen.

En hij drinkt nu goed uit de m speen, hij moest er idd even aan wennen.

:thumbup:

Fijn dat het goed gaat nu :thumbup: