Welke (flessen)speen met 6 maanden?

Lenn krijgt als ik werk flesjes afgekolfde melk van papa :inlove:

Tot nu toe altijd met speen nr 1… Moet dat met bv altijd zo blijven of moet/mag hij nr 2 ook hebben? :think:



Op mijn werk geef ik alleen maar kv en meestal bij kids van 6 mnd met speen 2 of zelfs 3, weet niet hoe dat met bv zit ivm dat hij voorkeur krijgt voor de fles omdat dat dan sneller gaat?



Of verzin ik weer vanalles :shifty: :mrgreen:

Hellup!

Onze Ralf gebruikt zowel 1 als 2. Ik kijk gewoon naar hoe lang ie erover doet, als het niet te snel of te traag is is het volgens mij prima. Maar onze kids krijgen natuurlijk altijd dezelfde soort vloeistof, is dat bij kv naar verloop van tijd misschien niet dikker. Ik weet dat eigenlijk niet echt hoor, heb natuurlijk geen ervaring met kv. Maar dat lijkt me logisch waarom een kind een andere ‘maat’ nodig heeft.

Is het nog duidelijk of raaskal ik maar wat :mrgreen: ?

Oh dat kan ook nog ja, dat de kv nr2 dikker is :think:



Jemig… nu weet ik het nog steeds niet…! :shifty:

Gewoon doen wat goed voelt, als hij niet te traag drinkt lijkt me nr 1 prima. Als hij er wel lang over doet, overstappen naar nr 2.

Affie: Je kunt als een nr 1 iets te klein is maar nr 2 te groot, een tandenstoker in het gaatje steken en dan in de sterilisator in de magnetron zetten. Dat hebben wij namelijk ook gedaan en nu is het precies goed :mrgreen:

Doet Lenn er met een nr 1 te lang over dan? (als hij er een half uur over doet is het te lang)

bv is stukken dunner als kv, en zolang je kindje de fles tussen de 20-30 minuten leegdrinkt heb je de goede speen. Is dat sneller dan is het gat te groot (kun je bij jonge kindjes krampjes van krijgen en is de zuigbehoefte niet voloende bevredigd)

Duurt het langer dan zal je kind juist teveel moeten werken voor zijn eten enkrijgt ie minimaal binnen

@inkie wrote:

bv is stukken dunner als kv…


Dat wist ik niet, weer wat geleerd! :smiley:



Maar dan gaat het dus goed, hij doet gemiddeld een kwartiertje over 180cc :thumbup:

prima niks aan veranderen dus :wink:

Wout drinkt de borst in 5 minuten leeg, zou erg gefrustreerd raken als hij door een minigaatje de fles moest drinken (20-30 minuten aan de fles? :shock: )

Wat bij hem gebeurde bij speen 1 is dat hij hem vacuum zoog en boos ging spartelen tijdens het drinken (toen was ie een en maand of 4) en toen hebben we maar een grotere speen gekocht (difrax speen medium)

Maar als Lenn tevreden uit het kleine gaatje blijft drinken is het prima zo lijkt me :thumbup: Ik denk dat het per kindje heel verschillend kan zijn

Affie, ik zou bij 1 blijven. Ik ben net overgegaan naar 2 omdat ik nu combineer (kv en bv) maar echt, ze wil de borst gewoon niet meer :? De fles is echt te gemakkelijk nu.

Hier vindt meneer de borst makkelijker, die heeft ie in 5 min leeg (denk dat mijn borst teveel gaatjes heeft :mrgreen: ). De fles is altijd zo’n 15-20 min, zowel bij speen 1 als bij speen 2. Maar gelukkig vindt hij het allemaal prima.

@Bambi wrote:

Affie, ik zou bij 1 blijven. Ik ben net overgegaan naar 2 omdat ik nu combineer (kv en bv) maar echt, ze wil de borst gewoon niet meer :? De fles is echt te gemakkelijk nu.


Was ik ook al bang voor aangezien L. zo gulzig is! :o Die klokt soms een halve minuut zonder ademen achter elkaar!!

(hoe gaat dat later met bier!? :roll: :lol: )

Als ze net zo wordt als haar moeder, te snel :oops:

@inkie wrote:

bv is stukken dunner als kv, en zolang je kindje de fles tussen de 20-30 minuten leegdrinkt heb je de goede speen. Is dat sneller dan is het gat te groot (kun je bij jonge kindjes krampjes van krijgen en is de zuigbehoefte niet voloende bevredigd)


pff..

emma schijnt geregeld binnen 5 minuten haar fles leeg te hebben... hier dus maar mooi die speen nummer 1 aanhouden. Gelukkig heeft ze nooit zo'n last van onbevredigde zuigbehoefte.

@Bambi wrote:

Als ze net zo wordt als haar moeder, te snel :oops:




:lol: :lol: :lol:

Hier ook een kindje die liever de fles wil tegenwoordig, de eerste voeding wil Luca nog wel maar daarna niet meer :roll:



Ik ben nu goed aan het afbouwen, 1x kolven per dag (om 20:30 uur) en 1x live voeden per dag! (rond 6:30 uur)



Maar hij heeft wel kv uit nr 1, en dat gaat heel goed.