Welke fles voor trage en snel slapende baby?

Amy is nu 8 dagen oud en drinkt belabberd. Met veel pijn en moeite krijgen we er nu sinds 2 dagen 400 cc in. Over sommige voedingen doen we 3 kwartier! Dan ligt ze ook echt in coma.

Heel soms schiet ze dan even wakker als we haar in bed leggen en beweegt ze alsof ze nog wel zou willen drinken. We rennen dan onze benen onder onze kont vandaan en vervolgens bij terugkomst hoeft mevrouw niet. :?

Ik heb inmiddels de aventfles en een dodifles geprobeerd maar bij beiden lijkt ze na max. 60 cc het niet meer aan te kunnen. Is er wellicht nog een andere fles die haar kan helpen wat meer naar binnen te werken?

Iemand ervaring hiermee want ik maak me wel wat zorgen, voornamelijk ook omdat ze nog steeds wat geel ziet. :cry:

hier werkte en werkt nog steeds de difrax S fles erg goed

In een difrax zit een ventiel (in de bodem)… die laat de lucht ontsnappen en zo zuigt je kindje de speen niet vacuum… Ik heb zelf de optiflex van difrax…

Of een groter gaatje in de speen?

Succes… :hug:

(Tegen een gele kleur helpt ook zonlicht/daglicht!)

We zijn gisteren op pad geweest voor andere spenen/fles. Ze raadde ons in de winkel aan toch de aventfles nog een kans te geven omdat ze toch 6 weken erover doen voordat ze een fles gewend is.

Het CB raadde ons een 1-2-3 speen aan maar dat is volgens de winkel niet zo’n succes met zulke kleintjes. Dus hebben we een nr. 2 speen gekocht.

En toen…ging mevrouw, uit de huidige speen en fles ineens beter drinken! :eh: Dus we kijken het nog even af :wink:

Bedankt voor de tips!

je meisje is ook nog zo klein Devano dronk ook nog maar 70cc toen hij zo klein was.

en dan proberen op te bouwen met 10cc per dag.

en ik mocht niet hoger gaan dan 100cc tot ik bij cb was geweest met 3 weken

Dat ze 6 weken moeten wennen aan een speen? Nog nooit gehoord.

Ik vind persoonlijk een speen 2 nogal groot voor zo’n kleintje, die gebruik je meestal als je iets dikkere flesvoeding hebt of voor een oudere (3m+) baby. Voor gewoon standaard flesvoeding zou ik een speen 1 kiezen, maar dan van een ander merk fles.

Hier gebruiken we de Optifles en S-fles van Difrax, nooit problemen mee gehad.

Let je erop dat het nu niet te snel gaat met een speen 2, want dan zou je kleintje weer meer krampen kunnen krijgen. Ze moeten minimaal 10 minuten en maximaal 30 minuten over een fles doen.

Groetjes Saskia

Het was ook voor het eerst dat ik er van hoorde dat ze 6 weken zouden moeten wennen aan een speen vd fles. Kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen. Je zal maar net uit het universum komen en een plastic geval in je nog o zo kleine mondje krijgen ;).

Zoals ik al zei, we zitten nog op speen 1. We doen nu 30 min. over 60 cc. :? Af en toe drinkt ze een volle fles en dan zijn we dus 45 min. verder. Maargoed, ik vind het allang best zolang ze maar iets drinkt en groeit ;).

Wat me wel opvalt is dat ze de aventfles wel pakt maar er drupt altijd (flink) wat melk langs haar mondje. Is dat ook een kwestie van wennen of mag ik er vanuit gaan dat deze speen helemaal niets voor haar is? :think:

Hey lieffie, ik ben met Sem bij een logopediste geweest om te laten kijken hoe hij dronk (toen ik nog in de observeringsfase zat waarom hij zich zo onrustig gedroeg en ook dronk) die vertelde mij dat een kind wat te gulzig of verkeerd drinkt vaak knoeit. Gulzig drinken doet ze niet, dus dan zou het misschien kunnen zijn dat ze de speen niet goed pakt. Misschien moet je dat dinsdag bij de ka even aankaarten? Misschien hebben ze in het zkh wel een logopediste die even kan kijken?

Ik bedacht me vanavond ook nog ineens iets van toen Sem in het zkh lag en steeds in slaap viel wat ik dan moest doen. Ik moest hem dan over zijn keeltje wrijven om de slikreflex te stimuleren, ik vind het moeilijk om op te schrijven hoe of wat maar je weet me te vinden dan kan ik het even live uitleggen!

De tijd voor een flesje is echt een half uur als ze deze leeftijd hebben dus wat dat betreft is dat eigenlijk best netjes, maar misschien ben je dat niet gewend van Nicky? Hoe rustiger een kindje drinkt hoe minder lucht en hoe minder last van krampjes dus dat is natuurlijk ook weer een klein voordeeltje.

Ik heb overigens nooit gehoord over een wenperiode van 6 weken voor een fles/speen. Ze hebben mij in het zkh ook in 2 weken een paar keer laten overstappen op een andere fles. Ik weet wel dat een kind (of eerder gezegd de darmpjes) wel 6 weken nodig hebben om aan een voeding te wennen :think: .

Ik heb een Avent flesje in een cadeaudoos gehad en zelf had ik een s-fles van Difrax gehaald. Luc dronk uit beide flesjes zonder problemen, maar Stan kon niet uit de Avent fles drinken, dan kwam er ook melk uit zijn mondhoeken. Sindsdien gebruik ik alleen flessen van Difrax voor de jongens.

Hoi Lianne,

Sergio had in het begin erg veel moeite met de Avent.Hij dronk hem veel te snel leeg en er ging erg veel naast zijn mondje uit.

Heel veel anderen geprobeert en nu toch weer de Avent.

De s-fles vandifrax zou ik zker proberen hebben wij ook gedaan.

Met de avent fles hebben wij in de eerste week geen problemen gehad.

Maar CB en kraamhulp wees ons er op dat hij 'teveel ’ zijn best moest doen om er wat uit te krijgen.

Toen hebben we even snel een vervanging gehaald (goedkoop flesje van kruidvat) en meneer dronk als een tierelier!

Maar toch hebben we de S/fles van Difrax aangeschaft dat gaat erg goed!

Hij drinkt nu wel wat te weinig, maar dat komt omdat ik de verkeerde speen er op heb zitten, maar het ligt lekker in de hand, en ze drinken er goed uit.

Volgens de CB heeft die fles ´Tepel effect´…

Dames, wilde even laten weten dat ze inmiddels een stuk beter drinkt uit de S-fles van Difrax! :dance:

Bedankt voor jullie reacties! :-*

ow wat fijn nannietje.