Hoi meiden,
Welke fles of spenen gebruiken jullie eigenlijk, welke bevalt het beste?
Lianne drinkt namelijk meestal heel gulzig en het is altijd één grote knoeiboel! Alles loopt uit haar mondhoeken, haar kin zit er helemaal onder, het spuugdoekje is zeiknat. Ik heb al verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar ik kan niks vinden waarbij het niet zo’n knoeiboel is. We hebben flesjes van Avent met speen nr.1, die bevallen niet zo. Ook heb ik flesjes van Bambino (Kruidvat) met de allerkleinste speen, die knoeien nog het ergst. Al platte spenen geprobeerd met het gaatje bovenin, gisteren een drie-standenspeen gekocht. Nu verdween de helft van de inhoud van de fles in het spuugdoekje en was ze één grote luchtbel. :wall: Ze hapt namelijk ook heel erg veel lucht mee naar binnen en dan heeft ze nog tijden last van boertjes die opkomen… Ik ben dus wel erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jippie
Als je Avent nix vindt kan ik je niet verder helpen. Daar was hier alle ellende mee opgelost.
Suxes met je speurtocht!
difraxx s-fless met een kersenspeen Small…
Overigens gebruiken we die nu nog!
De s fles van Difrax heb ik altijd gebruikt en gebruik ik nog steeds. Er zijn bij behorende spenen, die werken bij mijn kinderen goed en heb geen problemen met buikkrampjes.
Jippie,
Ik ben ook overgestapt op de Difrax s-fles, toen Brent te gulzig begon te drinken en veel lucht meehapte, werkte hier ook goed.
:-*
Mouse
Hier drinkt Jasper alleen uit de Tommee Tippee, maar die weigerde ook eerst de fles en krijgt nog steeds (gedeeltelijk) borstvoeding, dus ik weet niet of die fles wat voor jullie is. Maar hier gaat eigenlijk nooit een druppel verloren(terwijl ik dat bij een ander kindje met een Avent-fles soms wel zie :think: ) Maar misschien hangt het niet alleen van de fles af maar ook van het kindje :think:
Sucess met zoeken
(PS: ik heb hier nog een nieuwe difrax fles+spenen liggen-mocht je interesse hebben pb me maar)
Hier ook de Difrax-S fles. Bevalt erg goed en voordeel is dat er een ‘ontluchtende bodem’ inzit zodat ze veel minder lucht happen dan bij andere flessen… Succes met je zoektocht!
Mar
En hebben jullie dan die grote Difrax-flessen? Lianne drinkt nog niet zoveel, dus zo’n grote fles leek mij wat onhandig in het gebruik. Zijn die er niet in een klein formaat? En welke speen hebben jullie er dan in, of zijn dat bijbehorende standaard-spenen?
Difrax heeft tegenwoordig ook kleine flesjes en er zit standaard een speen bij. Ik kocht als vervanging de kersspeen small en later kersspeen medium (grotere opening ivm pap) Brent was namelijk een gulzige drinker, dus zo lang mogelijk met de small speen gedaan.
Mouse
Hoi Mouse,
Ik kon zelf alleen de grote Diffrax-flessen vinden. Ze hebben wel kleinere flessen, maar dat zijn niet diezelfde met zo’n S-bocht. Anders dan toch maar zo’n grote fles kopen, Lianne begint toch al steeds meer te drinken. We zitten nu nog steeds op 135 cc, maar daar heeft ze soms al niet meer genoeg aan. En in de kleinere flesjes die we nu hebben, kan nog net 135 cc, meer niet… Vanavond dan meteen maar even om die flessen kijken en dus een kersenspeen small. Ik ben benieuwd, hoop dat dit dan beter gaat!
Groetjes,
Jippie
Ik heb in de winkel 3 maten van de s fles gezien in verschillende kleuren. Ik heb zelf de paarse van een wat breedere fles en deze werkt goed. Op de breedere fles heb ik ook veschillende maten spenen gekocht.
Veel succes Jippie, hoop dat het voeden beter gaat.
Jippie,als het goed is hebben ze bij Prenatal ook kleinere Difrax flesjes, die van ons komt daar ook weg nl. en wij hebben zowel de grote als de kleinere… Ik heb overigens de gewone speen die erbij hoort in gebruik!
in 2005 had difrax al verschillende maten s-flessen… wij hebben ze ook gebruikt… PRima voor Tessa maar een ramp voor papa… Die kon niet met het ventiel overweg… EN mama liet ze anderhalf uur uitkoken ( kunnen ze dus niet tegen hahaha)… en toen hebben we gewoon etos flessen genomen en dat ging perfect…
Nu hebben de etos flessen een metamorfose ondergaan en zijn voor mij niks meer en heb nu gewoon de goedkope van de prenatal…
Het is hier dit keer ook weer zoeken geweest hoor…
Heb je al eens geprobeerd de ring iets vaster te draaien?
Dan loopt ie iets minder soepel door vaak…
Freja had in het begin enorme moeite met drinken (alles ernaast, kostte teveel energie, zuurstoftekort tijdens drinken enz enz). Na een bezoek aan de KNO arts overgestapt naar een dental speen (van bibi). Probleem opgelost!
He jip, zie nu je topic pas! Is het probleem al opgelost?
Ik heb in ieder geval de difrax s flessen, en die zijn er ook in klein formaat. Daar gaat geloof ik tot 170 cc ofzo in. Ik heb ze geleend, en 1 gekocht die hebben ze bijna overal wel in elke drogist. Ik heb ook een grote geleend en ga er tegen de tijd dat ik die nodig heb ook 1 kopen, maar vind die kleintjes nu echt handig. En ik heb daarbij de kersspeen maatje s. Je hebt er ook wijde spenen voor.
Hapt lianne dan wel goed? Goed met haar lipjes gekruld eromheen? Als Emma dat niet goed doet knoeit ze ook, meesatl de 1e slok, dan draaien met die speen en dan gaat t verders goed.
Succes!!
Wij hebben ook de Difrax s fles, klein formaat 170 ml. Bevalt erg goed :thumbup: