We willen deze week gaan beginnen met oefenen met een flesje.
Nu vroeg ik me af welke fles jullie gebruiken??
Ik heb zelf de avent in huis en de tommie tippie.
Wil gaan beginnen met de tommie tippie.
Nu zag ik dat medela een nieuwe fles op de markt heeft gebracht welke de borst nabootst, maar ook de melkstroom,
deze heet de Calma.
Iemand ervaring met deze fles??
Leek me wel een fijne fles. Zie uitleg over de fles in spoiler
Nieuwe speen van Medela: de Calma speen! De Medela Calma speen is de ideale oplossing om je baby afgekolfde melk te voeden. Met een standaard speen leert je baby een andere zuig-techniek dan bij borstvoeding. Bij borstvoeding moeten baby’s een vacuüm opbouwen, waardoor de moedermelk gaat stromen. Bij een gewone speen stroomt de melk ook als je baby niet zuigt en de melkstroom stopt dus niet al je baby even wil pauzeren. Hierdoor kan je baby zich makkelijker verslikken en wordt het moeilijker om regelmatig te ademen. Met de Calma speen kan je baby ook makkelijker wisselen van borst naar fles.
De Calma speen wordt geleverd met een 150 ml. Medela fles. Alles is BPA vrij.
Met de Medela Calma speen kunnen baby’s die borstvoeding krijgen net zo zuigen, slikken en ademen als bij de borstvoeding. Je baby bouwt met de Calma speen namelijk ook een vacuüm op in zijn/haar mondje om de melk te laten stromen. Als je baby stopt met zuigen, stopt de melkstroom. Je baby kan regelmatig ademhalen en in een natuurlijk ritme drinken en pauzeren. Op deze manier is het ook makkelijker voor je baby om uit een flesje te drinken afgewisseld met de borst.
De Medela Calma speen is gebaseerd op recent onderzoek dat gedaan is door Medela in samenwerking met onderzoekers van de Universiteit van West Australië.
De Medela Calma speen passen in ieder geval op alle Medela en Difrax flessen. De Calma spenen hebben een universele ringdeksel en passen daardoor op alle universele flessen. De Calma speen kan in een magnetron sterilisator.
Ik gebruik een fles van Avent. Heb ook de S- fles van difrax en een van Nuby geprobeerd, maar die had hij te snel leeg! Dus uiteindelijk op de Avent uitgekomen, met speen nr. 2
Heb geen ervaring met de Calma.
Succes met de zoektocht…
Wij hebben flesjes van Avent.
Is het niet handig om eerst te proberen of je huidige flessen werken? Als het niet goed gaat, kun je altijd nog overstappen op een andere fles. Lijkt mij zonde om niet te proberen met de spullen die je al hebt!
Thanks voor het delen van de ervaringen.
Inmiddels heb ik besloten om maar gewoon de tommie tippie te proberen, kan altijd nog een andere kopen.