Welke fles/beker voor dreumes?

Hallo mede-mama’s,



De titel zegt het eigenlijk al: welke beker of fles gebruiken jullie of hebben jullie gebruikt bij jullie dreumes van ruim anderhalf jaar?



Mijn zoontje is nu ruim anderhalf jaar en drinkt nog steeds uit een gewone babyfles, alleen begint hij de zachte plastic speen kapot te bijten. Ik heb ook een soort tuitbeker van Nuby met een plastic speen alleen daarmee knoeit hij erg veel.

Heb wel eens geprobeerd uiteen gewone beker. Hij kan het denk ik wel maar vind het lastig, logisch natuurlijk. Heb vandaag een tuitbeker van Avent gekocht maar die heeft ook een soort kunstof speen kwam ik achter (wilde een harde plastic speen)



Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Wat voor soort beker? Welk merk en harde of zachte speen? Kan het kwaad als hij erop bijt? Of is zo’n harde speen weer slecht voor de tandjes? Vind het om een beetje lastig, lang leve het forum, haha :mrgreen:

Wij hebben de Tuitbeker RVS Kid Kanteen Sippy (355 ml). Google maar eens op greenjump.



Onze zoon dronk ook nog niet echt heel goed rond 1,5 jaar. Daarom ook deze gekocht. Het voordeel is dat deze tuitbeker echt lekdicht is.

Nu drinkt onze zoon uit een open beker, maar voor onderweg gebruiken we deze tuitbeker. En hij is nog nooit stuk gegaan, en hij is al heel wat keren gevallen. Wel prijzig maar echt de moeite waard.

Mijn dochter drinkt vanaf haar verjaardag uit een gewone beker dus zonder tuit. Mijn zoon dronk toen hij anderhalf was met een rietjesbeker (hij kon al wel uit een beker drinken maar knoeide ook vaak).

Tuitbeker werkte hier niet en werd ook afgeraden.

Ik ben thuis gaan oefenen met een open beker met 2 oren en de Kiddybo 360 graden anti knoei oefen beker (zie afbeelding)

Die komt nog het meest in de buurt van een gewone beker en is handig om mee te nemen maar warme dranken kun je er niet mee laten drinken, dan gaat het lekken.





Verder gebruik ik rietjesbeker van Nuby.

Wij gebruiken de rietjes bekers van de action. Kosten bijna niks en hebben hele fijn zachte rietjes. Toen mijn zoontje 1 was kon hij hier al makkelijk uit drinken.
Zeker een aanrader.