Welke fietskar te aanbevelen?

Wie heeft tips voor mij voor aankoop van fietskar?



Ik zoek een leuke tweedehands fietskar waar twee kleintjes in kunnen.

Ik heb een achterdeur, normale breedte van 78-79 cm. Dus gave kar als KidCar valt helaas af… Er zijn zoveel merken op internet te vinden en ik kan geen consumententests vinden van later dan 2003. Kortom, ik word hier niet wijzer van. Wie kan mij op weg helpen?



Budget is max. 200 euro, voor 'n occasion.

dolphin! Ik weet alleen niet hoe breed die is.

@Lune wrote:

dolphin! Ik weet alleen niet hoe breed die is.


Ok, zoek ik wel op, kun je even me vertellen waarom je die aanbeveelt?

Coozer 2 zitter



Lekker licht, en daarom goed wendbaar…Kooiconstructie, dus zeer veilig

Heb jaren een kidcar gehad. Past goed door deuren, zat zwenkwiel bij en heeft een harde bak. Nu een doekoper merk zonder wandelfunctie maar mis het echt. Heb naar de croozer tweezitter zitten kijken laatst, maar kreeg hem niet door de (normale) winkeldeur naar buiten. En om hem nou overdwars naar buiten te tillen met baby is niet echt handig.

nordic cab is niet groot. Wel ruim genoeg, kind van 3 en van anderhalf passen er samen precies in.

kan in ligstand (alleen niet zo heel super makkelijk), voldoende ruimte voor boodschappen, maar niet voor een hele tas, doe dus altijd losse dingen erin of losse tasjes.

makkelijk om te bouwen, lekker wendbaar met het voorviel,



als je in de buurt woont kun je hem wel ff testen :wink:



wat ik belangrijk vond: een kunstof bodem en geen stalen buizen met een lap stof/doek. gewoon het gevoel. maar die zijn wel duurder… Als je wat minder te besteden hebt voldoet het best wel, maar mijn gevoel zei dat het gevaarlijk was.