Welke draagzak?

Ik ben een echte draagzak fan. Al mijn kinderen hebben erin gezeten. Nu ben ik toe aan een nieuwe, maar jeetje zeg, wat een aanbod :shock:

Ik heb geen idee welke de beste is/zou kunnen zijn. :think:

Iemand tips of ervaringen?

Ik zat zelf te denken aan een draagzak van Nomad :think:

hier de active van baby bjorn en zweer erbij, super ding, zelfs als ze zwaarder worden.

Verder heb ik een sling, ook veel gebruikt :thumbup:

ik heb een hele tijd de baby bjorn gehad maar sinds ik de sling heb zweer ik erbij. Ik vind de sling veel makkelijk ik vind het lang niet zo zwaar met Yeline erin. Gebruik hem nog heel vaak en Yeline vind het nog steeds heerlijk erin.

babybjorn active :thumbup: :thumbup: :thumbup:

heb ook een ‘gewone’ draagdoek. Fijn om af te kunnen wisselen (draagdoek punt nl).

groetjes,

Femke

Ik heb helemaal geen draagdoek ervaring :think:

Hoe lang kunnen ze daarin dan?

Sling…FF zoeken dan :oops:

Baby Bjorn active :think:

Zoeken we op :mrgreen:

Hier heb ik een minimonkey draagzak ( nou draagdoek is het eigenlijk), is niet duur en ik vind hem erg fijn.

Je kunt hem vanaf dag een gebruiken tot een jaar of 3.

Kijk maar eens op de site van minimonkey ( gewoon met www ervoor en . nl erachter) :wink:

liefs!

baby bjorn

ook babybjorn

Babybjorn-achtige draagzakken schijnen niet zo goed te zijn voor je eigen rug en die van de baby. Je kunt beter een gewone draagdoek nemen; voor de allerkleinsten zijn elastische draagdoeken geschikt en voor iets grotere kindjes (va 10 kg) kun je een niet-rekbare doek nemen. Ook een mei tai-wraparound is heel geschikt vanaf dag 1 als je hem goed wikkelt.

als je even googlet op ‘draagdoeken forum’ viond je een forum waar veeeeeel info staat! :mrgreen:

Ik heb ook vaak gebruik gemaakt van de babybjorn active en nu heb ik er een lodger shelter bij gekocht als babybag.

Nienke, de babybjorn ACTIVE heeft een speciaal verstevigend rugstuk en die zorgen voor stevigheid. Ik heb zelf een hele zwakke rug en vond het juist prettig als ik hem aan had, voelde voor mij juist als extra tegendruk waardoor ik juist minder last had van mijn rug.

Okay dames, uhhhhhh… Ik heb even op draagdoeken punt nl gekeken, en op zich ziet het er wel mooi uit en lijkt het mij wel wat.

Het lijkt alleen zo moeilijk al die knoop/vouwtechnieken… :oops:

Of lijkt dat maar zo en valt het erg mee :think:

Maar ook hier heb je zoveel keuze in ( Merken, lengtes, tussenstukken, elastisch of niet ) Hoe kom ik ooit tot de juiste keuze?

Ik zal dat forum van jou Nienke ook nog even bekijken.

Anita, als je een paar keer geknoopt hebt weet je het wel hoor :wink:

Nienke, de babybjorn ACTIVE heeft een speciaal verstevigend rugstuk en die zorgen voor stevigheid. Ik heb zelf een hele zwakke rug en vond het juist prettig als ik hem aan had, voelde voor mij juist als extra tegendruk waardoor ik juist minder last had van mijn rug.

Ja, maar het gaat er ook om dat de baby in zo'n zak erg hangt op het kruis en de rug daardoor kromtrekt. Beiden zijn niet zo goed voor de baby.

Anita, je kunt op honderdduizend manieren knopen, maar dat hoeft natuurlijk niet... ik gebruik doorgaans de 'gewone' gekruiste buikknoop, die is makkelijk op te pikken en werkt eigenlijk altijd wel. ALs je zin hebt kun je je verdiepen in de andere draagknopen maar in principe is 1 genoeg. Voor iets oudere kindjes (die al goed zelf kunnen zitten) is een ringsling ook superhandig, daarmee kun je ze op je buik, rug en heup zetten en ze zijn makkelijk te verstellen (zonder knopen!). Ook de mei tai is vrij gemakkelijk te knopen.

Hier een fan van de tricot slen. Dat knopen heb je zo onder de knie.

Je kan je kind er op 8 verschillende manieren in dragen tot het ongeveer 4 jaar is. Echt super handig.

De kleine hier vind het ook heerlijk zoals je ziet

Jekka

Ik heb maat 50 en een tricot slen past bij mij niet. Het knopen is een ramp en ik kom ongeveer een meter stof tekort. Niet doen als je steviger bent.

Hier baby bjorn, ideaal.

Welke draagdoek/zak kun je nu écht lang om, zonder dat het slecht is voor de baby en te zwaar wordt? heb nml snel last van mijn schouders.

Eerst was de babybjorn active mijn eerste keus, maar vind die draagdoeken toch ook wel erg lief eruit zien, zodat ze lekker kunnen slapen enzo… Maar wil hem niet zelf knopen :slight_smile:

Iemand een tip? Idee?

Ik had de active…wauw die is top!

Had ook bij de 1e een gewone en snel zere schouders…bij de active niet gehad :thumbup: