ik wil me orienteren op een draagdoek. Ik heb een draagzak maar dat vind ik voor nu toch niks.
Wie overtuigd mij voor welke doek?
ringsling
Geweldig ding, mijn dochter is bijna 15 maanden en bijna 11 kilo en gebruik hem nog steeds :thumbup:
Een knoopdoek wil ik bij de volgende ook, lijkt me ook fijn ook veel positieve verhalen gehoord. Je kunt ook naar een avond gaan waar je draagdoeken mag uit proberen, en dan kun je dan kiezen welke je het fijnste vind.
ik heb dr 1 van draagdoek punt nl en ik vindt hem ook erg prettig. Het is ff wennen met omdoen maar als hij eenmaal zit…
Zonder twijfel een geweven draagdoek (naarmate je kindje zwaarder wordt, zal het dragen met een rekbare doek uiteindelijk niet fijn meer zijn; een geweven draagdoek kun je in principe vanaf dag één tot ver in de peutertijd met veel plezier blijven gebruiken), en dan zeker een Girasol :inlove: Girasol draagdoeken staan erom bekend heeeeeeerlijk zacht te worden, het is echt een superfijne draagdoek :thumbup:
Als je een nieuwe Girasol koopt, zal deze eerste wat stug aanvoelen. Door de doek een keer te wassen, er vaak mee te dragen en er eventueel op te slapen kun je haar heerlijk zacht krijgen. Een tweedehands Girasol is ingedragen en dus knuffelzacht :drool:
Nog ff showen, Tycho in onze Girasol Symphuo:
:inlove: :inlove: :inlove:
Een Hoppediz zomerdoek. De mijne was meteen al super zacht. En je kunt hem ook gebruiken als het wat warmer is (zelfs een zomerdoek is als snel behoorlijk warm, een gewone doek lijkt me daarom minder prettig).
En zo wordt je nog weinig wijzer… :mrgreen: Of misschien toch wel: dat het toch ook erg persoonlijk is.
@Nienke123 wrote:
En zo wordt je nog weinig wijzer… :mrgreen: Of misschien toch wel: dat het toch ook erg persoonlijk is.
Mee eens Daarom is dit denk ik een hele goede tip: @romata wrote:
Je kunt ook naar een avond gaan waar je draagdoeken mag uit proberen, en dan kun je dan kiezen welke je het fijnste vind.
Je zou kunnen overwegen om eens contact op te nemen met een draagdoekconsulente bij jou in de buurt?
mochten wij ooit een derde kindje mogen verwelkomen, wil ik ook graag een draagdoek.
Maar ik heb erg veel rugklachten.
wat is dan een handige doek.
@knollie1 wrote:
mochten wij ooit een derde kindje mogen verwelkomen, wil ik ook graag een draagdoek.
Maar ik heb erg veel rugklachten.
wat is dan een handige doek.
Een geweven doek. En een Beco Butterfly misschien ook wel, maar daar heb ik geen ervaring mee.
…
De Binana! Erg fijn. Ik denk dat een rekbare doek makkelijker is als je voor het eerst gaat knopen. Mij lukte het in ieder geval in 1x.
De doek zit erg lekker en ons manneke is inmiddels meteen ontspannen als ik hem inbind!
Voor een kindje dat al drie maanden is zou ik geen rekbare doek meer kopen, als je een beetje een stevigerd heb kan het goed zijn dat de doek vanaf 5 mnd al niet prettig meer draagt.
Ik vind onmisbaar; ringsling, meitai en geweven doek.
Ringsling is lekker snel, ideaal voor de eerste stapjes, kan makkelijk in je tas. Meitai is ook makkelijk, snel geknoopt maar draagt over twee schouder ipv 1 (zoals ringsling) en daardoor ook met een zwaarder kindje langer te gebruiken. En op de rug! Gweven knoopdoek, wel wat lastiger knopen, maar draagt zo fijn en je kan er zo (lang) veel mee.