Welke buggy?

Ik ben op zoek naar een fijne buggy, die we mee kunnen nemen op vakantie. Ons dochtertje is dan ongeveer een half jaar oud.

Wat zoeken we:

• buggy die helemaal plat kan, ook het voetengedeelte
  • geschikt voor langere mensen (veel buggy’s loop ik echt krom achter)
  • hoeft niet mee te kunnen op de fiets, dus gewicht en grootte is minder van belang
  • moet natuurlijk lekker en soepel rijden, ook op een hobbelige ondergrond
  • moet goed en licht sturen, liefst met 1 hand bestuurbaar (ivm andere dochter)
  • ook goed te gebruiken bij zwaardere kindjes zonder dat je je dan rot stuurt/duwt
  • stabiel, omdat ik er met de honden naast wil kunnen lopen

Graag hoor ik jullie ervaringen. :mrgreen:

Maclaren buggy!

Ik heb hem gekocht toen Tycho een half jaar oud was en jarenlang gebruikt.

Wel een dure buggy maar zijn geld zeker waard!

hij is te koop nu :wink:

Welke McLaren heb jij dan, want ik begreep dat ze niet allemaal helemaal plat kunnen?

Staat hij hier op Kok te koop?

http://kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=110014

Of een Sport, of de Quest. MacLaren is een heerlijke buggy, hebben wij ook. Rijdt super, niet zwaar (tja, ligt eraan hoe zwaar je kindje is natuurlijk :wink: ).

ben alleen even kwijt hoever hij plat kan.

Hier de Koelstra Simba, erg fijn, maar lastig met een hand te sturen. Een vriendin heeft de Nuna Pepp en is daar geel tevreden over, maar die is meer dan 2x zo duur als de Koelstra. Ik zou gewoon het eea testen in een babyzaak!

Koelstra simba t3. Fijne buggy. Wendbaar, kan helemaal plat en extra plezierig voor in de zomer is dat de zonnekap een verlenging heeft.

Ik heb een hele simpele van de V&D gekocht voor € 30 en die kan dat ook allemaal :wink:

Ik wilde eigenlijk voor de Nuna Pepp gaan, tot ik (gelukkig op tijd) bedacht dat veel vliegmaatschappijen alleen paraplubuggy’s accepteren tot de gate.

Andere moet je vaak al bij het inchecken inleveren en dan loop je dus nog een paar uur met een baby op je arm.

Het moet dus echt een parapluutje gaan worden, want hij zal vooral voor de vakanties gebruikt gaan worden. Thuis pak ik veel liever gewoon de kinderwagen met zn luchtbandjes.

Bij de Baby & Tiener is de Koelstra Simba T3 nu in de aanbieding voor 79 euro, dus daar ga ik even voor kijken.

Tips blijven natuurlijk welkom.

Het linkje wat Amy idd liet zien is mij buggy.

Hij kan behoorlijk plat, ik vind het een hele fijne buggy.

Heel veel paraplu buggy’s hebben een ligstand. Je hebt dure en goedkopere versies.

Maclaren is een goed merk welke erg fijn rijdt en een lange levensduur heeft.

Maar er zijn legio andere merken die betaalbaarder zijn en hetzelfde bieden.

Ik zou gewoon even naar een grote babyzaak gaan en uittesten en besluiten wat jij er aan uit zou willen geven.

wij hebben de mcclaren quest. erg fijn. weet niet of hij qua lengte goed is, ben zelf maar 1.63 :wink: hij is nu 6 jaar oud maar rijdt nog als nieuw. voor zijn prijs houdt hij zich echt super en kan echt voor meerdere kindjes gebruikt worden. verder voldoet hij aan aan je eisen.

Ik heb ook een Mclaren, gekocht via mp voor 5 of 10 euro. Zag er niet uit, maar na een schoonmaakbeurt ziet hij er weer prima uit en rijdt fantastisch (gisteren zelfs door de modder zonder problemen). Voordeel van een tweede handsje vond ik dat het me niet zo’n pijn doet als er in het vliegtuig iets mee gebeurd.

hier ook mc laren… rijdt superfijn…

vrienden van ons hadden een koelstra, en ik vond deze juist heel zwaar… (maar wel al 8 jaar geleden)

als je m alleen voor vakantie wil, zou ik geen dure kopen… vooral in het vliegtuig…daar gaan ze niet zo zachtzinnig mee om…

Voor op het vliegveld kun je ook een ergonomische draagzak of draagdoek gebruiken natuurlijk (op vakantie ook trouwens, heb je helemaal geen buggy nodig :wink: )

Draagdoek/zak is hier helaas geen optie. Wel geprobeerd, maar zelfs toen Indy nog maar een paar weken oud was (en dus bijna niets woog) was het al te zwaar voor mijn herniaruggetje.

Ik ga morgen kijken voor een 2e hands Koelstra Simba. Ben ook voor Mc Laren aan het kijken, maar die hier in de buurt te koop staan zijn allemaal nog flink aan de prijs en dat vind ik toch wel zonde voor een vakantiebuggy die in het vliegtuig gesmeten gaat worden.

@Suz@nne wrote:

Ik ga morgen kijken voor een 2e hands Koelstra Simba. Ben ook voor Mc Laren aan het kijken, maar die hier in de buurt te koop staan zijn allemaal nog flink aan de prijs en dat vind ik toch wel zonde voor een vakantiebuggy die in het vliegtuig gesmeten gaat worden.

Onze buggy is al 3 keer meegeweest het vliegtuig in en heeft nergens last van.

Echt het is een investering maar zeker zijn geld waard!

Wat vragen ze voor de maclaren’s bij jou in de buurt?

Zo’n beetje tussen de 100 en 200 euro.

Waar is die van jou af te halen btw?

Af te halen in Hengelo.

Waar woon jij dan?

Dat is wel heel ver bij Streefkerk vandaan haha :mrgreen:

Haha helaas dan