Oh help! Mijn dochtertje is net twee geworden en ik dacht: laat ik eens gaan kijken of ik haar al moet inschrijven voor de basisschool. De school van onze keus gemaild (katholieke school naast de deur) en je raad het misschien al, er is al geen plek meer voor februari 2011 :wall: Ik kon mijn dochter wel op de wachtlijst laten zetten maar de mevrouw die ik aan de telefoon had die zei dat de kans nihil is dat ze op die school terecht komt. Nu mag je dus je kindje maar op één school tegelijk op de wachtlijst zetten en tja, nu de school van onze keus geen optie meer is weet ik het dus niet meer.
Er zit hier naast de deur nog een openbare basisschool, maar daar hoor ik geen goede verhalen over plus dat er waarschijnlijk ook daar een wachtlijst is. Dan zitten er een eind verderop (10/15 minuten fietsen) nog drie scholen. Een openbare, een christelijke school en een dalton school (ook christelijk). Het dalton onderwijs spreekt me op zich wel heel erg aan, maar het christelijke gedeelte niet zo. Ik heb begrepen dat ze daar meer met het geloof doen als op een katholieke school en hoewel ik graag wil dat mijn kindje open staat voor alle geloven wil ik ook weer niet dat het haar “opgedrongen” wordt. Jullie mogen me tegenspreken als jullie het anders zien hoor, ik hoor graag jullie ervaringen met een christelijke school. Van de katholieke school hier weet ik dus dat ze het wel over j.ezus hebben met bijvoorbeeld de kerst, maar dat daar niet overdreven veel aandacht aan gegeven wordt.
Maar het liefst zou ik mijn dochter dus gewoon lekker naast de deur op school doen. De kindjes hier uit de straat zullen bijna allemaal daar naar school gaan. Ik weet het dus niet meer en ik ben bang dat ik wel heel snel een keus moet gaan maken in de hoop dat er nog ergens plek is. Wie heeft ervaringen met een daltonschool en christelijke school en kan mij iets over het onderwijs daar vertellen?
Groetjes,
Daniëlle
Maar net 2 en 't is nu april 2009. Februarie 2011 is ze dan nog net (geen) 4, dan kan ze er toch terecht???
Niet een antwoord op je vraag maar ben je wel bij alle scholen die in aanmerking komen gaan kijken en een gesprek met de schooldirectie gehad.
De geen goede verhalen komen vast van ouders die de kinderen elders op school hebben. Vaak heb je meer over verhalen van ouders over de school waar ze daadwerkelijk mee te maken hebben.
mischien een rare vraag, maar hoezo mag je je kind maar op 1 wachtlijst zetten? volgens mij mag je toch je kind wel opgeven voor meerdere scholen? Elise is nu al ingeschreven voor de vrije school, maar wil evt. toch echt wel een 2e school als reserve hebben als dit echt niets voor ELise blijkt… lijkt me dat ik haar dan toch wel op een 2e school op de wachtlijst mag zetten?
groetjes,
Louise
Ik zou haar lekker op de school van je keuze op de wachtlijst laten zetten.
In de tussentijd kan er genoeg gebeuren, zoals verhuizingen etc. En ook
bij een tweede op een wachtlijst zetten. Volgens mij mag dat gewoon, of
mag dat van de school van je keuze niet? Dan zou ik daar lekker schijt
aan hebben, om maar grof te zeggen
Oeps, plaats een bericht en vergeet dan te kijken naar reacties :oops:
De directrice van de basisschool van mijn keuze zei dus dat je je kind maa bij één school tegelijk op de wachtlijst kan zetten. Waarom dit zo is weet ik eigenlijk ook niet.
En ze idd net twee maar voo rhet jaar waarin ze naar school zal gaan (2011) zis er dus een wachtlijst van 60 kinderen. Die 60 kinderen zijn dus allemaal voor haar.
Maar we hebben nu iig besloten een kijkje te nemen op de basis en daltonschool en dan te kiezen waar ze naar toe zal gaan.
Bedankt voor jullie reacties.