Hebben jullie een bakfiets? En hoe bevalt deze?
Wij gaan een bakfiets kopen. We hebben nu 3 kinderen, 0, 4 en 6 jaar. Zijn er bakfietsen met een stoeltje erin waar de jongste in kan en mag zitten/liggen (maxi-cosi idee)? Of moeten we juist uitkijken naar eentje waar een maxi-cosi in kan? We willen in de toekomst nog een kindje, maar tegen die tijd kan de oudste natuurlijk ook steeds langer fietsen.
Wij hebben nul ervaring, willen jullie je ervaring met ons delen?? Wat is lekkerder, 2 of 3 wielen? Maar volgens mij zijn de bakfietsen met 2 wielen weer kleiner.
Ook zijn wij allebei vrij lang, ik 1.80 mijn man 1.99. Hebben ze ook grotere en kleinere maten, los van de bak? We willen er natuurlijk allebei mee kunnen fietsen.
Zou fijn zijn om ervaringen te lezen!!!
In het topic die D noemt staat een foto van onze bakfiets.
Wij hebben een 2-wieler met verlengde bak, waardoor wij dus 2 bankjes hebben.
Voor de jongste: het voorste bankje kan eruit en dan zou je daar op de grond een bevestiging kunnen maken voor de Maxi-Cosi te zetten. Ook kun je een babyschaal monteren op de achterste bank.
Voor de oudste: de bagagedrager kan max 85 kilo dragen, dus je zou nog een stoeltje achterop kunnen doen.
Wij hebben 3-wieler (Babboe) en 2-wieler (Bakfiets) getest en we vonden een 2-wieler lichter en soepeler rijden.
De bak van een 3-wieler is vierkant en de bak van een 2-wieler loopt wat smaller naar voren, waardoor je op het voorste bankje van een 2-wieler geen 2 oudere kindjes kan neerzetten.
Qua lengte: ik ben 1m60 en mijn man 1m80 en we hebben een zadelpen, zodat we het zadel met een simpele handeling omhoog en omlaag kunnen zetten.