welke 'bakerzak'...

Mara weende de eerste 6 weken heel veel, reflux, ea… nu heeft ze medicatie en zijn we bij de osteo geweest en ze is een ander kind MAAR ze slaapt het best in de maxi cosi, inslapen in bed (overdag) is een ramp…en in de maxi cosi slaapt ze vééél langer en rustiger.

Ik denk dat ze wel van het compacte, knusse , veilige houdt!(en natuurlijk ook het rechtop liggen maar haar bedje enz staat allemaal schuin!)

Als ze in bed (in een slaapzakje met dekentje erover) ligt en ze slaapt even lichter dan zie ik die armpjes gaan en wroet ze…en uiteindelijk is ze wakker! in de MC ligt ze in zo’n zak van MC, armpjes er knus in en ze blijft slapen :mrgreen:

Nu dacht ik om mss eens een soort puckababy/bakerzak voor in bed aan te schaffen …

Welke hebben jullie ervaring mee??

:-*

ik heb de bakerzak van pacco en ben heel tevreden heel makkelijk in gebruik.

maar ik zou even navragen of het wel mag ivm de reflux er zijn situaties waarin je niet mag inbakeren dus ik zou er niet zomaar mee beginnen.

Icm reflux zou ik niet inbakeren als ik jou was.

Geef je borstvoeding of fv? Met bv kun je ook beter niet inbakeren schijnt!

Je kan ook haar armpjes gewoon langs haar lijfje naar beneden leggen in bed onder de dekens doen wij ook werkt perfect. Daphne heeft ook erge reflux! En een ander matras aleens geprobeerd? Daphne wilde niet op de aerosleeper liggen!!

Ik heb zelf de Pacco gebruikt, ideaal…

Ik zou niet weten of je de Pacco mag gebruiken als je kindje reflux heeft. Ik ga ervan uit dat het matrasje al iets schuin hebt liggen. Er zijn ook slaapzakjes waar geen armgat inzit. Zijn dus helemaal dicht en zitten niet strak om het lijfje. Ik denk dat je die wel zou mogen gebruiken… Ik zou het even navragen op de cb, zij hebben er meestal wel verstand van.

Succes ermee!!

Alsof je het over onze dochter hebt. In de mc slaapt mevrouw prima (ik laat haar daar dus gewoon inliggen als we weg zijn geweest) en tegenwoordig slaapt ze ook heerlijk in haar wippertje. We zijn ook bij de osteopaat geweest, maar al hoewel het heel goed hielp tegen de darmkrampjes vind ik het voor de reflux nog niet zo goed helpen. Ik ben zelf niet zo voor inbakeren (ivm reflux) maar leg haar nu in haar bedje met het lakentje strak om haar heen en daarover haar dekentje. Het lijkt wat te helpen, ze kan zich alsnog loswurmen en zo vind ik haar aan het eind van het slaapje meestal, maar voor het inslapen is het net iets knusser. Mocht het niet helpen zou ik eerder een puckababy kopen dan echt in te gaan bakeren.

hoi

ik geef Bv maar wil niet echt ‘inbakeren’ (strak bedoel ik dan) maar meer zoiets als de puckababy…gewoon dat ze wel kan bewegen maar niet met haar armpjes kan slaan en dat het een ingesloten gevoel geeft! alhoewel ze meestal in bed met haar armpjes omhoog ligt naast haar hoofd om te slapen, maar in de MC niet dus!

strak instoppen om de armpjes beneden te houden lukt niet, die liggen er zo weer boven :roll:

als ik de foto’s bekijk vd pucka dan kan ik even goed de armgaten dichtmaken bij een gewone slaapzak, niet? of is er verder iets speciaals aan??

@Loesje79 wrote:

Alsof je het over onze dochter hebt. In de mc slaapt mevrouw prima (ik laat haar daar dus gewoon inliggen als we weg zijn geweest) en tegenwoordig slaapt ze ook heerlijk in haar wippertje. We zijn ook bij de osteopaat geweest, maar al hoewel het heel goed hielp tegen de darmkrampjes vind ik het voor de reflux nog niet zo goed helpen. Ik ben zelf niet zo voor inbakeren (ivm reflux) maar leg haar nu in haar bedje met het lakentje strak om haar heen en daarover haar dekentje. Het lijkt wat te helpen, ze kan zich alsnog loswurmen en zo vind ik haar aan het eind van het slaapje meestal, maar voor het inslapen is het net iets knusser. Mocht het niet helpen zou ik eerder een puckababy kopen dan echt in te gaan bakeren.

hey loesje, hier heeft de osteopaat ook niet zo geholpen voor de reflux maar mara had helemaal vast gezeten in mijn baarmoeder (zag er bij de geboorte ook niet ‘mooi’ uit)en weende na de refluxmedicatie nog veel en toen de osteopaat haar behandeld heeft voor nek en bekken enz…was het uren wenen over!!dus zij had nog andere problemen naast de reflux!

Wij gebruiken de puckababy :thumbup:

Hij heeft ook reflux maar geen last van het inbakeren.

Het werkt echt perfect.

Ik gebruik meestal een handdoek (met zo’n hoofdstuk) en daar draai ik de kleine dan lekker strak in. helpt inderdaad bij het inslapen. Enige is dat hij snel los zit als de kleine beweegt, maar dat is hier niet zo erg omdat het idd alleen voor in te slapen is.

Hier ook met succes een Puckababy gebruikt!

Ilse heeft ook reflux, maar dat wisten we toen nog niet. Wel was ze heel onrustig in haar slaap. Ze maaide continu met haar armpjes en hield zichzelf daardoor wakker.

In de kleinste Puckababy kon ze haar armpjes nog wel bewegen (en haar handjes zelfs in haar mondje stoppen) maar niet meer zo maaien. Werkte perfect. Bij 3 maanden hebben we opvolger gekocht. Daar zitten armgaten in die je met ritsjes open dicht kan doen.

Ilse heeft een paar weken ‘dicht’ geslapen en daarna hebben we een keer geprobeer om met haar armen buiten de slaapzak te slapen: perfect!

Sindsdien slaapt ze nog steeds in de Puckababy, maar gebruiken we 'm als een gewone slaapzaak. Ze is er namelijk aan gewend geraakt. Als we haar neerleggen en haar armpjes door de gaten wurmen, wordt ze rustig en is ze al bijna vertrokken!

Volgens mij maakt het trouwens niet uit als je kindje reflux heeft. Zou niet weten waarom het dan niet zou mogen. Een Puckababy is ook niet echt inbakeren, maar meer de bewegingsruimte beperken.